فرمانده سپاه روح الله عنوان کرد:

جمع آوری 600 هزار فقره اسناد و 40 مستند در بخش دفاع مقدس استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از جمع آوری ۶۰۰ هزار فقره سند مکتوب، تصاویر رزمندگان و شهدا و نقش ادارات استان در هشت سال دفاع مقدس این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۷۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

و

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست هماهنگی کنگره نقش امام (ره) در دفاع مقدس و۶ هزار و۲۰۰ شهید استان در خمین با اشاره به اینکه هدف اصلی کنگره شهدا آشنایی عموم مردم با فرهنگ و سیره شهدا است گفت: باید با اراده و تلاش در زمینه شهدا قدم برداشت و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بهترین فعالیت ها را کلید زد.

وی افزود: در راستای برگزاری کنگره 6200 شهید استان ۶۰۰ هزار فقره سند مکتوب، تصاویر رزمندگان و شهدا و نقش ادارات استان در هشت سال دفاع مقدس این استان جمع آوری شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۳۰ جلد از اسناد کنگره جمع آوری شده بیان داشت: همچنی در این راستا 40 مستند جامع تهیه شده و کلیه اسناد جمع آوری شده در قالب کتابی به چاپ رسیده اند.

وی با بیان اینکه به جهت برگزاری کنگره 9 کارگروه ویژه تشکیل شده بیان داشت: مستندات اولین شهدای اقشار مختلف نظیر اولین شهید روحانی و نیروی دریایی نیز در تحقیقاتی حاشیه ای برگزاری این کنگره در استان مرکزی جمع آوری شده است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه  ۱۱ اجلاسیه زیر مجموعه این کنگره ملی در استان مرکزی برگزار می شود گفت: اجلاسیه های شهدای کارگری در ساوه، سنگرسازان بی سنگر در تفرش ومدافعان حرم در دلیجان نیز تاکنون انجام شده اند و بقیه در دستور اجرا هستند.

وی برگزاری همایش علمی  نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس از مهمترین این اجلاسیه ها دانست و افزود: این همایش در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه موزه مردم شناسی در حاشیه برگزاری کنگره استان برگزار می شود تصریح کرد: این برنامه با هدف ایجاد محل های رفت و آمد امام خمینی (ره) برگزارمی شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات