خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه رزن خبر داد

سازماندهی 109 گروه جهادی محله محور در رزن

فرمانده سپاه ناحیه رزن از سازماندهی 109 گروه جهادی محله محور در پایگاه‌های مقاومت این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۱۳۳۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱

سازماندهی 109 گروه جهادی محله محور در رزنبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ داوود مهدوی در جلسه اردوهای جهادی شهرستان رزن، با بیان اینکه با تولد انقلاب اسلامی تحول جدیدی به نام گروه‌های جهادی شکل گرفت به طوری که این گرو‌ه‌های جهادی منشأ آثار و برکات زیادی برای کشورمان بودند، افزود: با فعالیت‌های مردمی خودجوش آحاد مردم، جوان‌ها و اقشارمختلف پای کار آمدند و به سهم خودشان در آبادانی ومحرومیت‌زدایی کشور نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به عرصه‌هایی که گروه‌های جهادی ورود پیدا کرده‌اند، گفت: یکی از آنها عرصه‌های عمرانی است که در مناطق محروم برای حل مشکلات مردم تلاش می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه رزن با بیان اینکه گروه‌های جهادی با طرحی به نام همگام با کشاورز در عرصه کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی برای مردم خدمات می‌دهند، خاطرنشان کرد: از دیگر گروه‌ها، گروه‌های پزشکی، آموزشی فرهنگی و تحصیلی است که درسطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به آثاری که گروه‌های جهادی از خود برجای می‌گذارند، اشاره کرد و افزود: آثاری که گروه‌های جهادی می‌تواند بر مردم منطقه داشته باشد، افزایش و تقویت امید به زندگی در آنها است که رفع فقر مادی از چهره منطقه را به دنبال دارد.

مهدوی با بیان اینکه گروه‌های جهادی از فضای معنوی در کنار هم استفاده و خودسازی را تمرین کرده و احیای ارزش‌های دینی وانقلابی را ایجاد می‌کنند، ادامه داد: آثاری که این گروه بر مسئولان دارند، دلگرمی به کار و ایجاد انگیزه برای مسئولان است و اینکه می‌توان با حداقل‌ها به فکر مردم بود.

وی با بیان اینکه 109 گروه جهادی محله محور را در سطح شهرستان سازماندهی کرده‌ایم، عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیج این بوده که توانسته گروه‌های 5 تا 6 نفره را در پایگاه مقاومت یا مسجد سازماندهی و مشکلات منطقه را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کند.

فرمانده سپاه ناحیه رزن ادامه داد: 25 گروه عمرانی و ساخت و ساز، سه تیم پزشکی فعال، 61 گروه دربحث فرهنگی و آموزشی، 10 گروه کشاورزی،10 گروه در بحث خدمات اجتماعی و 6 گروه در بحث دانش‌آموزی و زیباسازی مدارس فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ساختمان گروه‌های جهادی آغاز به کار کرده‌اند و14 ساختمان نیازمندان هم مرمت می‌شود.

مهدوی نیز با اشاره به اینکه کار جهادی یعنی رفع مشکلی که دیگران به این شکل نمی‌توانند انجام دهند، اظهار کرد: جهاد تکلیف یک گروه خاص نیست بلکه تکلیف همه ما است و باید با هر چه در توان داریم کمک کنیم.

سیدرضا سلامتی فرماندار رزن نیز با بیان اینکه جهاد مانند جبهه و جنگ است و باید همه کمک کنیم و روحیه جهادی داشته باشیم، گفت: وحدت بی‌نظیری درشهرستان داریم و در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و مدیران همه در این راه کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات