خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری استان همدان:

ناوگان شرکت‌های مسافری، ایام اربعین در اختیار زائران باشند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ناوگان شرکت های مسافربری در ایام اربعین حسینی تنها باید در اختیار و در خدمت زوار اباعبدالله الحسین(ع) باشند.
کد خبر: ۹۱۶۴۱۶۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

ناوگان شرکت‌های مسافری، ایام اربعین در اختیار زائران باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی پناهنده در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید بدون هماهنگی استان توسط شرکت های مادر جابجایی ناوگان انجام شود، اظهار داشت: تمامی شرکت‌های حمل و نقلی باید در ایام اربعین آمادگی تأمین ناوگان و برنامه‌ریزی کامل را داشته باشند و در صورت نیاز از ناوگان سایر استان‌ها نیز کمک بگیرند.

وی افزود:  شرکت‌های مسافری، ادارات شهرستان‌ها و انجمن‌های صنفی تمهیدات لازم را از هم اکنون در نظر گرفته و آمادگی لازم را برای اجرای مناسب و نسبت به کنترل ناوگان خود از قبیل معاینه فنی، رفع نقص سیستم گرمایش و سرمایش، بیمه شخص ثالث و سایر موارد داشته باشند.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان استان معین در مقوله سفر زائران اربعین انتخاب شده است، افزود: هدف از طرح پایلوت شدن استان همدان(17 مهر تا 6 آبان)، حرکت سریع زائران از مرز به استان و انتقال از این استان به سایر مسیرها است.

وی ادامه داد: طرح‌های پیشنهادی در این زمینه با توجه به استقرار تمام زائران در استان چه در مسیر رفت و چه برگشت ارائه و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این زمینه باید انجام شود.

پناهنده به طرح اسکان زائران در مدت زمان حضوردر استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم زائران در سال جاری و تعیین استان همدان به عنوان استان معین در حمل و نقل زائران، نسبت به جذب حداکثری ناوگان زیرپوشش شبکه سیر خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تأمین ناوگان طرح و اعزام به موقع زائران شرکت های مسافربری پیش فروش بلیت‌های عادی حضوری و اینترنتی و صدور صورت وضعیت عادی و دربستی در طول ایام طرح برای سایر شهرها به جز حمل و نقل زائران ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطی برخورد می‌شود.

مدیرکل راهداری استان همدان به فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در این ایام اشاره کرد و ابراز داشت: آمادگی همه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای استراحت زائران در دستور کار قرار گرفته که در صورت نیاز موکب‌ها به سمت مجتمع‌های خدماتی رفاهی هدایت شوند.

پناهنده یادآور شد: در طول اجرای طرح مدیران شرکت‌ها و به خصوص مدیران فنی شرکت‌ها در محل شرکت حضور مداوم داشته و نسبت به کنترل ناوگان اقدام کرده و همچنین انجام تعمیرات، سرویس ناوگان، اخذ معاینه فنی در فرصت باقی مانده، تمدید کارت هوشمند راننده، ناوگان، دفترچه ثبت ساعت و پیش‌بینی رانندگان مورد نیاز به ویژه رانندگان دوم با توجه به بعد مسافت و ترافیک احتمالی در مسیر انجام شود.

وی ابراز داشت: تأمین سوخت و لاستیک، آماده باش کامل پایگاه‌های امدادی از جمله مرکز مدیریت حوادث، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، راهداری و امدادخودروها، اسکان موقت زائران در راهدارخانه‌ها، گشت های مستمر راهداری و آمادگی همه شهرستان در زمینه خط کشی، اصلاح روکش‌ها، علائم، شانه‌سازی، نظافت تابلوها و گاردریل‌ها باید از هم اکنون پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار