خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان نهاوند گفت: شهدا گنج‌های ماندگاری هستند که بر تارک انقلاب اسلامی ایران می‌درخشند و همچون چراغی روشن در مسیر راه ما و شما و نسل‎های بعد راهنمای راه خواهند بود.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۰۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

شهدا گنج‌های ماندگار بر تارک انقلاب اسلامی ایران هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسم یادواره شهید «بهنام محمدی» و شهدای دانش‌آموز دختر شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهرستان اظهار داشت: کاغذ سفید وقتی آیه‌ای از قرآن روی آن نوشته شود ارزشمند است اما همین که مچاله شده و در زباله‌دان انداخته شود بی‌ارزش می‌شود؛ انسان‌ها نیز همین گونه هستند اگر اخلاق و رفتار خوب به آنها آموزش داده شود با ارزش می‌شوند.

وی انسان را مثل یک آیینه دانست و گفت: اگر در مقابل یک منظره زیبا آینه قرار بدهید منظره زیبا را نمایش می‌دهد اگر یک مذبله (محل کثیف) قرار بدهید همان مذبله و محل کثیف را نمایش می‌دهد.

امام جمعه شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه آینه انعکاس چیزی است که در آن به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: انسان‌ها هم از کودکی مثل همین آینه هستند که اگر اخلاق و رفتار و کارهای خوب به آنها آموزش داده شود ارزشمند می‌شوند و گرنه غیر این خواهد بود.

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه گفت: قلب نوجوان و جوان مثل یک زمین مستعد است زمین به خودی خود هیچ محصول و ثمری ندارد اما هر بذری که در آن بیفتد همان را برداشت می‌کند بنابراین اگر بذر دین، اخلاق، حیا و کارهای خوب در آن بکارند یک انسان پاک و پاکدامن خواهند بود اما اگر بذر بد و ناپاکی کاشته شود فردی ناپاک خواهد شد.

مغیثی افزود: شهدا کسانی هستند که در برگه‌های زندگی خود بهترین‌ها را نگاشتند و در آینه درخشان قلبشان خدا و رضایت خدا را به نمایش گذاشتند و «عند ربهم یرزقون» شدند .

وی بیان داشت: شهدا گنج‌های ماندگاری هستند که بر تارک انقلاب اسلامی ایران می‌درخشند و همچون چراغی روشن در مسیر راه ما و شما و نسل‎های بعد راهنمای راه خواهند بود .

امام جمعه شهرستان نهاوند خطاب به دانش‌آموزان ابراز داشت: مراقب خودتان باشید، اگر می‌خواهید مایه افتخار خانواده و جامعه باشید از هم اکنون که دانش‌آموز هستید باید تلاش کنید، درس بخوانید و باسواد باشید، با عفاف و حجاب باشید و نسبت به گناه حساسیت داشته باشید؛ مراقب باشید لغزش نداشته باشید چراکه شما سرمایه‌های خانواده و جامعه هستید.

وی اضافه کرد: اگر مراقب نباشید به فساد کشیده می‌شوید و اگر مراقبت کنید یک نیروی با ارزش برای دنیا و آخرت و جامعه خود هستید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات