استاد محمد‏باقر حیدری کاشانی گفت: بیانیه گام انقلاب، بیانیه استقامت و پایداری بر آرمانهای انقلابی است که همان آرمان های اسلامی و ولایی هستند.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۳۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در ادامه سلسله جلسات بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود، شامگاه گذشته استاد محمد باقر حیدری کاشانی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و استقامت، صبوری و پایداری در راه دین خدا به ایراد سخن پرداخت.

استاد حیدری کاشانی، اظهار کرد: استقامت و صبوری و پایداری در راه دین از موضوعات اساسی در متون اسلامی است. هرکسی اهل استقامت و صبوری و پایداری در راه بندگی خدا باشد به سعادت ابدی می رسد وگرنه صید شیطان می شود و این یک معادله قرآنی است.

کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را منشور پایداری و استقامت بر آرمان های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بیانیه گام انقلاب، بیانیه استقامت و پایداری بر آرمانهای انقلابی است که همان آرمان های اسلامی و ولایی هستند.

این کارشناس مسایل دینی، خواست و اراده شیطان را دعوت انسان به عجله و بی صبری دانست و افزود: ذکر همیشگی شیطان در گوش انسانها ، یاعجول و یاکفور است و در مقابل این ذکر، "یاصبور و یا شکور" قرار دارد.

وی، آیات پنجگانه قرآن کریم درباره توصیه به استقامت و پایداری و صبر و شکر نعمات الهی را یادآور شد و گفت: استقامت کردن در مسیر دینی نیازمند بسیار صبر کردن و بسیار شکر کردن است و انسان باید برای رسیدن به نعمات الهی و سعادت بسیار صبور و شکور باشد.

استاد حیدری کاشانی، افزود: آرایش تمام نیروهای رحمانی عالم مقابل تمام نیروهای شیطانی عالم بر این شعار "یاصبور و یاشکور" و شعار" یاعجول و یاکفور" استوار است.

کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی، خاطرنشان کرد: بشارت دنیا و آخرت بر صبوران است که حاضر هستند در راه بندگی خدا هر بلا و مصیبتی را تحمل کنند.

وی، به آثار قرائت سوره مبارکه جن نیز اشاره کرد و ادامه داد: استقامت مردم هر جامعه ای در راه خدا، پیغمبر خدا و اهلبیت، عامل سیرآب شدن و رفع عطش و  نیازمندی های دنیا و آخرت آنها را تأمین می کند.

این کارشناس مسایل دینی، عذاب تصاعدی را در انتظار جامعه ای دانست که بعد از رسیدن به نعمت شاکر نباشند و استقامت و پایداری در راه دین و آرمان های دینی را فراموش کنند.

وی، انواع طاغوت های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی در زمان رسالت حضرت موسی علیه السلام را با ذکر مصادیق تشریح کرد و راهکار مقابله با این طواغیت را بیان نمود.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، ذلت بعد از عزت را از نتایج عدم استقامت ایمانی در برابر انواع طاغوت ها و اعراض از سیره اهلبیت علیهم السلام دانست و گفت: بالاترین نعمت، نعمت ولایت است. خداوند کفران نعمت را با عذاب شدید مجازات می کند.

استاد حیدری کاشانی، ابتلای امت اسلام به داعشی گری را از نتایج عدم استقامت ایمانی مسلمانان است. در واقعه کربلا نیز اگر مسلمانان استقامت ایمانی نشان می دادند مسیر کربلا عوض می شد.

این کارشناس مسایل دینی، زاویه گرفتن از ولایت را از بزرگ ترین دلایل ریخته شدن خون هزاران نفر از مسلمان در ادوار مختلف تاریخی دانست و افزود: اگر هزینه راه خدا را پرداخت کنیم، خدا خودش زندگی ما را می سازد، وگرنه جدایی از مسیر قرآن و اهلبیت، که بالاترین ذکر هستند، باعث گرفتاری به عذاب تصاعدی می شود.

استاد حیدری کاشانی، تصریح کرد: عصر سخنرانی های عاطفی و محبتی پایان یافته است. باید سخنرانی ها بصیرت افزا باشند.

وی، با اشاره به صحیفه نور حضرت امام(جلد21) ، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت ولی عصر(عج) دانست و تأکید کرد: بر اساس نظر حضرت امام خمینی(ره) هر مسئولی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول کند؛ اما دغدغه مهدویت و دولت کریمه نداشته باشد، هرچند اهل خدمت باشد خائن است؛ زیرا اصلی ترین آرمان این انقلاب، زمینه سازی برای دولت مهدوی و ظهور امام زمان(عج) است.

استاد حیدری کاشانی،در ادامه با تأکید بر ضرورت دقت در انتخاب های خویش برای داشتن مسئولان و نمایندگان انقلابی و مقاومت و آگاه به مسایل دینی، تأکید کرد: جان سخن استقامت ایمانی این است که همچون شهید حججی تا انتها با اهلبیت بمانیم. شهید حججی شهادتی را می خواست که به درد امام زمانش بخورد و در وصیت خود از همه می خواست که این آمادگی را داشته باشند که با صهیونیست ها مقابله کنند؛ زیرا محوشدن اسرائیل از صفحه روزگار لازمه زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

ارسال نظرات