خبرهای داغ:
امام جمعه همدان حجاب را باعث عزت زنان و عامل همدلی آنان بیان کرد و گفت: این به شرطی است که انسان به عالم نگاه صحیحی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۰۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

حجاب باعث عزت زنان و عامل همدلی آنان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امروز در فرازی از سخنان خود به تاریخ رجوع کرد و با بیان بخشی از اتفاقات دوران تلخ رضاخانی و کشف حجاب در آن دوران اظهار داشت: در زمان رضا شاه با اجبار حجاب را نشانه رفتند تا آن را نابود کنند و امروز همان نسل بنای کشف حجاب دارند و با اتکا به فضای مجازی و ترویج فرهنگی غربی به دنبال کم رنگ کردن و نابودی حجاب هستند.

وی حجاب را باعث عزت زنان و عامل همدلی آنان بیان کرد و گفت: این به شرطی است که انسان به عالم نگاه صحیحی داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن از پوشش خاص برخی از بانوان سو استفاده نکند، تصریح کرد: مسئولان در نظارت بر بازار پوشاک با دقت بیشتری عمل کنند و نباید عرضه برخی از البسه صورت گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن هفته مالیات و ضرورت در پرداخت مالیات افزود: پرداخت مالیات یکی از وظایف شرعی ما است و مراجع اعظام فرار از پرداخت مالیات را درست نمی‌دانند و همه شهروندان لازم است که از قوانین مالیاتی اطلاع کافی داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت به محیط زیست و پیوستن به پویش نه به پلاستیک، با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پرمصرف مواد پلاستیکی است، تصریح کرد: روزانه ۴۲۰ تن زباله در همدان تولید می‌شود که نشان‌دهنده مصرفگرا بودن ما است که ۲۰ تن آن نایلکس و مواد پلاستیکی است که اثرات زیست محیطی مخربی دارد و تجزیه آن ۴۰۰ سال طول می‌کشد.

شعبانی با اشاره به اینکه مصرف مواد پلاستیکی نشانه تمدن نیست، ادامه داد: تفکیک از مبدا باید صورت گیرد و همه در این اتفاق شرکت کنند.

امام جمعه همدان به سالروز تشکیل شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت:  عملکرد شورای نگهبان مورد تأیید امام خمینی (ره) بود چراکه این شورا تطابق مصوبات با اسلام را بر عهده دارد و نظارت است صوابی را محقق می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نباید تضعیف شود، اظهار کرد: آنجا که نظارت شورای نگهبان رخ داده ما عملکرد بهتری داشتیم.

شعبانی موثق با بیان اینکه برخی مدعی هستند که در برجام بمانیم تا تحریم‌های بیشتری اعمال نشود، تصریح کرد: چطور ممکن است که ما نسبت به برجام متعهد بمانیم اما سایر طرفی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه طرح فرانسه مبنی بر توقف در برابر توقف منطقی نیست، ادامه داد: تحریم‌هایی که برجام را نقض کرده در طرح جدید نیز وجود دارد و تنها تحریم‌های جدید متوقف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرف دیگر برجام منطق مستکبرانه دارند، خاطرنشان کرد: این منطق برای ما قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات