خبرهای داغ:
معاون سیاسی بسیج اساتید و دانشگاه‌های تهران تأکید کرد
معاون سیاسی بسیج اساتید و دانشگاه‌های تهران گفت: باید نگاه فلسفی شهید مطهری که اضلاع تاریخ ایران را واکاوی کرده‌اند برای فرهنگیان ترسیم کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۷۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

لزوم ترسیم نگاه فلسفی شهید مطهری برای فرهنگیانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر روح الله سلگی در همایش «معلم تراز انقلاب اسلامی» در همدان با تببین وظایف معلم تراز انقلاب در جبهه انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید نگاه فلسفی شهید مطهری که اضلاع تاریخ ایران را واکاوی کرده‌اند برای فرهنگیان ترسیم کرد و ضعف تفکر سکولاریسم و مدرنیسم غربی را که قائل به تصادفی بودن انقلاب‌ها و منقطع بودن سیر تاریخ است به اثبات رساند چراکه حرکت تاریخ جبارانه نیست و انسان‌ها در روند تکامل تاریخ موثر هستند.

وی در ادامه رسالت امام حسین(ع) را نماد حق و باطل برای تمام اعصار معرفی کرد و گفت: امروز جمعیت 20 میلیونی پیاده‌روی اربعین نشان تکامل تاریخ است و «هل ناصر من ینصرنی» سوالی است از تمام نسل‌ها چراکه همیشه در مقابل حق‌ها باطل‌ها قد کشیده‌اند و به قول شهید آوینی کاروان عاشورا در حال حرکت است و هنوز به ظهر عاشورا نرسیده است.

معاون سیاسی بسیج اساتید و دانشگاه‌های تهران همچنین از فرهنگیان خواست در تشریح تاریخ ایران به دانش‌آموزان از زبان مقایسه استفاده کنند و نتایج قراردادهای مختلف در دوره‌های مختلف را در دو کفه ترازو قرار دهند.

وی ادامه داد: به دانش‌آموزان بگویید ایران در قرارداد 1919 حوزه نفوذ انگلستان شد که مدیریت سلطنتی بود اما امروز با مدیریت فقاهت نفتکش در مقابل نفتکش آخرین حرف ماست.

سلگی با اشاره به تلألو تکامل جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا گفت: اگر فراز و نشیب‌هایی در تاریخ معاصر و غیر معاصر اتفاق نمی‌افتاد انقلاب اسلامی سر نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: خلیج فارس زمانی خلیج فارس شد که فرزندان خمینی با سربندهای «یا حسین» در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادند و نمونه کوچک این اقتدار پایین آوردن پهبادهای دشمن بود، بنابرایم رسالت معلمین آگاه‌سازی دانش آموزان با استناد به آمار صحیح و استدلال منطقی است.

معاون سیاسی بسیج اساتید و دانشگاه‌های تهران در پایان این همایش به پرسش‌های فرهنگیان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات