خبرهای داغ:
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان همدان خبر داد
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان همدان با بیان اینکه بیست و سومین اقامتگاه بوم‌گردی استان در روستای حیدره قاضی خان افتتاح شد، گفت: ۲۳ اقامتگاه دیگر در دست تعمیر و تجهیز هستند.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۱۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

فعالیت ۲۳ اقامتگاه بوم‌گردی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی خاکسار در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته جهانی جهانگردی، اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی از مجموعه‌های اقامتی هستند که در چند سال اخیر در سطح کشور و استان همدان رشد داشته و بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که دارد در این زمینه خیلی خوب عمل کرده است، گفت: خوشبختانه در شهرستان‌های مختلف از جمله شهرستان بهار شاهد شکل‌گیری اقامتگاه بوم‌گردی هستیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه امروز بیست و سومین اقامتگاه بوم‌گردی استان را در روستای حیدره قاضی خان افتتاح می‌کنیم، ابراز داشت: ۲۳ اقامتگاه دیگر در دست تعمیر و تجهیز هستند که پرونده آنها تکمیل شده‌اند و تسهیلات آنها پرداخت می‌شود و به مراکز اقامتی ما اضافه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با معرفی این مجموعه‌ها آنها را فعال کنیم و در کنار این بوم‌گردی یکسری کسب و کار جدید را ایجاد کنیم و محصولات صنایع دستی، سوغات، محصولات باغی و دامی که می‌توانیم به گردشگرانی که وارد روستا می‌شوند عرضه کنیم.

خاکسار ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد هستیم که گردشگری در حال افزایش است و اکنون ۴ هزار و ۱۰۰ تخت اقامتی داریم که در سه سال آینده این ظرفیت دو برابر خواهد شد.

وی افزود: مجموعه‌هایی که پرونده بهره‌برداری دارند شامل هتل آپارتمان‌ها، هتل‌ها، خانه مسافرها، بوم‌گردی‌ها، میمانپذیرها و مجتمع‌های پذیرایی مثل گنجنامه که در چند سال اخیر گسترش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات