خبرهای داغ:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی میزان اقامت مسافر را در استان همدان داشتیم.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۰۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳

رشد ۳۰ درصدی میزان اقامت مسافر در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی مالمیر در نشست خبری همایش راه ابریشم اظهار داشت: همدان توانایی برگزاری این رویداد را با کیفیت خوب دارد.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی به صورت ویژه و در حوزه عمومی، در شهرداری و شورای اسلامی و حمایت دولت ظرفیت خوبی برای استان رقم خورده است، گفت: ما می‌توانیم رویدادهای خوبی را میزبانی کنیم و نگرش و سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعریف محور گردشگری در غرب کشور بوده که با توجه به پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی که در استان‌های غربی کشور وجود دارد این همایش در همدان برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در خصوص وضعیت گردشگری استان، ابراز داشت: در حوزه گردشگری با توجه به آمار سال گذشته به دلیل رویداد ۲۰۱۸ وضعیت خوبی داشتیم و در آمار نوروز سال گذشته رتبه دوم را در سطح کشور برای ما در همدان رقم زد و به همین لحاظ افزایش رشد اقامت در گردشگری نوروز را داشتیم.

وی افزود: با توجه به این آمار نوروز سال قبل نوروز بسیار موفقی بود؛ امسال نیز در کنار بارش‌هایی که اتفاق افتاد در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را در میزان اقامت داشتیم.

مالمیر تصریح کرد: درآمد موزه‌های ما نیز این رشد را نشان می‌دهد که استان مسیر گردشگری خوبی را دارد و خوشبختانه این رودیداد تخصصی محورهای خوبی را در دستور کار قرار داده است، تحت عنوان «ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث جهانی ابریشم» که اهمیت حفاظت و مدیریت سایت‌های جاده ابریشم یکی از محورهایی است که به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی و تحلیل نتایج نشست پنجمی که در کشورهای دیگر بوده یکی از مباحث کاری است، تصریح کرد: بررسی موضوعی اکتشاف که توسط ایکوموس انجام می‌شود، در شمال و شرق آسیا روند نامزدی میراث جهانی و جاده ابریشم و راه‌های ابریشم نیز از موضوعاتی است که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان همدان نیز به عنوان استان تاریخی که پایتخت تمدن این سرزمین است در حوزه راه ابریشم دارای آثاری است که نقش بسزایی دارند و طبیعتاً در این مسیر ما حرف برای گفتن زیاد داریم.

وی در خصوص ظرفیت تاریخی استان همدان، افزود: ظرفیت تاریخی همدان از این پتانسیل برخوردار هستند که ثبت جهانی شوند و پرونده سایت هگمتانه به عنوان سایت تاریخی، غارعلیصدر به عنوان سایت میراث طبیعی و همچنین محور تاریخی _فرهنگی ارزانفود و معابد دوره ماد نوشیجان و بیت حاجی خان در فامنین دو معبدی است که تا به حال کشف شده که با پیگیری دانشگاه بوعلی تلاش می‌کنیم سایت‌های دیگر در این حوزه در دوره مادها شناسایی شود تا بتوانیم ثبت و ضبط کنیم.

مالمیر یادآور شد: اخیرا پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کارونسراهای ایرانی جزء پرونده‌هایی است که در حال شکل‌گیری است و در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دو کاروانسرای فرسفج و تاج‌آباد دو گزینه‌ای هستند که پیشنهاد دادیم تا ثبت جهانی شوند که کارشناسان ذیربط از آنها بازدید کردند.

وی عنوان کرد: همچنین ظرفیت قنات قاسم‌آباد نیز در حال پیگیری است که اگر بازدید صورت گیرد از این فرصت می‌توانیم برای ثبت این قنات به زنجیره لینک‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات