خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان از اجرای 30 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۵۸۰۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

30 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدتقی امیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 36  هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک هزار و 77 شهید دانش‌آموز استان همدان اظهار داشت: هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 آبان ماه شروع شده و تا 13آبان ماه سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری 30 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در استان همدان گفت: از این برنامه‌های پیش‌بینی شده هشت عنوان برنامه در مدارس، 10 عنوان برنامه در حوزه‌های مقاومت دانش‌آموزی و 10 عنوان برنامه نیز در مرکز استان اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: شعار این هفته نیز «مدرسه انقلابی، دانش‌آموز انقلابی» است که سرلوحه سازمان بسیج دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده ابراز داشت: ثبت تاریخی مجاهدت‌ها و دلاورمردی‌های دانش‌آموزان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، تقویت روحیه نشاط و شادی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی دانش‌آموزی، نظارت بهتر در راستای کمی و کیفی حلقات صالحین در مدارس و الگوگیری نسل جوان نوجوان از الگوهای مستند و حقیقی نظیر شهید «محمدحسین فهمیده» و شهدای شاخص مدارس کشور از اهداف این برنامه‌ها است.

امیدی‌ساکت گفت: در اولین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی با محوریت «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» عزاداری هیئت‌های دانش‌آموزی در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) در سالروز شهادت امام رضا (ع)، آغاز نمادین طرح دانش‌آموز خادم یار بسیجی، آئین نواختن زنگ ایثار و شهادت و قرائت بیانیه توسط فرماندهان واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی در مدارس متوسطه اول و دوم در استان و شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهید «حسین فهمیده» و 36 هزار دانش‌آموز شهید در مدارس، نشست‌های روشنگری و تبیین ماهیت استکبارستیزی و بیانیه گام دوم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل نیز از برنامه‌های روز دوم هفته بسیج دانش‌آموزی است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: نهم آبان ماه نیز با عنوان روز «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت، آرمان‌خواهی» نامگذاری شده که در این روز همزمان با سراسر کشور مسابقه دو رهروان شهدا ویژه پویندگان مقطع متوسطه اول، کوهپیمایی توسط دانش‌آموزان پیشگام مقطع متوسطه، عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه دهم آبان ماه، روز «دانش‌آموز بسیجی، انتظار، عدالت‌خواهی» است که در این روز حضور در نمازجمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و تشکیل حلقات صالحین را داریم و، خادم یاری و برقراری نظم و انضباط مراسم نمازجمعه بر عهده دانش‌آموزان است.

امیدی‌ساکت یادآور شد: 11 آبان ماه با عنوان روز «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت، ولایت‌مداری» نیز دیدار جمعی از نخبگان با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها و ارائه گزارش عملکرد بسیج دانش‌آموزی و تشریح ماموریت‌های این سازمان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 12آبان ماه با عنوان روز «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» نامگذاری شده است، گفت: در این روز دیدار دانش‌آموزان نخبه علمی و ورزشی با استاندار و فرمانداران و آغاز ثبت‌نام لیگ علمی پایا را خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: 13 آبان ماه روز «ملی مبارزه با استکبار» نیز با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، مقاومت، استکبارستیزی» نامگذاری شده است که دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی باشکوه این روز شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در مسیر راهپیمایی مسابقات متنوعی از قبیل مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» ویژه مقطع امیدان و مسابقه عکس با موضوع «جلوه حضور» خاص دوره پویندگان و مسابقه با شکوه‌ترین حضور ویژه پیشگامان برگزار در نظر گرفته شده و اجرایی می‌شود.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این هفته اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور است، گفت: سهم استان همدان 8 هزار نفر است که 3 هزار نفر آن به مناطق غرب و 5 هزار دانش‌آموز نیز امسال به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید «حسن غفاری» تصریح کرد: این جشنواره شامل مسابقات فوتبال است که برگزیدگان آن به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به برنامه شهید «بهنام محمدی» گفت: این طرح در 100 مدرسه استان همدان با هدف خانواده، مسجد و مدرسه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین طرح آموزش سواد رسانه‌ای فضای مجازی برای 4 هزار دانش‌آموز همدانی برگزار می‌شود.

امیدی‌ساکت یادآور شد: طرح «یاوران ولایت» نیز با حضور 200 نفر از بسیجیان برگزار شد و همزمان با بهار تعلیم و تربیت و آغازهفته دفاع مقدس به مدارس معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات