دیدار اعضای بسیج هنرمندان قم با خانواده های سه شهید دفاع مقدس+ تصاویر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار سپاه استان قم به همراه مسئول و اعضای سازمان بسیج هنرمندان استان با خانواده های معظم شهیدان ادیم، زرگری و ماهرخ دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۳۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سیدرضا عظیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و سیدمحمد حسن یزدی نژاد مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم به همراه تعدای از اعضای سازمان با خانواده‌های معظم شهیدان غلامرضا ادیم، عباس زرگری و ابوالفضل ماهرخ دیدار کردند.

در این دیدار که همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت، مسئولان دیدار کننده با بیان اینکه اینکه خون مطهر شهدا ضامن بقای انقلاب است، بر حفظ دستاورد‌های خون شهیدان والامقام و پاسداری از آرمان‌های آنان تاکید کردند.

شهید عباس زرگری متولد بهمن ۱۳۴۰ در قم بود؛ پس از پایان خدمت سربازی در کردستان، دروس حوزوی را در قم آغاز نمود و به دلیل خصوصیات بارز و ممتاز اخلاقی و مهارت در هنر خوشنویسی و نیز فعالیت در زمینه تبلیغات جبهه و جنگ، همچون ستاره‌ای در بین طلاب و جمع بسیجیان درخشید؛ سال ۶۵ به عنوان مربی امور تربیتی در آموزش و پرورش قم مشغول خدمت شد.
در آذر سال ۶۵ همراه رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به جبهه اعزام شد و پس از شرکت در دو عملیات کربلای چهار و پنج، در ۲۴ دی سال ۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.
 
دیدار اعضای بسیج هنرمندان قم با خانواده های سه شهید دفاع مقدس+ تصاویردیدار اعضای بسیج هنرمندان قم با خانواده های سه شهید دفاع مقدس+ تصاویردیدار اعضای بسیج هنرمندان قم با خانواده های سه شهید دفاع مقدس+ تصاویر

شهید «ابوالفضل ماهرخ» نیز از شهدای هنرمند در رشته خوشنویسی و شعر بود. ‫وی متولد عید غدیر خم، چهارم شهریور سال ۱۳۵۱ در قم بود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در مدرسه میرزای قمی و امام سجاد (ع) به پایان رسانید. چون به هنر علاقه سرشاری داشت با پیشنهاد یکی از معلمان و تشویق پدرش در هلال احمر مشغول آموزش خطاطی شد.
 
مدتی گذشت تا در این زمینه پیشرفت چشمگیری کرد به طوری که چهار خط نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث را یاد گرفت تا اینکه به پیشنهاد دادستان وقت، در دفتر جبهه و جنگ و روابط عمومی دادگاه انقلاب اسلامی قم فعالیت هنری خود را شروع کرد. از آن پس برای پایگاه‌ها و انجمن ها، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی، بویژه برای خانواده‌های معظم شهدا خطاطی و طراحی می‌کرد که به خطاط صلواتی شهرت یافت.
 
در مرداد سال ۶۴ در مسابقه کشوری که در مشهد مقدس برگزار شد از قم همراه با کاروانی از هنرمندان عزیز شرکت داشت و در رشته خوشنویسی رتبه دوم جوانان و نوجوانان سراسر کشور را کسب کرد. در رشته‌هایی نظیر کاراته، شنا، فوتبال، دوومیدانی همچنین سرود، عکاسی، خوشنویسی و حفظ و قرآئت قرآن مجید فعالیت و برای آشنایی با جبهه و جنگ به مدت دو ماه در جبهه خطاطی می‌کرد.

شهید ابوالفضل ماهرخ در چندین بار در جبهه مجروح شد تا اینکه در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به شهادت رسید. مستندی هم به نام «رخ ماه» از سوی بسیج هنرمندان قم در مورد این شهید عزیز ساخته شده است.

شهید غلامرضا ادیم فرزند محمدعلی در سال ۱۳۴۳ در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۱۱ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه سردشت بر اثر اصابت گلوله به مغز و قلب شهد شهادت را نوشید و به وصال حق شتافت.
دیدار اعضای بسیج هنرمندان قم با خانواده های سه شهید دفاع مقدس+ تصاویردیدار اعضای بسیج هنرمندان قم با خانواده های سه شهید دفاع مقدس+ تصاویر
 
خبر در حال تکمیل شدن است....
ارسال نظرات
آخرین اخبار