خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی نقش و رسالت جوانان را تبیین نمودند که جوانان و دانش آموزان بتوانند رسالت و بار سنگین حفاظت و دفاع از انقلاب را بر دوش کشند و روحیه انقلابی را در عرصه های مختلف پیاده سازی کنند.
کد خبر: ۹۱۸۶۴۰۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند صبح امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان بسیجی شهرستان بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد اظهار داشت: امروز هشتم آبان ماه مصادف با روز بسیج دانش آموزی است. در سال 59 در چنین روزی که هنوز روزهای زیادی از آغاز هجمه همه جانبه دشمنان و رژیم بعثی صدام بر علیه ایران نگذشته بود نوجوان 12 ساله بسیجی شهید محمد حسین فهمیده  اقدام شجاعانه ای انجام داد که امام (ره) رهبر بزرگ جهان اسلام فرمودند " به من نگویید رهبر، رهبر شما آن نوجوان 12 ساله ایست که نارنجک به کمر می بندد و به زیر تانک دشمن می رود".

 

وی خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار در آن دوران دانش آموزان بودند که بیش از 550هزار دانش آموز سنگر علم و دانش را رها کردند و جهت دفاع از انقلاب به جبهه ها شتافتند که حاصل آن تقدیم 36هزار دانش آموز شهید در سراسر ایران و بیش از 400 دانش آموز شهید در استان خراسان جنوبی و 100 دانش آموز از شهرستان بیرجند هستند.

 

 صادق احمدی افزود: دانش آموزانی که برای دفاع از میهن اسلامی نقش آفرین بودند و شهدای دانش آموز برای دانش آموزان امروز جامعه بهترین الگوها هستند.

 

وی متذکر شد: ما وظیفه داریم ایام الله را گرامی بداریم و یاد کنیم از حماسه آفرینی های نوجوانان دانش آموز و چه روزی بهتر از امروز که بنام روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است که بتوانیم با اجرای برنامه های مختلف، متنوع و اثرگذار در سطح آموزشگاه ها و شهرستان در این هفته تا موعد یوم الله سیزده آبان یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و نقش دانش آموزان انقلابی را با شعار محوری بسیج دانش آموزی " ایمان قلم شجاعت" تبیین کنیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه به همین مناسبت برنامه های متنوعی با همکاری آموزش و پرورش در سطح آموزشگاه ها پیش بینی شده است افزود: در طول این هفته یادواره های شهدا، غبار روبی از گلزار شهدا، نشست های بصیرتی، محافل علمی و جلسات مختلف برگزار می شود که به دریای خروشان حضور دانش آموزان در یوم الله 13 آبان متصل شود.

 

وی ادامه داد: همچنین برنامه های مختلفی با همکاری آموزش و پرورش در طول سال در آموزشگاه ها برگزار می کنیم.

 

صادق احمدی تأکید کرد: قطعا همانطور که در مراحل قبلی همچون براندازی رژیم شاه و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس جوانان نقش آفرین بودند و سن و سال بیش از 70 درصد شهدای جنگ تحمیلی زیر 25 سال است و اکثر فرماندهان و نامداران جنگ از جوانان بودند؛ در این مقطع نیز رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی نقش و رسالت جوانان را تبیین کردند که جوانان و دانش آموزان بتوانند رسالت و بار سنگین حفاظت و دفاع از انقلاب را بر دوش کشند و روحیه انقلابی را در عرصه های مختلف پیاده سازی کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها