خبرهای داغ:
مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:

لزوم راه اندازی قرارگاه علمی/ تحریم های فناوری ضرباتی به کشور وارد میکند

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند گفت: برخی کشورها از این تحریم ها سوء استفاده می کنند. در نتیجه جو نا امیدی در سطح مدارس و دانشگاه ها وارد می شود چون بعضی از محصولات را تحمیلی از سایر کشورها می خریم.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۰۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  جواد عقیلی پور صبح امروز  در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج علمی،  پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا علیه السلام استان با بیان اینکه وظایف ما در سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب است و فرقی ندارد در چه سنگری باشیم اظهار داشت: رهبر انقلاب در زمینه علمی  از سال ۶۸ بر سه کلید واژه علم و پژوهش، اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند.

وی اضافه کرد: در دیداری که اخیراً رهبر انقلاب با هیئت دولت داشتند علاوه بر اقتصاد و فرهنگ بر تقویت شرکت های دانش بنیان تاکید کردند چون به اقتصاد کشور کمک می کنند و این شرکت ها علم و اقتصاد با هم هستند.

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی بیان داشت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اولویت ها را علم و پژوهش ، اخلاق و معنویت و اقتصاد  معرفی کردند.

عقیلی پور با بیان اینکه امروزه اگر در سطح جهان تحریم می شویم به خاطر مسائل فناوری است عنوان کرد: با تحریم در علم و فناوری هایتک ممکن است در زمینه های مختلف از جمله دارو و امکانات درمانی، دفاعی و یا مواد اولیه کارخانه ها مورد تحریم قرار گیریم.

لزوم راه اندازی قرارگاه علمی/ تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند

وی با تأکید بر اینکه تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند خاطرنشان کرد: برخی کشورها از این تحریم ها سوء استفاده می کنند. در نتیجه جو نا امیدی در سطح مدارس و دانشگاه ها وارد می شود چون بعضی از محصولات را تحمیلی از سایر کشورها می خریم.

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال 91 که این مسئولیت را تحویل گرفتم چند کار را در سطح استان شروع کردیم گفت: رهبر انقلاب اساس کار را در اقتصاد مقاومتی، شرکت های دانش بنیان دانستند چون این شرکت ها ثروت و قدرت تولید می کنند.

 وی ادامه داد: با همکاری دانشگاه ها و فرماندهی سپاه استان، اولین شرکتهای دانش بنیان در سطح استان در 30 اتاق شروع کردیم. قریب 2 سال است مخترعین مستقر شدند، محصولات شرکت ها آماده شده و نیازمند تجاری سازی است و باید با همکاری، همفکری و تلاش سایر مجموعه ها این محصولات را به فروش برسانیم.

لزوم راه اندازی قرارگاه علمی/ تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند

عقیلی پور با بیان اینکه رهبر انقلاب بر گسترش کسب و کارهای نو تاکید دارند افزود: در استان ما برخی ادارات استارتاپ و مشاغل نو را شروع کردند.

 وی با تأکید بر اینکه از نیازهای امروز در سطح استان و کشور راه اندازی قرارگاه علمی در کنار قرارگاه های فرهنگی و اقتصادی است یادآور شد: سال قبل به عنوان سازمان بسیج علم و فناوری برتر در سطح کشور طرحی با این موضوع ارائه دادیم  اما هنوز قرارگاه علمی در سطح کشور و استان راه اندازی نشده است.

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی افزود: مراکز رشد و خلاقیت را تجهیز کردیم که مکان و امکانات اولیه در اختیار مخترعین قرار می دهیم  تا ایده شان را تبدیل به محصول کنند و  به این منظور با روئسای دانشگاه ها قرارداد منعقد شده است.

وی عنوان داشت: با همکاری آموزش و پرورش استان آموزش  خلاقیت و فناوری سال گذشته در سطح مدارس شروع کردیم و  برای ۶هزار دانش آموز این طرح اجرایی شد و امسال از اول مهر انجام می شود.

عقیلی پور گفت: طی چند سال اخیر در استان چند محصول هایتک ساخته شد، اولین پهباد بدون سکان در سطح جهان در استان ساخته شد و در باروی ابرها با همکاری دانشگاه ها اقدامات خوبی انجام شد چون بر اساس نیاز استان حرکت می کنیم تا فناوری ها در خدمت مردم استان بکار گرفته شود.

لزوم راه اندازی قرارگاه علمی/ تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند

وی با بیان اینکه با حمایت فرمانده و معاونت های سپاه استان، مخترعین و روئسای دانشگاه ها چندین سال رتبه اول کشور را کسب کردیم، از صدا و سیما و خبرنگاران استان جهت پوشش خبری برنامه های علمی تشکر و قدر دانی کرد.

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی متذکر شد: گاهی کم لطفی به علم صورت می گیرد. کار و مجاهدت ها در زمینه های موشکی، نانو و هسته ای در کشور مقطعی نبوده اما در برخی مسائل علمی گاهی کوتاهی می شود.

وی با اشاره به سرابی که عده ای از فرار مغزها در خارج از کشور تصویر می کنند گفت: در استان و کشور ما هزاران دسته چک سفید امضا وجود دارد که استفاده نمی شود. ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در داخل کشور از جمله امکانات دانشگاه ها و مراکز علمی و جوانان با استعداد همان چک های سفید امضا است که باید به نحو احسن از آنها بهره برداری کنیم.

لزوم راه اندازی قرارگاه علمی/ تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند

گفتنی است، در این مراسم از زحمات جواد عقیلی پور تقدیر و مرتضی عظیمی فر به عنوان مسئول بسیج علمی و پژوهشی  معرفی شد.

شایان ذکر است، جواد عقیلی پور همچنان مسئولیت بسیج دانش آموزی استان و مسئول  ستاد تخصصی اقشار بسیج استان را برعهده دارد.

لزوم راه اندازی قرارگاه علمی/ تحریم های فناوری ضرباتی به کشور ما وارد می کنند

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار