خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: مشکلات فردی و اجتماعی ما ناشی از نادیده گرفته شدن سبک زندگی اسلامی و نتیجه عمل نکردن به آیات قرآن است.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۵۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

مشکلات فردی و اجتماعی ما نتیجه عمل نکردن به آیات قرآن استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین علیی در افتتاحیه مرحله نیمه نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم برادران شاغل در سپاه اظهار داشت: قرآن نور است و باعث نورانیت در زندگی ما می‌شود.

وی با اشاره به سختی های دوران تبلیغ رسالت پیامبر(ص) گفت: در زمان جاهلیت زمانی که پیامبر اکرم (ص) آیات الهی را برای مردم تلاوت می‌فرمود، مورد تمسخر قرار می‌گرفت تا جایی که اعراب جاهلی به ایشان شاعر می‌گفتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان افزود: اعراب جاهلی قرآن را ساخته شده از طرف پیامبر می‌دانستند و می‌گفتند قرآن از سروده‌های محمد(ص) است، در حالی که قرآن معجزه جاوید پیامبر است که از طرف خدا آمده و تابحال کسی نتوانسته یک آیه مانند آن بیاورد.

وی گفت: مشکلات فردی و اجتماعی ما ناشی از نادیده گرفته شدن سبک زندگی اسلامی و نتیجه عمل نکردن به آیات قرآن است.

علیی با اشاره به استخراج احکام الهی از آیات قرآن گفت: بیش از 550 آیه از مصحف شریف قرآن آیات فقهی هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به احکام الهی اشاره دارند.

وی ضمن تاکید بر تدبر و تفکر در آیات قرآن عنوان کرد: خواندن قرآن ثواب دارد ولی آنچه که ثوابش بیشتر است تدبر در آیات قرآن و به کارگیری دستورات خداوند متعال در زندگی فردی و اجتماعی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: حافظ قرآن از مرتبه بالاتری از بقیه برخوردار است به طوری که در روز قیامت به وی خطاب می‌شود که قرآن بخوان و درجاتت را افزایش بده.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات