خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: مسئولین فرهنگی برای جوانان وقت صرف کنند، هدف گذاری و برنامه ریزی با افق دید وسیع طراحی کنند و مهمترین وظیفه مسئولین انقلابی بارآوردن و با معنویت بارآوردن جوانان است که آینده نظام نیاز به آنان دارد.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۰۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پور مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: پیام روز ملی مبارزه با استکبارجهانی به کسانی که هنوز دل در گرو آمریکا و غرب دارند این است که بدانیم از دشمن جز دشمنی کاری ساخته نیست و باید ما بیدار باشیم.

وی اضافه کرد: دشمن هیچگاه دلش به حال ما نمی سوزد بلکه آنها دست چدنی در دستکش مخلمی دارند در آموزه های دینی داریم که که استکبارستیزی به حرف نیست بلکه در مقام عمل باید در پیشرفت  و اجرای برنامه ها طوری هدفمند عمل کنیم که دشمن از ما ناامید شود.

صدیقی پور با بیان اینکه بهترین حربه دانش آموزان برای دفاع در مقابل دشمن کسب علم و دانش است عنوان کرد: به تعبیر رهبری امروز بهترین راه برای مقابله با دشمن در بین آحاد جامعه کار و تلاش و در بین دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن و کسب علم و دانش است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل و هدف از خصومت غرب و آمریکا با ایران اسلامی براندازی نظام و انقلاب است چراکه معنویتی که در ایران اسلامی است با منافع دشمن منافات دارد و از دشمن جز دشمنی انتظاری نیست.

 مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان گفت: دشمنان چشم دیدن حریت، آزادگی، اعتقادات، حس شهادت طلبی، روحیه جهادی و استقلال ملت ایران را ندارند و این روحیه و اعتقادات ملت ایران مخالف با رویکردهای دشمن و منافع آنهاست. چون انقلاب اسلامی منافع استکبارجهانی را به خطر انداخته و آن هجمه و ظلمی که بر علیه مظلومان عالم روا می دارند را انقلاب اسلامی خنثی می سازد و باعث بیداری مردم جهان می شود.

استکبارستیزی راه حفظ دستاوردهای انقلاب است/ مسئولین فرهنگی برای انقلابی بارآوردن جوانان وقت صرف کنند

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه آگاهی بخشی به آحاد جامعه است که مواظب باشیم با عمل خودمان آب به آسیاب دشمن نریزیم متذکر شد: مسئولین آموزشی که ذهن های پاک جوانان و نوجوانان را در اختیار دارند که همچون زمین بکر و آماده است این فرصت بی بدیل را قدر بدانند  و در طول تحصیل دانش آموزان چارچوب شخصیت آنان را طوری بار بیاورند که همواره دشمن شناس و دشمن ستیز باشند و به راه های مبارزه با دشمن آشنا شوند تا وقتی این جوانان مدیران آینده کشور شوند انقلابی عمل کنند و مدیرانی باشند که راه های نفوذ دشمن را بشناسند.

حجت الاسلام صدیقی پور خاطرنشان کرد: ملت ایران سرمایه های زیادی در طول این 40 سال انقلاب به برکت مبارزات ، ایستادگی ، حریت و آزادگی بدست آورده است و امروز تنها کشوری که در جهان مدافع مظلومان است و از حق آنان دفاع می کند ایران اسلامی است.

وی افزود:  دومین دستاورد انقلاب اسلامی صدور انقلاب به سراسر عالم است امروز ظهور انقلاب در کشورهای بحرین، مصر و یمن و سایر کشورها به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان  ادامه داد: حس خودباوری، اقتدار، پیشرفت و عظمت ملت ایران به برکت مقاومت ها در برابر دشمن بدست آمده است.

وی بیان داشت: برای حفظ عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی باید قدردان این نعمت ها به برکت جانفشانی خون شهدا، ولایت، اسلام و قرآن باشیم و دومین راه حفظ دستاوردهای انقلاب مقابله با دشمن و استکبارستیزی است .

صدیقی پور ادامه داد: بدانیم همواره در حال جنگ هستیم و دشمن برنامه هایی برعلیه کشور ما تدارک می بیند. زمان شناس باشیم تا گمراه و گرفتار نشویم و بدانیم دشمن هیچ گاه کوتاه نمی آید. ما باید دچار خواب غفلت نشویم قدردان نعمت ولایت، استعدادهای جوانان، توانمندی ها و ظرفیت های داخل کشور خود باشیم .

استکبارستیزی راه حفظ دستاوردهای انقلاب است/ مسئولین فرهنگی برای انقلابی بارآوردن جوانان وقت صرف کنند

وی متذکر شد: محور بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و تأکیدات فراوانی رهبر انقلاب خطاب به جوانان دارند که از جمله علم، اخلاق و معنویت ، خودشناسی، دشمن شناسی و سبک زندگی است و اینها گویای این است که جوانان بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه زندگی خود بدانند چون جوانان قرار است آینده سازان مملکت باشند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان گفت: رکن اصلی استکبارستیزی و خلق حماسه های عظیم جوانان هستند که با وجود اینکه سن زیادی ندارند به خوبی نشان دادند که می توانند در مقابل دشمن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز از اراده، رشد، پیشرفت، نبوغ و استعداد جوان ایرانی هراس دارد، خطاب به همه مسئولین که مرتبط با مسائل فرهنگی هستند اظهار داشت: برای روشنگری در بین قشر نوجوان و جوان از هر تلاشی دریغ نکنید و این فرصت را قدر بدانید که جوانان امانت الهی هستند، روح آنها تشنه معارف اهل بیت و شنیدن حقایق عالم و حقایق انقلاب است چراکه ما مسئولین در قبال این ذهن های پاک جوانان مسئولیم و در قیامت باید پاسخگو باشیم .

صدیقی پور تصریح کرد: مسئولین فرهنگی برای جوانان وقت صرف کنند، هدف گذاری و برنامه ریزی با افق دید وسیع طراحی کنند و مهمترین وظیفه مسئولین انقلابی بارآوردن و با معنویت بارآوردن جوانان است که آینده نظام نیاز به آنان دارد.

وی عنوان کرد: در هفته بسیج دانش آموزی بالغ بر 2هزار برنامه در سطح استان در بیش از یک هزار و 300 واحد دانش آموزی در همه پایه های تحصیلی برگزار شد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان گفت: همکاری مسئولین در استان برای اجرای برنامه های بسیج دانش آموزی مطلوب است و برنامه های متنوع برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت. مجری برنامه ها دانش آموزان بسیجی هستند .

وی ادامه داد: شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال که از هفتم آبان آغاز و تا 13 آبان ادامه داشت با عنوان « دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» نامگذاری شده است.

صدیقی پور با تشریح برخی از برنامه های اجرا شده در هفته بسیج دانش آموزی افزود: آذین بندی و فضاسازی مناسب مکان بسیج، برگزاری یادواره شهدای شاخص دانش آموز و شهدای شهرستان مربوطه در همه مدارس متوسطه دوم، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی ، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز و معلم ، برگزاری صبحگاه سراسری در واحدهای مقاومت و تجلیل از دانش آموزان فعال بسیجی، عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا، برگزاری نشست های معرفتی و بصیرتی حلقه های صالحین در سطح واحدها، سخنرانی فرمانده واحد نمونه پیشگام قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستانها، آیین نواختن زنگ ایثار و شهادت و سخنرانی فرمانده واحد در مراسم صبحگاه دانش آموزی ، نشست های معرفتی ، بصیرتی و تربیتی (ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام) تحت عنوان " رهبر کوچک" ، حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزاری نمایشگاه از عملکرد و فعالیتهای بسیج دانش آموزی در سطح مدارس ، برگزاری یادواره های شهدا در سطح مدارس، دیدار دانش آموزان با ائمه جمعه شهرستانها، اجرای سرود، دلنوشته، دکلمه توسط دانش آموزان در صبحگاه مدارس از جمله برنامه ها بوده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها