انتظارات نخبگان، از رسانه ملی
دکتر جعفر آقازاده مسئول کارگروه مهندسی پزشکی با انتقاد از آمار کم شرکت های دانش بنیان در استان، اظهارداشت: «باتوجه به صنعتی بودن شهر تبریز، انتظار میرود تا شرکت های دانش بنیان زیادتری فعالیت داشته باشند.»
وی افزود: « صداوسیمای استان نیز باید تخفیف ویژه ای به تبلیغ محصولات دانش بنیان دهد تا باعث فروش این محصولات شود.»
دکتر محمدیان مسئول کارگروه IT با تاکید بر این که «باید نهضت حل مسئله در کشور ایجاد کرد»، تصریح کرد: «چنانکه ایران سبقه ای درخشان در بسیج ملی و مردمی دارد، باید از این روحیه نیز برای ایجاد نهضت حل مسئله ایجاد کرد.»
وی رونق استارت آپ های دانش بنیان را برابر با رونق در اقتصاد و حل بخشی از مشکلات اقتصادی ارزیابی کرد و ادامه داد: «رای مثال اگر استارت آپی بتواند غول نقدینگی را مهار کند، به صورت قابل ملاحضه ای به اقصاد کمک خواهد کرد.»
دکتر فیروزی مسئول کارگروه صنعت، با بیان این که «تبریز از جمله شهرهای صنعتی ایران است» ، افزود: «باید رسانه ملی برای معرفی پیشینه صنعتی تبریز همت کند، چنانکه بخش اعظمی از اقتصاد به صنعت وابسته است.»
وی با انتقاد از این که «در جامعه تنها ارتباط صنعت با دانشگاه مطرح می شود》، اذعان داشت: « تنها شکاف دانشگاه با صنعت مطرح نیست، بلکه باید شکاف آموزش و پرورش با صنعت و حتی صنعت با صنعت طرح شده و برای حل آن راهکار تعیین شود، چه بسا که لزوم ارتباط آموزش و پرورش با صنعت مهم تر از دانشگاه است.»
فیروزی درخواستی هم از صداوسیما دارد و میگوید: «صداوسیما باید در برخی مسائل شتابزده عمل نکند، چنانکه در جریان واگذاری ماشین سازی به فرخزاد، این فرد را رسانه ای نمود.»
پروفسور فاتحی فر، بحث عارضه یابی را مطرح کرد و ابرازداشت: « با ارائه راهکارهای نوین کاهش ضایعات در صنایع استان به افزایش بهره وری کمک کند و مشکلات زیست محیطی را که از جمله مشکلات مطرح استان است را برطرف نماید که این امر با تعامل صداوسیما میسر است.»
پرفسور رضاپور مسئول کارگروه انرژی، روزمرگی حاد را معضل دانشگاه های کشور دانست و ادامه داد: «صدور انقلاب و افزایش عمق نفوذ راهبردی نظام جمهوری اسلامی تنها با رونق در تکتولوژی و علم میسر خواهد شد.»
وی نخبگان و اساتید فعال در سازمان بسیج علمی را جمعی صمیمی خواند که بدون هیچ چشم داشتی به دنبال ارتقاء کشور هستند.
مهندس خرّم مسئول مجمع خیرین علم و فناوری، به تجارب خود در ارتباط با هلدینگ ها و بانک های اروپائی اشاره کرد و گفت: « باید با مطالعه سیاست های برخی از کشورهای موفق در حوزه دانش بنیان، به اصلاح برخی از سیاست ها و بروکراسی های زائد همت کنیم.»
دکتر دهناد مسئول کارگروه کشاورزی نیز بر «لزوم آموزش صنعت کشاورزی به صورت رایگان» تاکید کرده و گفت: «از رسانه نیز انتظار میرود تا در این راستا تولید محتوا کند تا کشاورزان برای آموزش کشاورزی به رسانه های خارجی متوسل نشوند.»
دکتر کوششی مسئول کارگروه بازاریابی بر اهمیت بازاریابی در رونق اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: «بازاریابی خلاء اقتصاد امروز کشور است.»