خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با تاکید بر برگزاری به موقع نماز ظهر عاشورا گفت: فرهنگ‌های عزاداری باید عمق بیشتری پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۱۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

فرهنگ‌های عزاداری باید عمق بیشتری پیدا کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان در قبال اروپا و آمریکا قابل دفاع است، اظهار داشت: شروع گام سوم باید با جدیت تداوم یابد چراکه اروپا و آمریکا قابل اعتماد نیستند.

وی اضافه کرد: تعهدات نظام اسلامی مشروط ندارد و گام سوم در کاهش تعهدات نیز نشان از جدیت کشورمان و نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه همدان با اشاره به قدرت جبهه مقاومت در سطح منطقه گفت: نظام اسلامی محور کشورهای مختلف مسلمان نشین از سوریه تا عراق و یمن است و جبهه مقاومت با استمرار و قدرت روزافزون از اراضی خود دفاع می کند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در ۴۰ سال گذشته محور آزادگان جهان بوده و هم اکنون نیز نقطه امید مستضعفان جهان است.

شعبانی موثقی با تشریح عاشورا گفت: قیام امام حسین (ع) رفع جهالت، احیای نشانه های دین، رونق شعائر و مظاهر دین، اصلاح وضعیت مردم و امنیت مظلومان و ترویج فرایض الهی بود.

وی افزود: امام حسین(ع) در تحریم‌ها نیز مقاومت کرد و هرگز تسلیم نشد چرا که تسلیم در تحریم، ذلت است.

امام جمعه همدان با انتقاد به نحوه برگزاری مراسم های سوگواری در این شهر خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها شاهد عزاداری‌های بزرگ هستیم در حالی که همدان به عنوان دارالمومنین که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است چنین آیینی نداشته است.

وی با تاکید بر برگزاری به موقع نماز ظهر عاشورا گفت: فرهنگ‌های عزاداری باید عمق بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات