خبرهای داغ:
محمد خالوئی
مراسم بزرگداشت عروج ملکوتی خردسال ترین شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز در شهرستان میمه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۱۹۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، محمد طه اقدامی سال گذشته به همراه مادر و خواهرش برای تماشای رژه نیرو‌های مسلح اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس رفته بود. روزی که تروریست‌ها از پشت جایگاه به سوی مردم تیراندازی می‌کنند، و مادر محمدطا‌ها او را در آغوش می‌گیرد تا جان بچه اش را حفظ کند، اما دو گلوله به شکم و پای محمدطا‌ها اصابت می‌کند و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می‌رسد.

نوحوانان روستا اذان بخش میمه عاشقانه برای خدمت به زائران امامزاده و حاضران در سالگرد شهادت طا‌ها اقدامی در حالی که بر روی سینه آن‌ها جمله زیبای «خادم الشهدا» نقش بسته بود، تلاش می‌کردند.

در گوشه‌ای از صحن بانوان زینبی وار به دور مادر و خانواده شهید حلقه زده بودند و تسلی آن شده بود.

حمید راستی مجری صداوسیمای استان که اغلب او را مجری برنامه‌های یادواره شهدا و دفاع مقدس تلقی می‌کنند، پشت تریبون آمد با قرائت شعری که پشت کتابی که منقش به زندگی نامه شهید محمد طا‌ها اقدامی تحت عنوان «از شیریتی بستنی تا شهد شهادت» نوشته شده بود، معنویت خاصی فضای صحن امامزاده خاتون روستای ازان را پر کرد.

دسته سینیه زنی و زنجیر زنی روستای ازان با مداحی پسرنوجوانی که گویی همبازی محمد طا‌ها هم بود، نوای سوزناکی داشت، مردم این دیار برای شهید محمد طا‌های اقدامی خود کم نگذاشتند. همه به میدان عرض تسلیت به خانواده این شهید آمده بودند.

درادامه حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه شهرستان میمه پشت تریبون آمد و از حرمله صفتی دشمنان دیروز وامروز انقلاب و خصومت مستبدین و مستکبرین علیه اسلام گفت.

پس از آن نوای گرم مداح اهل بیت حاج محمد یزدخواستی گوش حاضرین را آشنا به نام اهل بیت (ع) کرد، مدحی که چشمان حاضرین را به یاد اسرای کربلا گریه انداخت و بغض را در سینه بانوان زینبی حبس کرد.

این مهمان ارزشمند چیزی جز پرچم گنبد و بارگاه ثامن الحجج (ع) نبود که خادمان رضوی آن را حامل بودند.

در ادامه مراسم مجری برنامه از حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و نماینده مقام معظم رهبری برای این مراسم دعوت کرد به پشت تریبون آید، او آمد و برخلاف عرف مرسوم سخنرانی خود را بیان گوشه‌هایی از مقتل سیدالشهدا در صحرای نینوا آغاز کرد.

در پایان رزم نوازان ارتش به رسم برنامه به محل مدفن این شهید آمدند و با نواختن آهنگ حماسه گونه فیلم مختار ادای احترام نمودند، یکی از قهرمانان جهانی پارا المپیک رشته وزنه برداری نیز با نداشتن پای ظاهری، مدال طلای خود را با زانو زدن پیش پا و قامت این شهید خردسال تقدیم خانواده شهید اقدامی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار