خبرهای داغ:
وزیر اطلاعات گفت: همه مسئولین به یاد داشته باشند که تکیه مسئولیت آنها به خون شهدا است.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۱۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

مسئولین بدانند که تکیه مسئولیت آنها به خون شهدا است/ مسئولین آهنگ خدمت دوباره و فصلی نو از مجاهدت را آغاز کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکترسیدمحمود علوی امروز در مراسم گرامیداشت شهید رجایی و باهنر که در مسجد مهدیه با حضور مسئولین استانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهادت دو یار بزرگوار امام(ره) که هفته دولت به یاد این دو شهید نامگذاری شده و تبریک روز مباهله، اظهار داشت: همه مسئولین به یاد داشته باشند که تکیه مسئولیت آنها به خون شهدا است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت و رهنمودهایی که مطرح کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب نقشه راه جدیدی را برای دولت ترسیم کردند و ارزیابی دولت از کارکرد یک سال خود و همچنین پیوند مردم با دولت و احیاء استحکام آن در این هفته راهگشا و سازنده بود.

وزیر اطلاعات کشور با اشاره به اینکه مسئولین باید در هفته دولت کارکرد یک سال خود را مرور کنند و نقاط ضعف و اشکالات و آسیب‌ها را شناسایی و در هفته دولت حل کنند، ابراز داشت: مسئولین باید زمینه‌های خدمت بهتر مردم را فراهم کند و از سوی دیگر پیوند مردم و خدمتگزاران را تجدید کنند و هرچه این پیوند مستحکم باشد و مسئولین حق مردم را ادا کنند و مردم نیز حق مدیران جامعه را ادا کنند، ثمرات و برکات آن نصیب همه جامعه می‌شود.

وی افزود: چون حکومت و همه چیزها مال شما مردم است، خود مسئولین هم جزئی از شما مردم هستند که گوشه‌ای از کار شما مردم را به امانت بر دوش گرفتند و اسلام و تمام آنچه که بر روی کره زمین وجود دارد برای مردم است.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خانه کعبه نخستین خانه‌ای است که بر روی زمین بنا نهاده شده و برای مردم است و پیامبر اکرم(ص)  و حکومت اسلامی و نظام حکومتی برای مردم و جهانیان است و بخشی از کار که مسئولین به امانت برعهده گرفته‌اند مربوط به مردم است و نتیجه آنجا خود را نشان می‌دهد که هم مسئولین حق مردم را ادا کنند و هم مردم حق مدیریت جامعه را ادا کنند.

وی به بیان وظیفه دولت و حکومت پرداخت و ابراز داشت: وظیفه دولت و حکومت، خدمت به مردم و وظیفه مردم همراهی و حمایت  است و اینکه در برابر دشمن با همدیگر وحدت داشته باشند و با فرهنگ مقاومت در برابر فشار دشنان و در برابر توطئه دشمن ایستادگی و مقاومت کنند و ملت ایران با اراده خود حرکت کند و هیچ قدرت خارجی نتواند اداره‌اش را بر ملت ایران تحمیل کند.

وزیر اطلاعات کشور با اشاره به بیانات امام راحل خاطرنشان کرد: در انقلاب این را به دست آوردیم که در تهران تصمیم‌گیری شود  و این کم دستاوردی نیست؛ انقلاب ما، شهید دادن و خون دادن ما  برای این بود که ایرانی سربلند باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز رهبر معظم انقلاب امانتدار جایگاه رهبری در جامعه است، گفت: رهبری این امانت را به خوبی حراست کرده و ایران اسلامی امروز در جایگاه عزت و عظمتی قرار گرفته که  به ما اراده داده است.

علوی با بیان اینکه آمریکا زمانی اعلام می‌کرد که ناوش از انتهای اقیانوس اطلس حرکت کرده به قصد خاورمیانه در جنگ ۱۹۴۸  کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس که تازه شکل گرفته بود و چیزی نمانده بود که صهیونیست را از پا درآورند، یادآورشد: امروز آمریکا اعلام می کند فرزندان قهرمان ایران اسلامی با هدایت‌های رهبری با اسلحه تمام ایرانی، پهباد افسونگر آمریکای مستکبر را در آب‌های نیلگون خلیج فارس سرنگون می‌کند در شرایطی که ناو کبر پوشالی آمریکا را به سخره می‌گیرند و بادبادک ابرقدرتی او را می‌ترکانند در شرایطی که ناو هواپیمابرش آمده و از آب‌های ورودی دریای عمان فاصله می‌گیرد و به سمت اقیانوس هند برمی‌گردد برای ما جای ابهام و سوال بود که این برگشت به اقیانوس هند آیا برای انجام عملیات نظامی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما قدرتمان برای حمایت و دفاع از خودمان است، خاطرنشان کرد: ما روح تجاوز و غلبه به هیچ جا نداریم اما اگر مورد تعدی قرار بگیریم مشت محکم خود را بر فرق هر متعدی می‌کوبیم و هیچ ترسی نداریم.

وزیر اطلاعات کشور گفت: ما تهدید برای هیچکس نمی‌خواهیم به خصوص برای همسایگان و اگر ناچار باشیم پایگاه‌های آمریکا را در کشورهای همسایه مورد هدف قرار می‌دهیم اگر آسیبی به همسایگان ما برسد؛ خیلی ما دلخوش به این نیستیم و این گزینه مورد انتخاب ما نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این نتیجه  پیوند مردم و حکومت و پیوند مردم و ملت است، گفت: هفته دولت هفته‌ای است برای تجلیل و استحکام این پیوند که برای آن باید هم مسئولین آهنگ خدمت دوباره و فصلی نو از مجاهدت را آغاز کنند و هم مردم با حمایت خود دل مسئولین را به خدمت گرم کنند و کشور روزگار بهتری پیدا کند.

علوی ابراز داشت: اگر در این ارتباط حکومت و دولت، مردم و دولت و ملت و حکومت والی به رعیت حقش را ادا کند و کم نگذارد و در مقام خدمتگزار سنگ تمام بگذارد رعیت به والی حقش را ادا کند، حمایت و پشت گرمی کند به مقررات حکومت تن در دهد اینجا است که حق در میان آنها عزت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر کشوری حق عزت پیدا کند آن ملت عزت می‌یابد، گفت: اگر اینگونه باشد دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند دخالت کند و براساس مصالح و منافع و اراده ملی تصمیم بگیرد.

وزیر اطلاعات کشور با اشاره به اینکه وقتی پیوند ملت و مسئولین در یک چهارچوب انجام گیرد دیگر اختلافی به وجود نمی‌آید، تصریح کرد: در این صورت یک فضای معتدلی شکل می‌گیرد و همه در یک چهارچوب حرکت می‌کنند و بین مردم همدلی و وحدت به وجود می‌آید و وقتی چنین شرایطی به وجود آمد می‌توان به استمرار چنین نظامی امید پیدا کرد.

وی ادامه داد: رمز و راز اینکه جمهوری اسلامی در برابر این فشارها، تحریم‌ها و حرکت‌های ضدمردمی و ضدانسانی دشمن ایستاده است همین همدلی و وحدت است و در چنین شرایطی امید بر استقرار نظامی و سیاسی کشور وجود دارد و امید دشمن از غلبه بر کشور و حکومت تبدیل به یأس و ناامیدی می‌شود.

علوی در پایان گفت: ما قدردان نعمت شما مردم  و دو مسئول مردمی و مردم‌مدار این کشور شهید رجایی و باهنر هستیم که با این کار همراهی خود را با رهبری و پیوند هوشیارانه خود را به اثبات رساندید و امید است بتوانیم خدمت کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم چراکه شما مردم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادید و این ما هستیم که باید وظیفه خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات