نمایندگان مجلس خود را ملزم به پاسخگویی مردم بدانند/ مردم مراقب فریب فضاسازی رسانه ای دشمنان باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج بمناسبت هفته دفاع مقدس نشست بصیرتی در مسجد صاحب الزمان (عج) چهارصد دستگاه برگزار کرد.
در این مراسم که باحضور اقشار مختلف مردم وبویژه جوانان انجام گرفت، پورمسعود کارشناس مسایل سیاسی ورسانه به تشریح وتبین مسایل سیاسی روز پرداختند.
وی گفت: مهم ترین مسئله سیاسی روز ما انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی می باشد که متاسفانه عموم مردم (در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری ) نسبت به اهمیت آن، اهتمام جدی ندارند و مردم با حیطه کاری و وظایف نمایندگان مجلس مانوس نمی باشند.
این استاد دانشگاه افزود: مردم ما از این بابت ضربات سختی را در زمینه های اقتصادی وفرهنگی وسیاسی متحمل می شوند که لازم است مردم در انتخاب نماینده اصلح دقت کنند.
پورمسعود اذعان داشت:در انتخابات آینده نمایندگان مجلس می بایست مردم با وظایف نمایندگان وحیطه اختیارات آنان آشنا بشوندواین مسایل برای مردم درست تبین شود تا مجلس به جایگاه در راس امور بودن مجلس خود نائل شود.
وی در ادامه افزود:در تبلیغات انتخابات آتی مجلس طرح شفافیت نمایندگان مجلس ،می بایست بعنوان مطالبه جدی مردم بصیر ما قرار بگیردو اینکه نماینده محترم رای ممتنع بدهد هیچ توجیه عقلانی نداردوخیانت به اعتماد مردم است.
وی اظهار داشت: اگر فعالان سیاسی واحزاب ادعای دلسوزی برای مردم دارند می بایست طرح شفافیت آراء در مجلس تصویب شود .
کارشناس مسائل سیاسی گفت: نمایندگان مجلس باید خودرا ملزم به پاسخگویی به مردم بدانندوسوالات صحیح وانتقادات سازنده مردم را پذیرا باشند .
این استاد دانشگاه تاکید کرد: مردم وجریانات سیاسی باید در انتخابات آینده منافع ملی را برمنافع شخصی وحزبی ترجیح دهندو مراقب عوامل نفوذی دشمن برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
وی در ادامه افزود :دغدغه اصلی مردم می بایستی مسایل معیشتی واقتصادی باشد ومراقب باشند که در دام فضا سازی دوقطبی های کاذب وفریبنده و فضا سازی رسانه ای دشمنان نشوند .
پور مسعود یادآور شد: مردم باید در زمان تبلیغات انتخابات از دواطلبان نمایندگی درباره عملکردشان در ارتباط با تصویب طرح ها ولوایح بصورت شفاف مطالبه داشته باشند وفریب سخنرانی های آنان را نخورند.
کارشناس مسائل رسانه ای در پایان یکی از مهمترین معضلات جامعه ما را نداشتن سواد رسانه ای وعدم آشنایی با تکنیک های عملیات روانی دشمن در سطح افکار عمومی دانسته وافزودند: در عصر ما افکار عمومی را رسانه ها شکل می دهند وبراساس طراحی دقیق وتکنیکی همراه ودوقطبی سازی های کاذب نتیجه آرا ء را به نفع خود تغییر می دهند ودر همین راستا دست به اولویت سازی دروغین برای مخاطبین خود می کنند؛بطور مثال دغدغه امروز ما بیکاری کارگران شرکت هپکو است یا ورود زنان به ورزشگاه؟دشمن با تکنیک گلوله جادویی جریانات را تغییر می دهد تا مطالبه اصلی در بین بمباران خواسته های دروغین گم شود.
خبرنگار بسیجی: کوثری منش