خبرهای داغ:
فرمانده یگان ویژه استان همدان از برگزاری یادواره سرداران و ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه در ۲۴ شهریور ماه در سالن اجتماعات کانون بسیج همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۷۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

یادواره سرداران و ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محسن پناهی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفاداراش با اشاره به برگزاری یادواره سرداران و یک هزار و ۲۰۰ شهید یگان ویژه اظهار داشت: این یادواره دومین یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۳ شهید مربوط به استان همدان است، گفت: این شهدا مربوط به شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر، رزن، اسدآباد و بهار است.

فرمانده یگان ویژه استان همدان با بیان اینکه این شهدا جزء لشکر ۲۸ حضرت روح اله بودند، ابراز داشت:  این شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرینی کردند و رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری در این لشکر داشتند.

وی با اشاره به اینکه این لشکر در هشت سال دفاع مقدس شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس نام لشکر به تیپ «موسی ابن جعفر(ع)» تغییر کرد که مؤسس و بنیانگذار یگان‌های ویژه در نیروی انتظامی می‌شود و فرمانده این لشکر سیدمجتبی عبدالهی بود.

پناهی با بیان اینکه یادواره سرداران و یک هزار و 200 شهید امسال به صورت کشوری برگزار می‌شود، افزود: این یادواره در راستای ارج نهادن به دلاوری‌های این شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین یادواره شهدای یگان ویژه در سال ۹۵ برگزار شد، بیان کرد: این یادواره در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و استان مرکزی برگزار شده و اکنون یادواره شهدای استان همدان، ۲۴ شهریور ماه در سالن اجتماعات کانون بسیج با حضور خانواده‌های معزز شهدا و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

فرمانده یگان ویژه استان همدان با اشاره به اینکه امروزه یگان ویژه یکی از پرافتخارترین و آماده‌ترین نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: وظیفه این یگان مقابله با کنترل اغتشاشات و سایر مأموریت‌های محوله است.

وی ادامه داد: همچنین این یگان در بلایای طبیعی جزء اولین نیروهایی است که وارد عمل می‌شود و یکی از نیروهای پابه کار، آماده و مقتدر نیروی انتطامی ایران است.

یادواره سرداران و ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه در همدان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

ارسال نظرات