خبرهای داغ:
تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم توسعه اقتصاد دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و ایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۵۱۶۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ایران که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به علم و اقتصاد مقامتی، اظهار کرد: بر اساس منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آستان قدس رضوی برای تقویت و بسط اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های علمی در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی هرآنچه در توان داشته باشد انجام خواهد داد.

وی درآمدزایی و بهره اقتصادی را از ملزومات هر فعالیت اقتصادی دانست و تصریح کرد: با این وجود آستان قدس رضوی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی به هیچ عنوان به دنبال نفع اقتصادی و کسب سود از هر راهی و به هر قیمتی نیست و حاضر هستیم از سودهای کاذب برای کمک به رفع مشکلات کشور و مردم چشم پوشی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی مافیای واردات را یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: اختاپوس واردات بر برخی بازارهای داخلی سایه افکنده و مانع از شکل گرفتن تولید داخلی، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و در نتیجه فرار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از برخی بازارها شده است، آستان قدس رضوی تلاش می‌کند در عرصه‌هایی که بخش خصوصی علاقه‌ای برای ورود به آن‌ها ندارد اما برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است، ورود پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی حاضر به پذیرش ریسک اقتصادی در حوزه‌‎هایی است که می‌تواند منجر به خودکفایی بیشتر کشور و اشتغال پایدار برای جوانان ‌شود، گفت: در حوزه‌هایی که منجر به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود، حاضر به ریسک هستیم و به حداقل سود قانع‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با ذکر یک مثال از عرصه‌هایی که به جهت واردات بالا تولیدکنندگان داخلی ورود پیدا نمی‌کنند، گفت: به عنوان مثال دانش و امکانات تولید کنجاله در کشور کاملا وجود دارد اما به دلیل واردات بالا تولیدکنندگان به این عرصه وارد نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در دیدارهای مردمی تقریبا هر روز درخواست اشتغال داریم، تأکید کرد: برای کمک به اشتغال جوانان با تمام وجود آماده ریسک کردن هستیم و به سود حداقلی قانع‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی کار تولید برخی بذرها که کشور وابسته واردات آن‌هاست، آغاز شده است، گفت: در حوزه فعالیت‌های اقتصادی تا آنجا که میسر است به دنبال تصدی‌گری نیستیم و بنای ما حمایت از بخش خصوصی و مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی کامل داریم، به معاونت علمی آستان قدس رضوی دستور برگزاری جلسات هم‌اندیشی با معاونت علمی ریاست جمهوری را در راستای توسعه همکاری‌ها میان این دو نهاد صادر کرد.

همچنین در این دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، به نقش رهبر معظم انقلاب در توسعه علمی و فن‌آوری کشور اشاره کرد و گفت: همواره معظم‌له از جوانان و توسعه علم حمایت کرده‌اند که این حمایت‌ها زمینه‌ساز رشد و گسترش علم و اقتصاد دانش‌بنیان شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به همکاری متقابل این معاونت با آستان قدس رضوی، گفت: همکاری با شرکت داروسازی ثامن و تولید داروی فاکتور ۸ با وجود تمام فشارها از سوی سیستم‌های‌ واردکننده، از جمله حوزه‌های همکاری این دو مجموعه است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ایران با تأکید بر اهمیت مشارکت آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمی کشور، تصریح کرد: در زمینه‌های اقتصاد دانش‌بنیان نیاز جدی به حضور آستان قدس رضوی احساس می‌شود چون با ورود این مجموعه، بسیاری از مجموعه‎ها هم به میدان می‌آیند.

ستاری با بیان این نکته که اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده بسیار بالایی دارد، گفت: ما انتظار نداریم سرمایه‎گذاری صرف اتفاق بیفتد، بلکه باید چرخ تولید و اقتصاد هم بچرخد و مشکلات اشتغال نیز حل شود.

ارسال نظرات