خبرهای داغ:
معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز در برابر راهبرد دشمن که ما را تهدید به فشار و تحریم می کند و سعی دارد تا با کشاندن ما بر سر میز مذاکره مؤلفه قدرت ایران را هدف قرار دهد و ما را خلع سلاح کند؛ منطق و کنش ما باید فعالانه و به گونه ای باشد که مردم بدانند جنگی اتفاق نمی افتد.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۶۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا ظهر امروز یکشنبه (13 مرداد) درهمایش تبیین گام دوم انقلاب در بیرجند اظهار داشت: در شرایطی که شرافت وعزت یک ملت در خطر است؛ معامله بر سر عزت و آزادگی طبیعی و نشانه شرافت است.

 

وی با بیان اینکه، هر ملت آزاده ای وقتی تحت فشار قرار بگیرد بر سر آزادی و شرافت خود مقاومت می کند، افزود: سد راه دشمن رئالیسم مقاومت است لذا سازش  و چالش هر دو هزینه دارد و عزت نیز که آورده چالش است هزینه دارد  و امروز اگر می گوییم مقاومت، منظور مقاومت فعال است که یک نوع کنش آگاهانه همراه با ابتکار و خلاقیت است که بتواند در دشمن بازدارندگی ایجاد کند.

 

سنایی گفت: در دوران جنگ و شرایط تهدید تصمیم گرفتیم که روی پای خود بایستیم و امثال شهید چمران و تهرانی مقدم به صورت خلاقانه توان نظامی ما را ارتقاء دادند و امروز توانستیم در شرایط تحریم موشک بسازیم  که بتوانیم مهم ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا را سرنگون کنیم. یعنی اینکه توان ما به حدی رسیده که از مرحله بازدارندگی عبور کردیم  و به مرحله ای رسیدیم که می توانیم موازنه را برقرار کنیم.

 

معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: امروز در برابر راهبرد دشمن که ما را تهدید به فشار و تحریم می کند و سعی دارد تا با کشاندن ما بر سر میز مذاکره مؤلفه قدرت ایران را هدف قرار دهد و ما را خلع سلاح کند؛ منطق و کنش ما باید  فعالانه و به گونه ای باشد که مردم بدانند جنگی اتفاق نمی افتد.

 

 وی ادامه داد: اگر جنگی اتفاق افتد نه تنها برای آمریکا نفعی ندارد، برای اروپا نیز تنها به آتش کشیدن روابط در منطقه نفتی را به دنبال خواهد داشت لذا عمارات و عربستان باید بدانند که کاخ شیشه ای دارند  و هر زمان آمریکا از هر نقطه شلیک کند ما هم با مقابله به مثل از همان نقطه شلیک  خواهیم کرد.

 

سنایی با بیان اینکه لغو تعهدات ایران در راستای قوانین برجام بوده است تصریح کرد: در گام اول میزان اورانیوم لغو شده را برگرداندیم و در گام بعد میزان غنی سازی  را از 3.67 به 4.5 رساندیم لذا  این اقدامات و مقابله به مثل در برابر خارج شدن اروپا و آمریکا تأثیرش را داشته به حدی که اروپایی هایی که بی تفاوت بودند حالا دائما در حال التماس هستند که شما دست نگه دارید ما مسائل را حل می کنیم.

 

بازدارندگی در عرصه نظامی باید به سایر عرصه ها همچون اقتصاد نیز منتقل شود

وی با تأکید بر اینکه بازدارندگی در عرصه نظامی باید به سایر عرصه ها همچون اقتصاد نیز منتقل شود تا ارز ثبات پیدا کند و بتوان بازار و قیمتها را کنترل کرد گفت: امروز در هر جا تحرکی داشتیم نتیجه گرفتیم لذا باید تحرک و پویایی به تمامی عرصه ها برسد. همچنین با تحرکی که در عرصه نفتی داشتیم توانستیم امسال برای اولین بار محموله بنزین را صادر کنیم.

 

معاون سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: امروز قدرت دشمن افول پیدا کرده است و نمی تواند همه ابعاد را دریابد و در شرایطی که کشورهایی همچون چین در جنگ با آمریکا هستند ما می توانیم به آنها نفت خود را بفروشیم و کشورهایی همچون مالزی و اندونزی که نمی توانند مستقیم نفت ما را بخرند می توانند غیرمستقیم از آنها نفت ما را خریداری کنند.

 

سردار سنایی با اشاره به فرمایش رهبری که مذاکره را سم مهلک می دانند، اظهار داشت: امروز باید به چند نکته همچون حفظ محوریت ولایت با شنیدن یک صدایی از درون جامعه، بیشینه سازی قدرت، معتبرسازی مقاومت فعال با ترسیم واقعی در عرصه مقاومت با توجه به ظرفیتهای داخل، افزایش رضایتمندی مردم و مبارزه با فساد تا ارائه خدمت بی منت و کاهش هزینه ها، تقویت زمینه باورهای دینی با افزایش امید در مردم، بیان نقاط قوت و  استفاده از ظرفیت و فرصتهایی همچون داشتن جوانان تحصیل کرده که هر جا اراده کردند معجزه آفریدند.

 

فرهنگ دینی و ملی ما برگرفته از مقاومت است

وی با بیان اینکه مقاومت فعال شدنی است، افزود: فرهنگ دینی و ملی ما برگرفته از مقاومت است و هرجایی که در این راستا گام برداشتیم  تلألو داخل، ناامیدی دشمنان در خارج و بازدارندگی دشمنان را در پی داشته لذا این مهم نیازمند همراهی مردم است که میدان را دقیق ببینند و همراه باشند. بنابراین در چند ماه آینده شاهد خواهیم بود که آمریکایی ها مجبور خواهند شد تنها به امور داخلی خود متمرکز شوند.

 

معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر امروز می گوییم مقاومت فعال منظور مقاومت مبتکرانه و خلاقانه است که در برابرهر اقدامی بتوان واکنش نشان داد لذا مقاومت فعال برای متوقف کردن تهدیدها و تحریم هاست که البته نیازمند اراده و فهم و نگاه به توان و ظرفیتهای داخل است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها