مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از راهیان نور و برنامه های هفته دفاع مقدس به عنوان بهترین فرصت برای واکسینه کردن نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی نام برد و راهیان نور را زمینه ای برای ترویج فرهنگ شهدا دانست.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۲۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جریان بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس واقع در باغ موزع اردبیل به بیان اهمیت زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: وجود نمایشگاه رزمی و فرهنگی و بازسازی عملیات های دوران دفاع مقدس این امکان را فراهم می کند تا دانش اموزان با حضور در این فضای معنوی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان واکسینه شوند.
وی از سالن ستاره ها به عنوان کلاس درس آشنایی با شهدای اردبیل برای دانش آموزان نام برد و گفت: معرفی شهدا و ارزش های دفاع مقدس، معرفی رشادت ها و ایثارگری ها برای دفاع از میهن اسلامی به دانش آموزان و نسل جوان، کم ترین کاری است که می توانیم در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا انجام دهیم.

ناصری به گزارش های اعلام شده از بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گزارش های ارائه شده حاکی از آن است که حضور و استقبال دانش آموزان بسیار وسیع است که این خود گویای اهمیت ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

وی در ادامه سخنان خود به شیوه های ترویج ارزش های دفاع مقدس پرداخت و گفت: راهیان نور و برنامه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی یکی از مهمترین فرصت های ترویج ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه امروز، راهیان نور در کشور و بین خانواده ها نهادینه شده است، گفت: سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بهترین برنامه برای معرفی ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید و فداکاری های شهدای عزیز است که به همین مناسبت هر سال بیش از ده هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی اعزام می شوند و راویان دفاع مقدس که در واقع یادگاران و رزمندگان این دوران هستندبصورت عینی وقایع را به نسل جدید منتقل می کنند.

وی به برنامه های سپاه و بسیج دانش آموزی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: وجود دفاتر بسیج دانش آموزی در مدارس استان در کنار سند تحول آموزش و پرورش و ساعات تعلیم و تربیت از جمله ساعات عبادی و اعتقادی می تواند در پربارکردن افکار دانش آموزان در موضوع دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مؤثر واقع شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و گفت: وجود ساعات تعلیم و تربیت و عبادی و اعتقادی یکی از فرصت های تنتقال مفاهیم و ارزش های اجتماعی، انقلاب و دفاع مقدس در بین دانش آموزان است.

وی از کلاس های آموزش دفاعی در مقطع متوسطه به صورت تئوری و عملی نیز به عنوان یکی دیگر از راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید نام برد و گفت: معلمان این کلاس درسی نیز از ایثارگران هستند که می توانند مفاهیم دفاع مقدس را به بهترین نحو ممکن به دانش آموزان منتقل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج معنویت و ارزش های اخلاقی در کنار مسائل اقتصادی خود گویای اهمیت تحقق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است چراکه جوانان با محقق شدن سند تحول اموزش و پرورش بهتر می توانند با رسیدن به خودباوری در کنار دستیابی به علم و فناوری در تحقق گام دوم انقلاب نقش آفرینی کنند.

ارسال نظرات