خبرهای داغ:
جهادگران جوان با سلاح خدمت رسانی در مقابل تحریم های اقتصادی، جنگ روانی و تهاجم فرهنگی دشمن صف کشی می کنند و دینداری، انقلابی گری، ولایتمداری و مردم سالاری دینی در ایران را به رخ جهانیان می کشند.
کد خبر: ۹۱۵۴۰۴۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حرکت های خودجوش مردمی برای خدمتگزاری به قشر محروم توسط جوانان و نوجوانان بسیار ارزشمند است و باید مسئولین بیشتر به آن بها دهند و علاوه بر تشویق، زمینه را برای ترویج فرهنگ جهادی مهیا سازند. زیرا طبق فرمایش رهبر انقلاب " کار مردم، الهام‌بخشِ اقدام مدیران و مسئولان است".

هدف را گم نکنیم زیرا در مسیر حرکت انقلاب امروز فصل خدمتگذاری است و رهبری فرمودند " بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند میشوند".

فصل خدمتگذاری است/ حضور هزاران جهادگر با جامه خدمت در مناطق محروم خراسان جنوبی

سفیران کار و تلاش در هر عرصه ای و مکانی حاضر می شوند علاوه بر خودسازی، روحیه کار و تلاش و خودکفایی را در وجود دیگران بیدار می کنند و چراغ امید را روشن می سازند.

در حال حرکت در این پیچ خطرناک تاریخی، ملت ما جلودار و الگوی ملت های آزادی خواه در جهان است و ملتی خط شکن داریم که ذلت نمی پذیرد و در دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم برخاسته است.

جهادگران با سلاح خدمت رسانی به مردم محروم و رنج دیده، تحریم های اقتصادی، جنگ روانی و تهاجم فرهنگی دشمن را شکست می دهند و  دینداری، انقلابی گری، ولایتمداری و مردم سالاری دینی را در ایران به رخ جهانیان می کشند.

برای اطلاع از کم و کیف برگزاری اردوهای جهادی در تابستان 98، گفتگویی با مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به رویکرد برنامه های سپاه و بسیج در سال 98 بر خدمت رسانی به مردم استان و بر اساس گام دوم انقلاب در خصوص نقش اثرگذار  جوانان در ادامه مسیر انقلاب ، شاهد حضور پرشور جهادگران در ایام تابستان در مناطق محروم استان خواهیم بود.

فصل خدمتگذاری است/ حضور هزاران جهادگر با جامه خدمت در مناطق محروم خراسان جنوبی

 وی اضافه کرد: اردوهای جهادی بستری مناسب برای تربیت نیروی انسانی مومن انقلابی پای کار بوده و مهمترین هدف آن قبل از خدمت به دیگران خدمت به خود و خودسازی است . لذا در سال 98 شعار سازمان بسیج سازندگی ( هر ایرانی یک جهادگر و هر جهادگر یک خدمت رسان ) تعیین شده است .

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان عنوان کرد: بر اساس برنامه اعلام شده توسط گروههای جهادی در تابستان 98 تعداد 3هزار و 750 نفر از جهادگران در قالب 279 گروه جهادی بومی و میهمان در سطح استان خدمت رسانی خواهند کرد که از این تعداد 2 هزار و  200 نفر برادر و یک هزار و 550 نفر خواهر هستند.  

وی خاطرنشان کرد: این گروه ها شامل گروه های جهادی مهمان ، دانشجویی،  دانش آموزی ، محلات، جامعه زنان ، عشایری ، جامعه پزشکی ، مهندسین،  طلاب و سایر اقشار است .

هنری ادامه داد: در کلیه گروه های جهادی بومی بر اساس طرح اعتلای بسیج در منطقه هدف تعیین شده فعالیت داشته و مطابق شناسایی و برنامه ریزی انجام شده خدمت رسانی می کنند. گروه های بومی همه شهرستان های استان را پوشش می دهند و در کل استان مشغول خدمت خواهند بود .

فصل خدمتگذاری است/ حضور هزاران جهادگر با جامه خدمت در مناطق محروم خراسان جنوبی

وی اظهار داشت: تعداد 8 گروه جهادی مهمان جمعاً 525 نفر هستند که شامل 420 نفر برادر و 105 نفر از خواهران می باشند . گروه های مهمان در 5 شهرستان سربیشه، نهبندان، زیرکوه، سرایان و خوسف حضور پیدا می کنند .

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزش تحصیلی ، اشتغال و کارآفرینی و سلامت برنامه ریزی شده است افزود: یکی از رویکردهای گروه های جهادی در حوزه اشتغال بوده که در زمینه های آموزشی، مشاغل خانگی و همچنین کمک در بازاریابی تولیدات روستایی پیش بینی شده است .

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه های جهادی مطرح کرد: زیرساخت های اشتغال و واحدهای الگویی دام و طیور ، تکمیل مجموعه های فرهنگی مذهبی، سرویس بهداشتی عمومی، بهسازی و زیبا سازی مدارس ، تکمیل و بهسازی خانه محروم و معلول ، پروژه های مرتبط با آب کشاورزی مثل استخر ، کانال و قنات و ... در برنامه گروه ها قرار گرفته است .

فصل خدمتگذاری است/ حضور هزاران جهادگر با جامه خدمت در مناطق محروم خراسان جنوبی

هنری یادآور شد: در زمینه آموزش اشتغال و کارآفرینی نیز گروههای جهادی آموزش پارچه بافی ، حوله بافی ، بافندگی ، خیاطی ، گلدوزی ، شیرینی پزی ، صنایع دستی ، چرم دوزی و ... را انجام خواهند داد .

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با بهزیستی در خصوص مناسب سازی 150 واحد مددجویان بهزیستی نیز گفت: از ظرفیت جهادگران در شناسایی مشکلات مددجویان و کمک به رفع مشکل و مناسب سازی منازل در ایام تابستان استفاده می گردد.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: با برگزاری جلسات ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در شهرستانها به ریاست فرماندار هر شهرستان پشتیبانی و حمایت از برگزاری اردوها توسط ادارات شهرستان انجام می گیرد .

فصل خدمتگذاری است/ حضور هزاران جهادگر با جامه خدمت در مناطق محروم خراسان جنوبی

وی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با حمایت دستگاه های اجرایی استان و سایر نهادهای خدمت رسان و کمکهای خیرین در زمینه تامین هزینه های مربوط به عرصه های فعالیت جهادگران شاهد خدمات گسترده این عزیزان در تابستان 98 خواهیم بود .

هنری ادامه داد: در حین اجرای برنامه ها سرکشی و بازدید مسئولین استانی و شهرستانی را از فعالیت جهادگران خواهیم داشت و با حضور مدیران و برگزاری جلسات میدانی مشکلات موجود بررسی خواهد شد .

وی عنوان کرد: پس از اتمام اردو نیز کلیه مسائل شناسایی شده جمع بندی و با توجه به نقش تسهیل گری سازمان موارد از مراجع مربوطه پیگیری می گردد .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها