خبرهای داغ:
یکی از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس با اشاره به برگزاری یادبود عملیات مرصاد و گرامیداشت شهدای استان همدان در این عملیات گفت: هدف ما در گرامیداشت ۱۴۰ شهید استان همدان این است که گردهم آییم و این فداکاری‌های رزمندگان و شهدا باقی بماند و سینه به سینه بگردد.
کد خبر: ۹۱۵۹۴۷۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

هدف از برگزاری یادواره‌ها حفظ و انتقال فداکاری‌های رزمندگان و شهدا استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار فتح‌اله جعفری در مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در سال ۱۳۴۴ سازمان منافقین تشکیل شد که سازمان مجاهدین خلق به وجود آمد.

وی گفت: تفکر نفاق از قبل از انقلاب وجود داشت تا اینکه انقلاب پیروز شد و مجاهدین بسیار دخالت کردند و در 30 تیرماه سال ۱۳۶۰ اعلام جنگ علیه جمهوری اسلامی کردند و ۱۷هزار شهید از جمله شهید رجایی،شهدای ۷ تیر و... از ما گرفتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص نقش منافقین تصریح کرد: نقش منافقین از آنجایی شروع شد که در سال ۱۳۵۹ رجوی یک نامه همراه با لیستی به بنی صدر نوشت و خواستار آزادی دختران و پسرانی که در خوزستان جنگیده بودند و توسط رزمندگان دستگیر شده بودند، شد.

وی خاطرنشان کرد: منافقین شروع به فعالیت کردند و در بخش استخبارات عراق همچنین در بخش شنود و به ویژه در بصره حضور پیدا کردند.

سردار جعفری عنوان کرد: عراق اطلاعات بسیار محدودی از وضعیت رزمندگان ما داشت بنابراین در ابتدا کار آنها جمع‌آوری اطلاعات و گشت و شناسایی بود که از عملیات والفجر به بعد و در کمپ اسرا شرکت کردند و توانستند تعدادی از اسرا را جذب خود کنند که یک مجموعه مجهزی را ایجاد کردند و فعالیت‌هایشان را گسترده‌تر کردند.

وی افزود: صدام بعد از عملیات پاوه و شکستی که در پاوه داشتیم، استراتژی خود را تغییر داد و اولین اقدامش این بود که سازمان و لشکرهای جدیدی درست کرد که با اجرای عملیات کربلای ۵ بخشی از اهداف او از بین رفت و نتوانست به اهداف خود که تجهیزات نظامی و نیروی انسانی بود، برسد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه منافقین از سال ۶۱ تا عملیات مرصاد بیش از ۱۰۰عملیات علیه ما انجام دادند، عنوان کرد: عملیاتی به نام «آفتاب» در فکه انجام دادند که حرکت و آغاز اولیه‌ای بود که بتوانند عملیات خود را شروع کنند و به تنهایی جایی وارد عمل نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: عملیات دیگری انجام شد به نام عملیات «چلچراغ» که برای اشغال مهران بود که بدون دخالت عراق مهران را گرفتند و مسعود رجوی گفت امروز مهران فردا در تهران هستیم.

سردار جعفری گفت: حرکت مجدد عراق در منطقه باعث شد که منافقین به این فکر بیفتند که بیایند و تهران را اشغال کنند و در پادگان اشرف مدتی تمرین کردند که چطور شهرها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند.

وی افزود: عمده درگیری‌ها از ۵ مرداد آغاز و ۶ مرداد عملیات انجام شد؛ آمار منافقین ۴هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار نفر بود و آمار کشته‌ها به اذعان خودشان یک هزار و ۳۰۴ نفر بود در حالی که بیش از این بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره ببه عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: این عملیات به نام «فروغ جاویدان» نامگذاری شده بود که می‌خواستند ایران را اشغال کنند و مریم رجوی رئیس جمهور شود اما رزمندگان اسلام آنها را در رسیدن به هدف ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به برگزاری یادبود عملیات مرصاد و گرامیداشت شهدای استان همدان در این عملیات گفت: هدف ما در گرامیداشت ۱۴۰ شهید استان همدان این است که گردهم آییم و این فداکاری‌های رزمندگان و شهدا باقی بماند و سینه به سینه بگردد.

در این مراسم گروه همخوانی نورالمهدی به اجرا پرداختند، همچنین اجرای آب نماها با پخش سرود در خصوص شهدا برگزار شد و در پایان از خانواده های ۱۳ شهید استان همدان که نشان سرتیپی گرفتند، تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات