نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی یک نمای بی‌بدیل و بی‌همتا از وحدت و همدلی مسلمانان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۸۴۶۳۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی یک نمای بی‌بدیل و بی‌همتا از وحدت و همدلی مسلمانان به شمار می‌رود، به طوری که هر سال به شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آئین پیاده‌روی اربعین حسینی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: این روز به معنای واقعی کلمه یک نمای بی‌بدیل و بی‌همتا از وحدت، همدلی و هم‌افزایی مسلمانان اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود، بنابراین باید از این ظرفیت عظیم به صورت حداکثری در همه زمینه‌ها استفاده کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: مسلمانان اقصی نقاط جهان اسلام دوشادوش یکدیگر چنین صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کرده‌اند، بنابراین چنانچه در کنار یکدیگر باشند می‌توانند بسیاری از مشکلات جهان اسلام را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه، با برگزاری شکوهمند آیین اربعین، مقدمات ظهور در حال فراهم شدن است و امسال نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در کربلا جمع شده اند، اضافه کرد: پیام حضور این افراد در مرقد مطهر امام حسین (ع) و مسیر نجف تا کربلا، جهان گیر شدن پیام اربعین و عاشوراست.

وی بیان کرد: در روایات آمده که در آخرالزمان مردم حضرت مهدی(عج) را با امام حسین (ع) خواهند شناخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اربعین یکی از معجزات الهی است و هر سال تعداد زائران در پیاده روی اربعین افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تشیع در آذربایجان غربی از سابقه یکهزار و ۱۰۰ ساله برخوردار است، ادامه داد: بقعه محمد ابن خلیلان به عنوان شناسنامه و هویت شهر ارومیه مطرح است و  امیدوارم کار مرمت،  بازسازی و گسترش بنای بقعه هرچه سریعتر تمام شده و مورد زیارت عاشقان مکتب تشیع قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات