خبرهای داغ:
استکبار ستیزی زمانی معنا می‌یابد که مواضع ضداستکباری به عمل ضداستکباری منجر شود در غیر این صورت با تقلیل استکبارستیزی به لایه‌ی گفتار مدل‌هایی از استکبارستیزی را شاهد خواهیم بود که با مبانی انقلاب ما هم خوانی نداشته و آرمان استکبارستیزی را دچار تحریف می‌نماید.
کد خبر: ۹۱۸۷۴۱۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

به گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، متن بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان طبس به مناسبت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به شرح زیر است:

وَ إِن نَّكَثُواْ أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُواْ فىِ دِينِكُمْ فَقَاتِلُواْ أَئمَّةَ الْكُفْرِ  إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُون‏ (توبه/12)

و اگر سوگندهاى خود را پس از پيمان خويش شكستند و شما را در دينتان طعن زدند، پس با پيشوايانِ كفر بجنگيد، چرا كه آنان را هيچ پيمانى نيست، باشد كه [از پيمان‌شكنى‌] باز ايستند.

13آبان ماه روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی در تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است که ارزش هر یک از آنها کمتر از دیگری نمی باشد، سال 1342 تبعید پیر مرشد انقلاب اسلامی و پرچم دار مبارزه با کفر و استکبار جهانی توسط مترسک دست نشانده آمریکا، سال1357 کشتار بی رحمانه ی  دانش آموزان انقلابی و در انتها آّبان سال 1358 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) این حوادث همیشه در ذهن مردم ایران و تمام آزادی خواهان دنیا باقی خواهد ماند و درس های برگرفته از این روز نظیر بصیرت، هوشمندی، نگاه آرمانگرایانه توام با واقع گرایی در مقابل نگاههای یکسویه محافظه کار یا ساده لوحانه، لزوم انجام وظیفه در لحظه ی مورد نیاز و همچنین اتحاد و یکپارچگی امت و پیروی از امام  به عنوان چراغ راه مبارزه با استکبار برای ما و آیندگان  باقی مانده و خواهد ماند.

40سال است که از انقلاب دوم دانشجویان و ملت ایران می گذرد و در این چهل سال چهره ی استکبار جهانی هر روز کریه تر می شود. اعتراف صریح به دست داشتن در حوادث همچون کودتای 28 مرداد، جنگ تحمیلی، حمله به طبس، و دست داشتن در فتنه هایی نظیر فتنه سال 88 و تحریم های ظالمانه گوشه ای از جنایات نابخشودنی آمریکا علیه ملت ایران می باشد که هیچگاه از یاد و خاطر ملت ایران پاک نخواهد شد. اما خوی مستکبرانه ی آمریکا محدود به ملت ایران نمی باشد بلکه این خوی استکبار شامل تمام منطقه وکل جهان می باشد. مسائلی نظیر سرکوب قیام های مردمی و بیداری اسلامی در بحرین، لیبی و راه اندازی داعش و ایجاد جنگ در کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه، لبنان و حمایت از عربستان در حمله به یمن گوشه ای از جنایات آمریکا علیه مردم جهان می باشد.

 باید توجه داشت که مساله جمهوری اسلامی ایران با نظام ظالمانه آمریکایی یک مساله تاریخی و محدود به چند واقعه نیست بلکه اصل و ریشه اختلاف در خوی استکبارگری اوست و مبارزه با استکبار آمریکایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) ناظر به این اصل هست. تا شرک و کفر هست مبارزه هست، و تا مبارزه هست ما هستیم  و لحظه ای از آرمان خود در مبارزه با استکبار از پای نخواهیم نشست.                                 

باید توجه‌ داشت که استکبار ستیزی زمانی معنا می‌یابد که مواضع ضداستکباری به عمل ضداستکباری منجر شود (به قول معروف به عمل کار بر آید به سخن دانی نیست) در غیر این صورت با تقلیل استکبارستیزی به لایه‌ی گفتار مدل‌هایی از استکبارستیزی را شاهد خواهیم بود که با مبانی انقلاب ما هم خوانی نداشته و آرمان استکبارستیزی را دچار تحریف می‌نماید و این جنس از استکبارستیزی توسط دانشجویان انقلابی مورد پذیرش نبوده و نخواهدبود.

اما امروز استکبار جهانی برای پیش برد اهداف خود و ایجاد اخلال در رسیدن مردم به اهداف خود همه­ی توان خود را به کار بسته است که برخی از این حربه ها طراحی قوانین بین الملی در قالب لوایحی همچون: برجام، FATF، CFT، پالرمو  این قوانین و یا هر قوانین دیگری با خوی استکبار ستیزی مردم ایران سازگاری ندارد و نخواهد داشت.

و اما برجام! کجایند آن هایی که می گفتند امضای "کری" تضمین است؟ با امضای برجام مشکل آب خوردن مردم حل خواهد شد؟ همگان دیدیم که با خروج یک جانبه آمریکا از این توافق بین الملی بد عهدی خود را به اثبات رساند و این سخن رهبر انقلاب که فرمودند که من به آمریکایی ها خوشبین نیستم به تحقق پیوست اما افسوس که مسئولین بعد از خروج آمریکا از برجام به این سخن رهبر انقلاب اذعان کردند اما افسوس که نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود. نمایندگان مجلس هم توجه داشته باشند که نه تنها استکبار ستیزی را در قالب لوایح به صحنه علنی مجلس نیاوردند بلکه در عمل نیز این کار را انجام ندادند و این عمل با ملتی که شعارش هیهات منه الذله است سازگار نمی باشد.

دانشجویان این مرز و بودم در کنار ملت ایران از مقاومت ملت یمن،عراق، ملت و دولت سوریه، ملت مظلوم بحرین و مهم تر از همه انتفاضه ی جدید مسجدالاقصی  حمایت می نماید و یقین دارد که استقامت ایشان منجر به پیروزی نهایی خواهد شد، انشاالله. زجرآور است که قتل عام مردم بی گناه در بحرین و یمن و فلسطین نقض حقوق بشر شناخته نمی شود و سکوت مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و دموکراسی و سازمانهای بین المللی صرفا وابستگی ایشان را به استکبار و بی اعتباری ایشان در نزد ملت های دنیا را ثابت می نماید. دولت محترم خصوصا وزارت خارجه دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران را در مقوله ی نفوذ استکبار جدی بگیرند و گامهای خود را با گامهای جریان مقاومت تنظیم نمایند. امت اسلامی هرگونه سخن، حرکت و اظهار نظری که باعث تضعیف جریان مقاومت شود را نخواهد بخشید.

و اما سخن پایانی:

مردم علی الخصوص مسئولین بدانند که: همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است» خطایی نابخشودنی است.

ما جوانان انقلابی بعنوان فرزندان نسل سوم و و چهارم این انقلاب محکم‌تر از هر زمان دیگری بر سر آرمان استکبار ستیزی و مبارزه با مظاهر داخلی آن مانند اشرافیت و تبعیض و ... که مطلوب دشمن است ایستاده ایم و ذره‌ای از قلل رفیع آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد و آمادگی تمام و کمال خود را برای تحقق این آرمان‌ها اعلام می‌داریم.

ایالات متحده و ایادی آن باید بدانند که خون همان جوانانی که لانه‌ی جاسوسی را تسخیر کردند در رگ‌های ما جریان دارد، لذا تحقیر آمریکا را در تمامی زمینه‌ها به فضل الهی ادامه خواهیم داد و لحظه ای از دشمنی با استکبار و عمال آن عقب ننشسته و قویاً معتقدیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ‌گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهیم کرد.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها