خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خبر داد

ابلاغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های جهاد کشاورزی استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: برای طرح‌های جهاد کشاورزی استان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار با اولویت گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و کشت زعفران ابلاغ شده است که ثبت نام از این طرح‌ها نیز در سامانه سیتا آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۲۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

ابلاغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های جهاد کشاورزی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، ظاهر پورمجاهد در نشست بررسی مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی شهرستان ملایر بیان داشت: طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای این استان در سه سال هدفگذاری شده است که سهم شهرستان ملایر از این رقم ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به این میزان سرمایه‌گذاری در سند توسعه استان اظهار داشت: بر اساس این سند سالانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان باید ایجاد شود که سهم شهرستان ملایر از این میزان اشتغال حدود ۳ هزار و ۳۰۰ شغل است.

وی تاکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید و استاندار همدان بر این است تا با تمام توان تلاش کنیم در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری و معیشت مردم کار ویژه‌ای اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: به توصیه استاندار همدان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به طور مستمر از واحدهای تولیدی و اقتصادی بازدید داشته باشند و برای حل مشکلات این واحدها تلاش کنند.

وی افزود: برگزاری جلسه‌ها، برنامه ریزی‌ها، بازدیدها و پیگیری‌های فرمانداران و مسئولان استان نشان می‌دهد که اراده مدیریتی استان دفاع از سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه سرمایه‌گذاری و تولید است.

پورمجاهد خواستار سرمایه‌گذاری افراد مقیم خارج از این استان و شهرستان شد و گفت: با وفاقی که در استان همدان ایجاد شده است، مدیران مشتاقانه در کنار سرمایه‌گذاران هستند و چنانچه سرمایه‌گذاری دچار مشکل است، برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کنیم.

وی از اعلام ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تبصره ۱۸ برای استان همدان در هفته گذشته خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر ثبت نام طرح‌های متقاضی در سامانه بهین‌یاب آغاز شده که در حوزه سرمایه در گردش، طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای کیفیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: برای طرح‌های جهاد کشاورزی استان نیز ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار با اولویت گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و کشت زعفران ابلاغ شده است که ثبت نام از این طرح‌ها نیز در سامانه سیتا آغاز شده است.

پورمجاهد گفت: تلاش ما بر این است تا طرح‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزی به ویژه سایت‌های گلخانه‌ای و سیاست‌های کشت سازمان جهاد کشاورزی را بتوانیم شتاب بخشیم تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دو طرفه مردم و مسئولان بتوانیم بار دیگر این موضوع را به اثبات برسانیم که اجازه نمی‌دهیم مشکلاتی که بیگانگان به کشور ما تحمیل کرده‌اند، به نتیجه برسد و تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری و تولید بتواند شکل مناسبی به خود بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین خواستار رفع مشکلات مربوط به ۲ سایت گلخانه‌ای شهرستان ملایر در مدت زمان ۱۰ روز توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط شد و افزود: این ۲ سایت در منطقه روستای گنبد و حسین آباد ناظم ملایر پیشنهاد شهرک گلخانه‌ای استان است که در بازدیدی که انجام شد، هر ۲ سایت استعداد ایجاد گلخانه را دارند.

پورمجاهد اظهار داشت: با احداث این ۲ سایت حدود ۱۰۰ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای این شهرستان اضافه می‌شود و مشکلی در واگذاری وجود ندارد و دستگاه‌های مرتبط باید نهایت همکاری را برای اجرایی شدن این سایت های گلخانه‌ای به عمل آورند.

وی سیاست کشور را بر توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به کمبود منابع آبی عنوان و تاکید کرد: بر این اساس حدود ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان همدان طبق سند توسعه باید ایجاد شود.

پورمجاهد احداث ۲ سایت گلخانه ای در روستاهای گنبد و حسین آباد ناظم را با حدود ۱۱۵ هکتار در اولویت دانست و گفت: طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده مشکلات سایت گنبد با ۶۸ هکتار کشت گلخانه‌ای همچون تامین منابع آب بررسی و مقدمات ورود به ماده ۲ انجام شود و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان بلافاصله استعلام خود را به دستگاه‌های مرتبط اعلام کند.

وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد این سایت قابل انجام است، تاکید کرد: هر اندازه منابع آبی این شهرستان اجازه می‌دهد، با اولویت صرفه‌جویی برای این سایت استفاده شود و متناسب با تخصیص آب طرح مرحله به مرحله اجرا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان درباره سایت گلخانه‌ای حسین‌آباد ناظم نیز بیان کرد: موانع و مشکلات حقوقی این سایت بررسی و به میزان منابع ذخیره آبی که وجود دارد، تصمیم گرفته شود.

پورمجاهد یادآور شد: برای سایر طرح‌های مشکل‌دار نیز در این نشست تصمیم‌گیری شد که بخشی از مشکلات این واحدها در شهرستان قابل انجام است و بخشی در تهران باید پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات