خبرهای داغ:
یکی از راویان دوران دفاع مقدس:

نقش بانوان در زمان جنگ و انقلاب نباید نادیده گرفته شود

یکی از راویان دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش مؤثر بانوان در انقلاب و جنگ گفت: نباید نقش بانوان در زمان جنگ و انقلاب نادیده و کمرنگ گرفته شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۶۸۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

نقش بانوان در زمان جنگ و انقلاب نباید نادیده گرفته شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جامه بزرگ در آئین تکریم از مادران شهدا که به همت پایگاه مطهره همدان برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه جنگ تحمیلی برای ما دفاع مقدس بود، اظهار داشت: با وجود اینکه جنگ غیراز خرابی و ویرانی چیزی برای کشور نداشت اما با عملکرد خوب رزمندگان و پشتیبانی  خوب مردم کشور ما را به نقطه اوج رساند.

وی افزود: وقتی در کشور ما انقلاب شد دشمنان به شکل‌ها و روش‌های مختلفی سعی کردند این انقلاب را مهار کنند بنابراین جنگ‌های قبیله‌ای در کشور ما به راه انداختند؛ اما نه تنها مهار نشد بلکه حرکت خود را طوی تنظیم کرد که امروز تمام کشورهای دنیا، ایران را به عنوان یک ابرقدرت می‌شناسند و به همین دلیل است که امام فرمود جنگ برای ما یک نعمت است.

این راوی دوران دفاع مقدس گفت: این حرکت‌ها و خون  شهدا است که باعث شده این عظمت برای کشور خلق شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر بانوان در انقلاب و جنگ اظهار داشت: نقش بانوان در انقلاب و جنگ اگر نگوییم بیشتر از آقایان نبوده، کمتر از آقایان هم نیست؛ اگر مرد موفقی هست زن موفقی در کنار او بوده است و نباید نقش بانوان در زمان جنگ و انقلاب نادیده و کمرنگ گرفته شود.

جامه‌بزرگی با بیان اینکه نقش بانوان در زمان جنگ بسیار ارزنده بود، تصریح کرد: خواهر مرضیه دباغ از نمایندگان شهر همدان بود ایشان از وارثینی بودند که قبل از انقلاب آن را به زندان ساواک می‌برند و شکنجه می‌دهند که اعتراف کند و همرزمانی که پنهانی مبارزه می‌کردند را معرفی کند اما هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: ایشان بعد از آن که از زندان آزاد می‌شود به لبنان می‌رود و به عنوان چریک در کنار لبنانی‌ها با اسرائیل می‌جنگد و زمانی که امام(ره) را به پاریس تبعید می‌کنند به عنوان محا فظ ایشان در منار امام(ره) می‌ماند.

این راوی دوران دفاع مقدس اضافه کرد: این بانوی بزرگ وقتی به ایران می‌آید به عنوان فرمانده سپاه پاسداران همدان منصوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این زن با صلابت و شجاع برای تمام بانوان جای بسی افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات