خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

ارسال ۳۰۳ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تعداد ۳۰۳ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان واصل شده است.
کد خبر: ۹۱۸۵۴۸۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

ارسال ۳۰۳ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمدرضا احسانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی در خصوص بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اظهار داشت: حوزه فرهنگ حوزه مظلومی است و اصحاب رسانه باید ما را کمک کنند تا برنامه‌های مدونی تدوین کنیم و وضعیت فعلی احصاء شود و برای آینده با کار کارشناسی حرکت کنیم و این نیازمند همکاری شما و آسیب‌شناسی برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه جشنواره از ۱۶  تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود، گفت: تعداد ۳۰۳ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه واصل شده است که از این تعداد ۵۰  اثر متقاضی شرکت در بخش مسابقه نوجوان ایران، ۶۶ اثر متقاضی شرکت در بخش مسابقه خیابانی، ۴۸ اثر متقاضی شرکت در مسابقه خردسال، ۸۲ اثر نمایشی متقاضی شرکت در مسابقه کودک ایران و ۵۷ طرح متقاضی شرکت در مسابقه نمایشنامه‌نویسی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مقایسه بین دوره‌های قبل با جشنواره بیست و ششم، اعلام کرد: در تعداد آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است ۲۰  درصد رشد داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه هفت سالن در ایام جشنواره فعال و به طور تمام وقت در اختیار جشنواره هستند، ابراز داشت: این سالن‌ها شامل سالن اصلی مجتمع آوینی، پلاتوی مجتمع آوینی، مجتمع بوعلی سینا، پلاتوی بوعلی سینا، پلاتوی استاد عبادی، تالار فجر، سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینما کانون پرورش فکری هستند.

احسانی با اشاره به اینکه رونمایی از پوستر جشنواره ۸ آبان ماه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در روستاهای اطراف همدان در تلاش هستیم که به نوعی بخش محروم و حاشیه شهر و شهرستان‌ها نیز بهره‌مند شوند که تفاوت جشنواره را با مراحل قبل نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: مراسم افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در روز آغاز امامت امم زمان(عج) در پیاده‌راه بوعلی با شرکت عموم مردم و برای اولین بار در کشور این نوع برنامه اجرا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: مراسم اختتامیه نیز ۲۱ آبان ماه در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا ساعت ۱۰  صبح با گروه‌های نمایشی شرکت کننده که حدود ۳۰۳  اثر از ۳۱ استان به دبیرخانه واصل شده است و همدان نیز حضور پرقدرت و قوی در این جشنواره دارد که این برای ما افتخار است.

* «کودک، طبیعت و تئاتر» شعار بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

وی با بیان اینکه تعداد ۵۲ اثر نمایشی از ۱۳ استان در بخش مسابقه و هفت کشور نیز در بخش بین الملل حضور دارند، اعلام کرد: ۹ اثر از کشور اسپانیا، ایتالیا با سه اثر، آرژانتین، یونان، تاجیکستان، فرانسه و بلژیک در بخش نمایش و کشورهای الجزایر، استرالیا و ایتالیا در بخش کارگاهی جشنواره حضور دارند.

احسانی گفت: استان‌هایی که آثار آنها به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده استان همدان، اصفهان، بوشهر، البرز، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، گیلان، یزد، هرمزگان، مازندران و قم هستند.

وی با بیان اینکه حضور چند تیم برای آموزش هنرمندان از سه کشور الجزایر، ایتالیا و استرالیا از ویژگی‌های شاخص جشنواره است، تصریح کرد: شعار جشنواره «کودک، طبیعت و تئاتر» است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اهداء جوایز ویژه به گروه‌هایی که به صورت مناسبتی به کار تئاتر کودک پرداخته‌اند، گفت: توجه ویژه به اقشار آسیب دیده، کودکان ندامتگاه، کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از طریق اهداء هدایا، عیادت و همچنین سفرایی که از کشورهای مختلف آمدند، اعزام دو تریلی سیار از تهران که در حاشیه و مناطق محروم شهر به اجرای برنامه اقدام می‌کنند نیز از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

وی گفت: همچنین با رایزنی‌هایی که اتفاق افتاد برای اولین بار سعی کردیم که ترکیب داوران را از تهران خارج کنیم و از افراد شاخص سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم و داوران شاخصی در این جشنواره داریم.

احسانی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای پخش زنده برنامه از شبکه چهار انجام شده که به روی آنتن خواهد رفت، افزود: با توجه به شعار جشنواره اهداء جوایز ویژه داریم و از سوی سازمان محیط زیست، خانه تئاتر و حوزه هنری بر برگزیدگان علاوه بر جوایز اصلی هدایایی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیر جشنواره مجید قناد است که امسال انتخاب شد، یادآور شد: از ۳۰ اثر راه یافته هفت اثر از استان همدان در جشنواره حضور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات