سردار حسین نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومين نشست تخصصی تعالی و توانمندسازی مسئولان و جانشينان مراکز استانی و مسئولان دفاتر هماهنگی بسيج اساتيد كشور در دانشگاه تهران به بررسی و تحلیل مسائل سیاسی روز پرداخت.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۴۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سردار حسین نجات در این نشست ضمن تبریک میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) به بیان عملکرد پیامبر اکرم (ص) در دعوت به اسلام پرداخت و گفت: پیامبر (ص) انقلاب خود را از نقطه صفر آغاز کرد و با وجود آنکه تعداد محدودی در ابتدا به اسلام گرویدند توانست با صبر و استقامت خویش این نهضت را جهانی کند.

 

رویکرد جامعه استادی تبیین گفتمان مقاومت و کارآمدی نظام، اقتصاد مقاومتی و گفتمان مبارزه با فساد است

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام با اتکای به خدا و اعتقاد به اینکه با حرکت در مسیر خدا بن بست‌ها از میان برداشته خواهند شد، نهضت خویش را آغاز نمود و با کادرسازی مناسب افراد بی‌نظیری چون حضرت علی ابن ابیطالب؛ عمار یاسر و ... را پرورش داد. 

سردار نجات در ادامه ضمن ارائه تحلیل درباره مسائل سیاسی روز به بیان مواردی درخصوص برآوردهای اولیه دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران و میزان اجرایی شدن برآورد آنان در حال حاضر پرداخته و به ملاحظاتی که در دستور کار آنان قرار خواهد گرفت اشاره کرد.

نجات عنوان کرد: آمریکایی‌ها برنامه شان این بود که مردم را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند و بدین منظور از اوایل سال ۹۷ با طراحی اینکه انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن ۹۷ را نخواهد دید، کار خود را آغاز نمودند ولی نهایتاً اواخر ۹۷ جلسه‌ای در امارات داشتند و اینگونه تحلیل کردند که ایران در بهمن ماه توانسته است از بحران عبور کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: آنها تحلیل‌شان این بود که پس از تعطیلی کارخانجات و اعتصاب کامیون دارها و وقایعی که پیش آمد مردم علیه نظام جریان‌هایی ایجاد می‌کنند ولیکن درنهایت در جمع بندی به این نتیجه رسیدند که مردم نارضایتی‌هایی دارند اما آمادگی تظاهرات را ندارند و آنجا تصمیم گرفتند که برنامه ریزی‌هایشان را در ۹۸ اجرا کنند.

وی افزود: برآورد آنها در ۹۸ از اردیبهشت ماه و در مرحله دوم تحریم‌ها این بود که فروش نفت را به صفر برسانند و یک موج نبود مواد اولیه در کارخانجات ایجاد کنند، در خردادماه اعتصابات صنفی و قشری را ایجاد کنند و این برنامه ادامه یابد تا در مهرماه بتوانند جریان دانشجویی و معلمان را به صحنه بیاورند.

نجات در ادامه گفت: مرحله سوم در برآورد اولیه آنها در دی‌ماه مسائل امنیتی در آذربایجان غربی و خوزستان، اعزام نیروهایی به نقاط مختلف بود و قرار بود عملیات ناامنی از کردستان و خوزستان آغاز شود که این موضوع هم با شکست مواجه شد و با لطف خداوند متعال تاکنون همه برآوردهای آنان، غلط از آب درآمده است.

سردار نجات اظهار کرد: دشمن در ادامه برآوردهایش گفته بود ایران را وادار به شکست پشت میز مذاکره می‌‌کند و در این مسیر آقای مکرون جلسات زیادی با آقای روحانی داشت که تقریباً ایشان را قانع کند ولی پروژه ازطریق مذاکره و ملاقات هم با بن بست مواجه شد چراکه تیر خلاصی را رهبر انقلاب در مذاکره با نخست وزیر ژاپن زدند.

وی ادامه داد: نهایت برآورد دشمن این شد که کاری نمی‌توانند انجام دهند و شاید دلیل اینکه یکسری جریانات در عراق و لبنان کمی زود به راه افتاد، شکست آنان در ایران بود. می‌توان عنوان کرد که در بعد استراتژیک آمریکا در سال ۹۸ نسبت به ما شکست خورد و در بعد نظامی هواپیماهای فوق پیشرفته اش سرنگون شدند و اینکه تلافی صورت نگرفت به دلیل پذیرش شکست ازسوی آنان بود که این نکته بسیار مهمی است. 

سردار نجات افزود: وقتی یمنی ها بزرگترین پالایشگاه نفتی دنیا را در عربستان زدند، آنها گفته بودند این موضوع کار ایران است چون تنها ایران را دارای این دقت بالا در نقطه زنی می‌دانستند. این مطلب نشان دهنده این حقیقت است که استراتژی امنیت ملی آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده است و آنها فهمیده‌اند که بازی جنگ با ایران بزن در رو نیست، هم عربستانی‌ها و هم اماراتی‌ها استراتژی خود را تغییر دادند، عربستانی‌ها واسطه فرستادند و اعلام کردند که با ایران جنگی ندارند.

نجات درخصوص شکست دشمن در بحث اقتصاد نیز افزود: در اردیبهشت ماه قرار بود فروش نفت طبق برآوردها به صفر برسد اما ما فروش نفت خود را به روش خودمان از مرز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه گذراندیم و اگر مشکلات موجود در وزارت نفت نبود، می توانستیم میانگین فروشمان را به ۱.۲ میلیون بشکه در روز هم برسانیم. بنابراین برآورد اقتصادی آنان در بحث فروش نفت هم با شکست مواجه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران بیان کرد: در بحث صنعت با توجه به تحریم‌ها به تولید داخل روی آوردیم و اکنون دشمنان می‌دانند اگر تحریم ادامه پیدا کند جمهوری اسلامی به اقتصاد بدون نفت نائل می‌شود و این موضوع اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را ناراحت کرده وآنها می‌دانند اگر ایران به اقتصاد بدون نفت دست یابد دیگر شکست نخواهد خورد.

سردار نجات ادامه دارد: امروز در روند گفتمان داخلی جمهوری اسلامی هم اعتماد به آمریکا بسیار کم شده و در ذهن مردم گفتمان مقاومت حک شده است و بی اعتمادی به آمریکا و غرب در جامعه روز به روز در حال افزایش است.

سردار نجات درخصوص روند افزایش قدرت جمهوری اسلامی در منطقه هم گفت: امروز اسرائیل می‌داند که هریک از مناطق هسته‌ای را بزنند حماس و مقاومت لبنان نقاط مهم اسرائیل را خواهند زد و روند قدرت ما افزایشی بوده است. احساس غرور و عزّت ملّی نیز در مردم افزایش یافته است.

وی درخصوص تصمیمات اروپا نسبت به ایران گفت: اروپایی‌ها معتقدند سیاست فشار حداکثری بر ایران باعث روی آوردن ایران به شرق می‌شود و ایران را از غرب، زده خواهد کرد؛ بنابراین ممکن است برای جلوگیری از اتحاد ایران با شرق گشایش‌هایی در روند جریانات ایجاد کنند و ازطریق تقویت جریان لیبرال ایران را به غرب امیدوار نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در ادامه درخصوص فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی گفت: درحال حاضر پایگاه اجتماعی جریان اصلاح‌طلب کاهش یافته است و اصلاح طلبان خودشان معتقد به از دست رفتن پایگاه اجتماعی خودشان هستند و برای پیروزی در انتخابات تلاش خواهند کرد از طریق ایجاد دو قطبی دیو و دلبر توفیقاتی کسب نمایند، چون دیگر نه حرفی در بخش اقتصاد و نه در بخش‌های دیگر دارند. در مقطع کنونی جریان اعتدال و توسعه فعال‌ترین جریان در سطح کشور است و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و لیست خود را تکمیل کرده است. البته جریان انقلابی هم کارهایی را پیش برده است.

در پایان سردار نجات ضمن بیان راهکارهایی به جامعه استادی گفت: به نظر می رسد وظیفه استادان دانشگاه در این اوضاع بسیار حساس و اثرگذار است و اساتید انقلابی باید از پتانسیل خود در جهت خنثی کردن تبلیغات منفی دشمن استفاده کنند. اساتید حزب اللهی باید با جوانان و دانشجویان صحبت کنند. تبیین گفتمان مقاومت؛ تبیین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی؛ تبیین بیانیه گام دوم و مهمترین بحث آن یعنی امیدآفرینی با بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی؛ تبیین گفتمان مبارزه با فساد که تاکنون در جامعه با اقدامات قوه قضاییه مطرح شده و لازم است تبیین گردد.

ارسال نظرات