خبرهای داغ:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

حفظ محیط زیست به حقوق شهروندی تبدیل شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید محیط زیست را حفظ کنیم، گفت: باید ادعای حفظ محیط زیست به حقوق شهروندی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۶۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

حفظ محیط زیست به حقوق شهروندی تبدیل شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عیسی کلانتری با حضور در شرکت سیمان نهاوند اظهار داشت: وقتی هدف توسعه پایدار باشد که یکی از اجزای آن محیط زیست است حفظ حقوق بشر نسل‌های بعدی است.

وی یکی از بخش‌های مهم جامعه را محیط زیست عنوان کرد و گفت: محیط زیست برای انسان‌ها و برای توسعه مردم است و غیر سیاسی بوده و سیاست محیط زیست نیز توسعه پایدار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به درخواست‌های مسئولان نهاوند برای اجرای پارک گردشگری گفت: اگر از کارشناسی تایید شود حتما این کار را خواهیم کرد و در راه توسعه پایدار حرف کسی را گوش نمی‌دهیم و اصول را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید محیط زیست را حفظ کنیم، گفت: اگر به امید 3هزار محیط‌بان بنشینیم، نمی‌شود کاری کرد، باید ادعای حفظ محیط زیست به حقوق شهروندی تبدیل شود.

کلانتری با بیان اینکه فرماندهان ارتش و سپاه داوطلب شدند و پایگاها را وارد مدیریت سبز می‌کنند، افزود: باید مدیریت شود و توسعه با ظرفیت مکان برنامه‌ریزی شود.

وی به 40 درصد استاندارد آب تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت:60 درصد از آب برای محیط زیست است که ما اکنون 110 درصد تجدیدپذیر داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:اگر ما برای محیط زیست برویم در راستای قرآن و منویات رهبری پیش رفته‌ایم بنابراین نباید خواسته‌های کوتاه مدت را بر منافع دراز مدت ترجیح دهیم.

وی با بیان اینکه با رعایت اصول پیمایش تمامی محیط زیست حفظ می‌شود، ابراز داشت: مدیران باید با توسعه پایدار آشنا شوند.

کلانتری گفت:اگر معدنی وجود دارد باید بهره‌برداری شود اما با رعایت اصول خودش انجام شود؛ جایی که خاک خوب است بهره‌برداری شود اما کوتاه مدت نشود.

وی یکی از وظایف اصلی را حفظ حقوق نسل‌های بعدی دانست و گفت: خواسته‌ها را با نظر کارشناسانه پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت:  وضعیت بیکاری در نهاوند از متوسط کشور پایین و توسعه بالاتر است و این نشان از وحدت و همدلی همگی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور نباید قربانی محیط زیست شود، گفت:ما موظف هستیم حداکثر 40 درصد از آب تجدیدپذیر را استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات