خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» نمادی از نمادهای استان همدان است، گفت: ما نمادهای ایثارگر و مجاهد انقلابی کم نداریم که ما وظیفه داریم این نمادها را معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۰۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

شهید «همدانی» از نمادهای استان همدان استسرهنگ علی بقایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان همدان به ویژه قافله سالار شهدای مدافع حرم حبیب سپاه سردار شهید «حاج حسین همدانی»، اظهار داشت: از ویژگی‌های شخصیتی این شهید مخلص بودنش است که فقط برای خدا حرکت می‌کرد و برای خدا قدم برمی‌داشت.

وی گفت: این اخلاص و روحیه در واقع توکل شهید «همدانی» باعث شد در عرصه‌ای که وارد می‌شد خوش بدرخشد. فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه ویژگی دیگر این شهید والامقام تکلیف‌مداری وی بود، گفت: شهید «همدانی» بر اساس تکلیف عمل می‌کرد یک روز مجاهدت در میدان نبرد و دفاع مقدس و روز دیگر در حوزه اقتصادی به کمک ایثارگران می‌آم.

وی ادامه داد: شهید «همدانی» برای اولین بار در کشور هیئت رزمندگان را راه‌اندازی کرد و پیاده‌روی اربعین را بچه‌های همدان و شهید «همدانی» بنیانگذاری کرد.

* شهید «همدانی» مجاهد و اهل جهاد بود

بقایی عنوان کرد: شهید «همدانی» مجاهد و اهل جهاد بود و یک فرمانده و یک مدیر جهادی بود و هر جایی که نیاز به جهاد داشت و در سختی و تنگنا بود ریسک‌پذیری و خطرپذیری شهید «همدانی» حضور داشت.

وی افزود: ریسک‌پذیری و خطرپذیری شهید «همدانی» بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و هنری و موضوعات مذهبی بود  و پیگیری کارهای مردم را انجام می‌داد و در دفاع از حرم حضور داشت.

 فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه شهید همدانی چندوجهی و چند بعدی بود، گفت: این شهید بزرگوار در حوزه مذهبی فعالیت می‌کرد و در همه بخش‌ها از جمله اوقات فراغت که کانون بسیج همدان از بناهای خیر شهید «همدانی» است، همچنین مؤسسه عدل اسلامی، هیئت رزمندگان اسلام، باغ موزه دفاع مقدس، نشر 27 تهران، دانشگاه امام حسین(ع) و... همه اینها باقیات و صالحاتی است که شهید «همدانی» از خود بر جای گذاشته است.

وی در ادامه افزود: انقلابی و ولایت‌مدار بودن شهید از دیگر ویژگی‌های او است، همانطور که در وصیت نامه‌اش به همسر و فرزندان توصیه می‌کند که همیشه مطیع ولایت باشید و هیچ‌گاه خود را طلبکار انقلاب ندانید در عمل نیز این را اثبات کرد.

بقایی عنوان کرد: شهید «همدانی» فتنه 88 در تهران را مدیریت و کنترل کرد و با ولایت برای جذب حداکثری اقدام می‌کرد.

وی در خصوص ویژگی مردمی بودن شهید «همدانی» گفت: مردمی بودن شهید «همدانی» را در مراسم تشییع او می‌توان دید که از اقشار مختلف جامعه پلاکارد تسلیت را بر مغازه خود نصب کرده بودند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  در خصوص ضرورت برگزاری گرامیداشت یاد شهدا، تصریح کرد: گرامیداشت شهدا ادامه راه آنها است.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» نمادی از نمادهای استان همدان است، افزود: ما نمادهای ایثارگر و مجاهد انقلابی کم نداریم؛ بانوی مبارز مرحومه حدیدچی«دباغ»، استاد انقلابی «شهید مفتح»، قاضی انقلابی «شهید قدوسی» و... که ما وظیفه داریم این نمادها را معرفی کنیم.

بقایی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد کنگره استان مرکزی، عنوان کرد: اگر شما شهدایتان را معرفی نکنید، دیگران با تحریف معرفیشان می‌کنند پس این کار استمرارش ضروری است هم برای الگوسازی و هم برای تکریم و تعظیم شهدا.

* سبک زندگی شهید «همدانی» تکلیف و اخلاص بود

وی بیان کرد: تمام ویژگی‌های شهید «همدانی»، نیاز امروز مدیران استانی و کشوری ما است و مدیران ما باید با مردم همراه و همگرا باشند، اگر مدیری در کشور وظیفه‌اش را درست انجام دهد و عمل کند به طور قطع می‌تواند مشمول شهدا باشد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در خصوص سبک زندگی شهید «همدانی» گفت: سبک زندگی این شهید پایه‌اش تکلیف و اخلاص بود، برای خدا حرکت می‌کرد و قدم برمی‌داشت.

وی ادامه داد: شهید «همدانی» به همراه خانواده خود به سوریه رفت به شیوه و منش امام حسین(ع) و این شیوه‌ای از زندگی شهید «همدانی» است.

بقایی ابراز داشت: این شهید در ورزش نیز سردمدار بود، در حوزه مردم‌داری و مردم یاری و توجه به نیازمندان، ادبیات دفاع مقدس و تاریخ شفاهی آن سرآمد بود و آثاری که از او برجا مانده است که این شیوه از زندگی می‌تواند برای نسل امروز الگوسازی کند.

وی در ادامه تأکید کرد: شهید «همدانی» توانست یک جبهه جدیدی را در سوریه ایجاد کند و با بهره‌گیری از الگوی بسیج مستضعفین در ایران، بسیج مردمی و جوانان سوریه را تشکیل دهد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان یادآور شد: سوریه امروز خود را مدیون رشادت‌ها و ایثارهای شهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم می‌داند، برای قدم به قدم مناطق و شهرهای سوریه شهید تقدیم شده تا امروز محور مقاومت بدین گستردگی در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و کشورهای دیگر ایجاد شود.

وی خطاب به جوانان ابراز داشت: الگوهایمان را کامل بشناسیم و روش آنها را بکار گیریم امید است خداوند  عاقبتی شبیه به آنان نصیب ما کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات