خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم ها پیروی از فرهنگ عاشوراست

امام جمعه شاهرود گفت: راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم ها پیروی از فرهنگ عاشوراست،مردم و مسئولان در این جنگ اقتصادی باید وظایف خود را بطور کامل انجام دهند، در این جنگ بدعمل کردن و سوء مدیریت گام برداشتن در نقشه دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۰۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم ها پیروی از فرهنگ عاشوراستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهرود که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، در سخنانی راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم‌ها را پیروی از فرهنگ عاشورا عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان در این جنگ اقتصادی باید وظایف خود را بطور کامل انجام دهند، در این جنگ بدعمل کردن و سوء مدیریت گام برداشتن در نقشه دشمنان است.
وی با بیان اینکه امروزه موضوع قیام عاشورا از حوزه شیعه و مسلمانان خارج شده و تجلی جهانی پیدا کرده است و با اشاره به آیین‌های عزاداری در نقاط مختلف جهان گفت: برخی از دولت‌های دست نشانده نیز عزاداری سیدالشهداء (ع) را ممنوع کرده و حتی تعدادی از عزاداران را شهید کردند.
امینی افزود: آن‌ها که مخالف برگزاری آیین‌های محرم هستند از تاریخ عبرت بگیرند، باید بدانند قبل از آن‌ها نیز برخی سلاطین به این کار مبادرت کردند، اما امروز از آن‌ها نام و نشانی نمانده در حالی که نام امام حسین (ع) هر روز پرآوازه‌تر می‌شود.
وی برخی شاخصه‌های قیام عاشورا که الگوی آزادگان شده را برشمرد و گفت: شهامت و ایستادگی در برابر ستم، از خودگذشتگی برای هدف والا، صبر و ایستادگی و مقابله با جهالت از ویژگی‌های قیام اباعبدالله (ع) است.
امینی الهام بخشی به نهضت‌های تاریخ پس از این قیام را از دیگر ویژگی‌ها خواند و گفت: حرکت؛ اقدام و آزادگی از دیگر ویژگی‌های قیام عاشوراست، فرهنگ عاشورا در زندگی روزانه مردم نیز تاثیرگذار است.
امام جمعه شاهرود به برداشتن گام سوم از برنامه کاهش تعهدات کشورمان در برجام هم اشاره کرد و گفت: طرف مذاکره دیپلمات‌های ایران در شرایط کنونی اروپایی هستند، آن‌ها ثابت کرده اند دنباله رو آمریکا هستند، بنابر این نباید توقع اجرای تعهدات از سوی آن‌ها را داشته باشیم.
امینی به تشریح اهداف آمریکا و همپیمان‌هایش در تحریم‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییر سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی، راکد کردن پیشرفت‌های علمی، ایجاد شکاف اجتماعی و جنگ روانی، دست کشیدن از قدرت بازدارندگی موشکی، تشویق به مهاجرت و فرار مغز‌ها از آن جمله هستند، که به هیچ یک از این اهداف نرسیدند.
وی به موضوع مذاکره آمریکا و طالبان هم اشاره کرد و گفت: آمریکا با سرنوشت ملت‌ها بازی می‌کند، آن‌ها گروه‌های تروریستی مانند طالبان، داعش و القاعده را درست کردند، ملت و دولت افغانستان باید بدانند دولت آمریکا برای هیچ ملتی دلسوزی نمی‌کند.
عکس: سید نوید محمدیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار