خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: کربلا عامل آزادگی مردم جهان است و ایجاد داعش فقط به این دلیل بود که با گرفتن کربلا مقابل فرهنگ عاشورایی ملت مسلمان بایستند.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۸۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

کربلا عامل آزادگی مردم جهان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سید محمد قائم مقامی شامگاه پنجشبه در مراسم سی‌ و هشتمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی که در مسجد مهدیه برگزار شد با بیان اینکه واقعه عاشورا از علت و حکمت برخوردار است، اظهار داشت: حکمت آن وقایعی است که از جانب امام انجام شد و علت را انسان‌ها به‌وجود آوردند.

وی افزود: حکمت‌های عاشورا بی‌شمار است اما یکی از مهم‌ترین حکمت‌های عاشورا این است که این واقعه عظیم دیگر تکرار نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علت واقعه کربلا یاری نرساندن انسان‌ها به حجت خداوند بر روی زمین بود که به شهادت امام حسین(ع) منجر شد، ابراز کرد: این شهادت اتفاق افتاد تا دیگر چنین اتفاقی نیافتد یعنی مسلمانان دوباره ولی خدا را تنها نگذارند و چنین مصیبتی را تحمل نکنند.

وی با اشاره به اینکه راه دخول به دین و راه خروج از دین در تمسک یا عدم تمسک به ولایت است، گفت: بی‌معرفتی یعنی پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسین(ع) را دیده باشی اما به آنها اقتدا نکنی، درست مانند برخی مسلمانان صدر اسلام.

قائم‌مقامی با بیان اینکه زمین کربلا بر هر زمینی حتی زمین کعبه سیطره دارد، تصریح کرد: بعد از واقعه کربلا جریان معرفت به‌وجود آمد، جریانی که رمزش درک جایگاه ولایت است.

وی با بیان اینکه گفته می‌شد در دنیای مدرن دین و خدا جایگاهی ندارد و مردم بی‌نیاز از شریعت هستند، تاکید کرد: در چنین دنیایی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و مردم ایران فرزند امام حسین(ع) را که در تبعید بود به کشور خود دعوت می‌کنند و 40 سال پایش می‌ایستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهم‌ترین واقعه آخرالزمانی است، اظهار داشت: آیت‌الله مدنی با معرفت حاصل از قیام عاشورا امام‌شناس واقعی بود و ارادت بیکرانی به امام خمینی(ره) داشت.

وی افزود: آیت‌الله مدنی یک عالم واقعی و یار و یاور دین بود؛ ایشان در عین صلابت و اقتدار در مقابل دشمنان، با دوستان متواضع بود.

قائم مقامی با اشاره به اینکه نقل است روزی امام خمینی (ره) از آیت‌الله مدنی می‌خواهد که موعظه‌اش کند، گفت: آیت‌الله مدنی بدون تعارف مانند یک دوست واقعی به امام فرمود، امام من، سید روح الله، متقی و به یاد مرگ باش و چون این موعظه از اعماق قلبش برخاسته بود امام را به گریه انداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به اینکه در آستانه ظهور امام زمان(عج) همه دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا کربلایی را که به لطف انقلاب اسلامی آزاد شد دوباره پس بگیرند، عنوان کرد: کربلا عامل آزادگی مردم جهان است و ایجاد داعش فقط به این دلیل بود که با گرفتن کربلا مقابل فرهنگ عاشورایی ملت مسلمان بایستند.

وی افزود: اما در اربعین سال 93 به یک‌باره شیعیان خروش کردند و در حالی که وضعیت ناامن بود 30 میلیون نفر از سراسر جهان در کربلا حضور یافتند و نتیجه‌اش آن شد که تا قیام قیامت هیچ کس نمی‌تواند کربلا را تسخیر کند.

قائم مقامی با اشاره به اینکه عطر قیام امام حسین(ع) به مشام همه انسان‌ها رسیده است و جهان رو به بیداری می‌رود، تصریح کرد: به‌خاطر برخی مشکلات کوچک نباید به انقلابمان پشت کنیم  چراکه معنای این کار پشت کردن به دین است پس باید رهرو ولایت باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات