خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

توانایی راهبری از ویژگی‌های بسیجی واقعی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بسیجی واقعی را کسی دانست که بتواند در فضایی که قرار دارد راهبری کند و گفت: رفتار شما باید به نحوی باشد که در نماز جماعت‌ها نیز بچه‌های مدرسه به شما اقتدا کنند.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۵۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

توانایی راهبری از ویژگی‌های بسیجی واقعی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع دانش آموزان نخبه و بسیجی همدان با اشاره به فعالیت‌ها و رشادت‌های دانش‌آموزان در دوران انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: شهید علم الهدی دانش‌آموزی بود که در دوران جوانی توسط ساواک دستگیر شد اما در زندان با وجود آن که بسیاری از افراد نامناسب در زندان وجود داشتند توانست با اخلاق خود بر آنها موثر واقع شود و  آنها را با خود همراه کند.

وی افزود: شهید علم الهدی با وجود سن کم خود توانست افرادی که دارای جرم‌های گوناگونی بودند را هدایت کند تا جایی که نماز جماعت را نیز در آن جا برقرار کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شما دانش‌آموزان فرماندهان بسیج مدارس و مناطق خود هستید، اظهار داشت: اگر واقعا بسیجی هستید همان طور که این شهدا توانستند در محیط های سختی همچون زندان ساواک خیلی از افراد را با خود همراه کنند شما نیز باید بتوانید بسیاری از اطرافیان و دوستان خود را با خودتان همراه کنید.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های زیادی از دانش آموزان وجود دارد که با وجود سن کم تحول آفرین بودند، ابراز داشت: شهید مصطفی الحسینی که یک دانش‌آموز همدانی بود نیز در زمان تبعید حضرت امام(ره)، به عراق می رفت و بیانیه‌های امام(ره) را با خود به ایران می‌آورد و در بین مردم توزیع می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: این جوانان تحت تاثیر جو و فضاهای رسانه ای و یا فضای جامعه قرار نگرفتند بلکه توانستند در جامعه رهبری و فرماندهی کنند و نه تنها خودشان را از آن محیط ناسالم بیرون کشیدند بلکه دیگران را هم با خود همراه کردند.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: نباید در دفاتر بسیج خود بشینید و منتظر باشید تا دیگران به سمت شما بیایند بلکه فعالیت شما باید به نحوی باشد که دانش آموزان مدرسه شما را پناهگاهی بدانند و با شما در مسائل مختلف در ارتباط باشند و از شما مشورت بگیرند.

شعبانی بسیجی واقعی را کسی دانست که بتواند در فضایی که قرار دارد راهبری کند و ادامه داد: رفتار شما باید به نحوی باشد که در نماز جماعت‌ها نیز بچه‌های مدرسه به شما اقتدا کنند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای بود که با نارنجک خود را به زیر تانک انداخت و شهید شد، این یعنی چقدر یک نوجوان می تواند بزرگ باشد که امام از او به عنوان رهبر یاد کند.

امام جمعه همدان در پایان با تشکر از فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی ابراز داشت: امیدواریم بسترهایی که برای جوانان دیروز وجود داشت برای شما هم فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات