خبرهای داغ:
دکتر قالیباف گفت: متاسفانه امروز برخی مسئولین وادادگی در مقابل تفکر غرب و غرب زدگی دارند و خودباخته هستند و برای اقتصاد کشور بن بست می سازند این خودباختی باعث بن بست خود ساخته برای اقتصاد کشور می شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۲۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در همایش یاد یاران در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی  برخی می گفتند چرا می جنگیم و جوانان را از دست می دهیم. ضرب و تقسیم های مادی داشتند و بر توان داخلی و اتکا به خداوند اعتقادی نداشتند.

 

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب و دفاع مقدس حرف از عاشورا، مجاهدت، رشادت و جانبازی اصحاب امام جسین ع می زدیم اما در شرایط زندگی باورش سخت بود که فرهنگ عاشورا بعد از بیش از هزار و چند سال به برکت نهضت امام حسین ع در دوران دفاع مقدس تداعی شد.

 

قالیباف الگوی دفاع مقدس را دارای فرهنگ غنی برخواسته از قرآن و عترت معرفی کرد و افزود: حالا بعد از گذشت بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس آن چه تداوم انقلاب را تا به امروز تضمین کرده، فرهنگی بود که در  دوران دفاع مقدس تولید شده است.

 

سنت های الهی و تکیه بر توان مردمی را باور کنید

وی یادآور شد: در دفاع مقدس انسان هایی تربیت شدند که جنگ هر روز  ایمان آن ها را تقویت کرد و در کنار ایمان، استعدادها و خلاقیت ها نمایان شد و همدلی و وحدت در کشور شکل گرفت که سنت های الهی در دفاع مقدس امروز جلوی چشم ما نمایان است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: بسیج و فرهنگ جهادی و ادبیات حوزه حماسی همه از تولیدات دوران دفاع مقدس است اگر این فرهنگ ما را در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بیمه کرد و در کنار فرهنگ ها فرصت های زیادی در حوزه قدرت سخت پیدا کردیم و پیشرفت در علوم و صنعت نظامی دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: این فرهنگ دو بال داشت اول ایمان به خدا در دوران دفاع مقدس جز این که به خدا فکر کند و به سنت های الهی باور باشد چیز دیگر نبود و دوم مردم مردمی که پیشقراولان این مردم جوانان بودند به طوریکه بیشترین رزمندگان جوانان زیر 30 سال و عمده ترین فرماندهان کلیدی بین 20 تا27 سال بودند.

 

وی با بیان اینکه حرف هایی که غرب زده های امروز می گویند آن روز هم می گفتند کسانی که اعتقادی به باور و سنت الهی نداشتند بعد از فتح خرمشهر سخن از آتش بس به زبان می آوردند عنوان کرد: حتی زمانی که قطعنامه 598 سازمان ملل را پذیرفتیم باز دشمن عقب گرد تاکتیکی نظامی کرد و همراه با منافقین بر علیه ما برخاست و مواضع گذشته را گرفتند همین کاری که در برجام کردند. آن زمان هم مثل امروز بود و غرب زده ها ، منفعل ها و تنبل های ترسو جنگ را قبول نمی کردند.

آمریکا در حال سپری کردن ذلیل ترین زمان خود در منطقه است

قالیباف خاطرنشان کرد: آمریکا در حال سپری کردن ذلیل ترین زمان خود در منطقه است با تمام قدرت آمد در سوریه و عراق داعش را تجهیز کرد نتوانست کاری کند. امام(ره) فرمودند " راه قدس از کربلا می گذرد " و امروز رزمندگان انقلاب با تاسی از باورهای انقلاب و امامی که جز برای رضای خدا کلامی نگفت و عملی انجام نداد و شهدایی که مردانه مقاومت کردند امروز نتیجه این شده که فرهنگ دفاع مقدس در مرزهای جولان در یک قدمی رژیم صهیونیستی ایستادند که این اقتدار و عظمت است.

نتیجه عهد بستن با کدخدا تنبلی و سستی است

وی یادآور شد: در حادثه اخیر که آمریکایی ها با کشور ما تجاوز کردند از تکنولوژی ایرانی متحیر شدند. این مهم بود که موشک به دست جوانان ما ساخته شده و دوم اینکه شهامت زدن آن را داشتند. وقتی کشتی ما را انگلیسی ها چند هزار کیلومتر آن طرف تر متوقف می کنند و همزمان با مانوری ناو نظامی کنار کشتی انگلیسی آنان را تهدید می کند در مقابل انگلیسی که روزی در کشور ما شاه و نخست وزیر را می گماشته.

 

فرمانده دوران دفاع مقدس خطاب به مسئولین کشور گفت: حواسمان باشد که خدا در دفاع مقدس تا امروز به ملت ما افتخار و عزت داده است. به توانایی جوانان و سنتهای الهی باور بیاورید امروز هم خداوند در حوزه اقتصاد ما را همچون دفاع مقدس یاری می کند و مردم نیز همان مردم دهه شصت هستند و می توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و در مقابل کفر ایستادن یعنی عزت، غیرتمندی، جوان، نشاط، پیشرفت و استقلال و   خدا از ما ایستادگی می خواهد این وظیفه انسانی و الهی ما است و برای ما آورده های مادی، معنوی ، دنیوی و اخروی دارد اما وقتی به جای خدا کدخدا برای ما محور می شود می گوییم با کدخدا عهد ببندیم نتیجه فرصت سوزی، تنبلی، سستی و رخوت می شود.

پذیرش سازش ذلت آور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منظور از سازش با دشمن چیست گفت: ما در دفاع مقدس نیز تنها دفاع کردیم و جنگ طلب نیستیم اما در تاریخ کشور دیدیم که کشورهای استکباری دنبال امیال خودشان  هستند.  مردم را از این جریان نترسانید و بدانید پذیرش سازش ذلت آور است. در فرصتی که در برجام بود و نفت فروخته می شد بنا به گزارشات در روز بیش از 5/2 میلیون بشکه فروخته می شود و 70 میلیارد دلار درآمد بود چه مشکلی از کشور حل شد؟

 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از سه برابر به درآمد کشور اضافه اما رشد اقتصادی منفی شده است امروز مشکلات گرانی، معیشتی و بیکاری از طرف دشمن حل نمی شود و تمنای از دشمن خطای بزرگ و نابخشودنی است.  به مردم اعتماد و کار کنید، روز به روز اقتصاد را دولتی تر کنید تا اقتصاد مردمی شود، جوانان کشور را باور کنید و به آنها فرصت دهید.

 

قالیباف افزود: متاسفانه امروز برخی مسئولین وادادگی در مقابل تفکر غرب و غرب زدگی دارند و خودباخته هستند و برای اقتصاد کشور بن بست می سازند این خودباختی باعث بن بست خود ساخته برای اقتصاد کشور می شود.

 در انتخابات پیش رو تحت تاثیر بحث ها و جوسازی فرهنگ غرب و غرب گرایی نباشیم

وی ادامه داد: تحریم سخت است همانطور که دوران دفاع مقدس سخت بود ولی مطمئن باشید در یک برنامه پنج ساله اقتصاد کشور به ثبات برسد و با آرامش به سمت جهش بزرگ حرکت کند. ناکارآمدی امروز در برخی زمینه ها در قوه مجریه و سایر قوا در کشور وجود دارد و باید چاره اندیشی شود همانطور که امروز در قوه قضاییه امیدی در دل مردم ایجاد شده است.

 

قالیباف با اشاره به اینکه انتخابات مجلس پیش رو داریم گفت: مجلس در راس امور است مجلسی که کارآمد، انقلابی و وکیل ملت،  دردمند مردم و کاردان باشد و به فرمایش رهبری مجلس ریل گذار مسیر آینده کشور در برنامه ریزی ، نظارت و کنترل است.

 

وی تأکید کرد: ما باید در انتخابات پیش رو تحت تاثیر بحث ها و جوسازی فرهنگ غرب و غرب گرایی نباشیم و دل ببندیم به کسانی که دل در گرو کشور دارند و افتخار کشور و سعادت مردم را می خواهند آنها که دردمندند و دلسوز مردم، تلاشگر و با روحیه جهادی باشند و دنبال حزب، گروه و جناح نیستیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها