فرمانده سپاه الغدیر در گفتگوی تفضیلی با «بسیج»:
سرهنگ «رضا پور شمسی» با تاکید بر ادامه نهضت کمک رسانی به مناطق سیل زده خصوصا هویزه در خوزستان، گفت: یزد حامی بازسازی، تعمیر و ساخت 450 منزل مسکونی به ارزش15 میلیارد و 750 میلیون تومان با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم یزد در مناطق صعب العبور و روستاهای هویزه است.
کد خبر: ۹۱۶۱۶۹۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

سرهنگ «رضا پور شمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد در گفتگوی اختصاصی تفضیلی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در یزد، با اشاره به بارش‌های سیل آسای باران در پایان سال ۹۷ اظهار داشت: ۴ فروردین ۱۳۹۸ قرارگاه بسیج سازندگی برای کمک رسانی به مردم سیل زده گلستان و خراسان شمالی در یزد فعال شد و گروه‌های جهادی در سراسر استان با رغبت فراوان برای امداد رسانی آماده شدند.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود در مناطق سیل زده بیشتر نیاز به کمک‌های اقلامی بود تا نیروی انسانی، بنابراین در گام اول مواد غذایی، پتو و اقلام اولیه برای مردم سیل زده گلستان و خراسان شمالی ارسال شد.
بازدید مسئولین سپاه الغدیر یزد از مناطق سیل زده
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به سیل استان لرستان و خوزستان، ادامه داد: به محض پیش آمد سیل در این دو استان، یزد از طرف سازمان بسیج موظف به امداد رسانی شهر هویزه، رفائیه و حدود ۶۹ روستای این هویزه در استان خوزستان شد.
این مقام مسئول با اشاره ایجاد همبستگی و همدلی بین شهرستان هویزه و مردم یزد بیان کرد: خود من ۱۵ روز در هویزه حضور داشتم و فرماندهان اکثر نواحی بسیج و معاون اطلاعات، عملیات، اردویی، مسئولین بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و... از مناطق سیل زده بازدی کردند و سعی داشتند هر گونه مشکلی را از مردم مرتفع کنند.
نهضت امداد رسانی به مناطق سیل زده ادامه دارد
سرهنگ پور شمسی استقرار قرار گاه کمک رسانی یزد در هویزه را در کمترین زمان از دیگر اقدامات قلمداد کرد و یادآور شد: امداد‌های با محوریت مهندسی و اقلامی مثل بیل میکانیکی، کمپرسی و لودر از ظرفیت سپاه الغدیر یزد آغاز شد و ۴ موکب با توان‌های تغذیه ای، بهداشتی و فرهنگی - روانی در هویزه مستقر شدند.
وی با اشاره به اعزام اکیپ‌های پزشکی و دندانپزشکی، تاکید کرد: کل مردم سیل زده اسکان داده شدند و کمک‌های درمانی و صبحانه، نهار و شام مردم سیل زده ادامه داشت و همچنین نانوایی سیاری در منطقه راه اندازی شد.
این مقام مسئول آمار کمک‌های مردمی مالی و غیر مالی استان یزد را بالغ بر ۲ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این کمک‌های در قالب اقلام مختلف مورد نیاز مردم سیل زده و همچنین کمک نقدی بود؛ همان اوایل وقوع این حادثه ارسال شد.
گروه‌های جهادی برای کمک رسانی به سیل زدگان مشتاق بودنند
سرهنگ پور شمسی گفت: منطقه از وضعیت اضطراری خارج شد و اسکان موقت مردم صورت گرفت؛ و وارد موضوع بازسازی منازل شدیم.
فرمانده سپاه الغدیر یزد اشتیاق گروه‌های جهادی در استان یزد برای اعزام به مناطق سیل زده را قابل توجه و دور انتظار دانست و اذعان کرد: این گروه‌های جهادی کامل خود کفا بودند و همه اقلام و تجهیزات مورد نیاز را همراه خود داشتند و کاملا آماده کمک رسانی بودنند؛ که البته این کمک رسانی‌ها و حضور گروه‌های جهادی در منطقه همچنان ادامه دارد.
بسیجیان منازل روستای بابازید در لرستان بازسازی کردند
وی افزود: با توجه به درخواست‌های گروه‌های جهادی و علی رغم اینکه در حوزه ماموریت سپاه الغدیر نبود برخی از آن‌ها به روستای بابازید لرستان اعزام شدند و تعمیر و بازسازی منازل این منطقه را دنبال کردند.
سرهنگ پور شمسی با تشکر از مردم، بسیجیان و تمام فعالین در کمک رسانی به مردم سیل زده عنوان کرد: به قدری مردم همکاری می‌کردند که به طور مثال اگر من با یک تلفن نیاز منطقه را به یکی از اقلام اعلام می‌کردم آن جنس به میزان زیادی جمع آوری می‌شد به گونه‌ای که از آن جنس مورد نیاز اشباع می‌شدیم و به استان‌های دیگری که معین آن نبودیم ارسال می‌کردیم.
یزد حامی ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در خوزستان است
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به طرح «همبستگی جهاد ملی» یادآور شد: براساس تصمیم گیری بسیج سازندگی؛ استان یزد حامی بازسازی، تعمیر و ساخت ۴۵۰ منزل مسکونی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم یزد در مناطق صعب العبور و روستا‌های دور افتاده شده است؛ که این کار در حال انجام دادن است.
سرهنگ پور شمسی با اشاره به موانع و دشواری‌های پیش رو گفت: بعضی از مناطق مسکونی کاملا از بین رفته اند یا برخی روستا‌ها هستند که در مسیر سیل قرار دارند بنابراین جانمایی‌ها در حال انجام است، نیرو‌های یزدی کاملا آماده هستند که به محض در اختیار گرفتن مناطقی که نیاز به بازسازی دارند؛ کار را آغاز و به سرعت به اتمام برسانند.
وی افزود: بخشی مشکلات وجود دارد که سبب می‌شود کار با تاخیر صورت بگیرد از جمله تعیین تلکیف اراضی، برطرف شدن مسایل قضایی و اداری، صعب العبور و روستایی بودن و گرمی هوای و رطوبت هوا از دیگر مشکلات که سبب تاخیر در روند بازساری می‌شود، اما در برخی مناطق تا ۷۰ درصد کار بازسازی انجام شده است.
بالغ بر ۵ هزار متر کاشی به مناطق سیل زده ارسال می‌شود
وی استفاده از ظرفیت‌های استان یزد برای غنی سازی مناطق سیل زده از دیگر اقدمات سپاه الغدیر دانست و عنوان کرد: از آنجا که یزد قطب کاشی و سرامیک کشور است تا کنون بالغ بر ۵ هزار متر کاشی برای مناطق سیل زده در نظر و ارسال شده است.
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به شعار «هر مسجد، یک منزل مسکونی» تاکید کرد: با همت مردم، گروه‌های جهادی و با محوریت مساجد بیش از ۳۰۰ میلیون تومان پول نقدی در مرحله اول جمع آوری شده است و این جهاد همچنان ادامه دارد.
سرهنگ پور شمسی در پایان تعهد بسیج اصناف را مبنی بر تامین وسایل داخلی منازل مسکونی از دیگر کار‌های حال انجام دانست و ادامه داد: با تشکر از هم دست اندر کاران و مردم شایسته استان یزد امیداواریم بتوانیم خیلی زود تعهداتمان را با همراهی خیرین و مردم شریف استان به نحوه احسن به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات