خبرهای داغ:
بنیادی گفت: عملیات کشت ذرت در سطح 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است
کد خبر: ۹۱۴۷۹۸۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

تورج بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص آب از شبکه آبیاری دشت قزوین (سد طالقان )، کشت ذرت دانه ای و علوفه ای در سطح 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در دست اقدام است که برنامه ابلاغی آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه اعلام شده است.

وی گفت : بذور مورد نیاز کشاورزان تامین شده و تا کنون 600 تن بذر وارد استان و با نظارت همکاران مستقر در سطح مراکز جهاد کشاورزی در حال توزیع می باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارقام کشت شده ذرت در اراضی کشاورزی استان را ارقام 704، 703، گروه 600، گروه NS، ماکسیما و سیمون ذکر کرد.

این مسوول اظهار کرد: ارقام مورد کشت در استان جزو ارقام زودرس و میان رس می باشد که هم بعنوان کشت اول در ابتدای فصل و هم بعنوان کشت دوم بعد از برداشت غلات پاییزه گندم، جو و کلزا انجام می شود.

وی افزود: با توجه به تقاضای بازار در فصل برداشت و قیمت موجود در آن زمان، بیشتر کشاورزان بنا بر تقاضا و درخواست واحدهای دامداری محصولات خود را به صورت علوفه ای و دانه ای برداشت و تحویل مرغداری ها، دامداری ها و کارخانه های خوراک دام و طیور می دهند.

بنیادی گفت: در سال جاری نسبت به اجرای مزارع الگویی با هدف مقایسه ارقام و انتخاب بهترین رقم از نظر عملکرد، پایداری تولید، روشهای مناسب زراعی، مباحث مربوط به آبیاری با کشت 14 رقم در سطح مزارع منطقه حصار خروان شهرستان البرز اقدام شده است.

 

1010/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها