خبرهای داغ:
رئیس دامپزشکی اسدآباد گفت: متصدیان رستوران‌ها و شهروندان از خرید مرغ و آلایش فله‌ای خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۸۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

شهروندان از خرید مرغ و آلایش فله‌ای خودداری کنندعادل بصیری محمدپور در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: مرغ‌ها و قطعات مرغ (شنیسل ران و سینه) که به صورت فله  توزیع می‌شوند به راحتی در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و فاقد ساده‌ترین اصول بهداشتی هستند .

وی افزود: در عرضه فله‌ای مرغ ‏هم امکان انواع تقلب، غیر استاندارد و غیربهداشتی وجود دارد.

رئیس دامپزشکی اسدآباد گفت: مرغ بدون بسته‌بندی همچنین از طریق هوا، دود، ذرات معلق و.... به راحتی در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

بصیری محمدپور عنوان کرد: توصیه اکید می‌شود متصدیان رستوران‌ها و شهروندان برای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال و مسمومیت‌ها از خرید مرغ‌های فله‌ای و بسته‌بندی‌های فاقد لیبل معتبر دامپزشکی خودداری کرده و برای تهیه گوشت مرغ و آلایش بسته‌بندی شده به مراکز معتبر در سطع شهر مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه لازم است مرغ بسته‌بندی شده تمام مشخصات محصول، تاریخ تولید و انقضاء، محل کشتار و... را دارا باشد، افزود: پیگیری مطالب غیربهداشتی توسط بازرسین بهداشتی و خریداران انجام شود.

رئیس دامپزشکی اسدآباد همچنین در خصوص تهیه گوشت مرغ بسته‌بندی شده نیز تصریح کرد: قطعه‌بندی و بسته‌بندی غیر مجاز گوشت مرغ (بسته‌بندی که فاقد لیبل دامپزشکی است) یک تخلف بهداشتی است، شهروندان باید به هنگام تهیه گوشت مرغ بسته‌بندی شده به موارد بهداشتی شامل کد بهداشتی دامپزشکی، پروانه بهداشتی، محل کشتار و تاریخ کشتار مرغ و کد رهگیری محصول توجه داشته باشند.

بصیری محمدپور در ادامه با بیان اینکه در شهر اسدآباد و آجین بیش از 200 واحد تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن گویای 1512 و یا شماره تماس‌های 36-33148020-081 این اداره را در ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات