خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از ۲۵ آبان ماه افتتاحیه اعزام راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۸۹۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

آغاز اعزام راهیان نور دانش‌آموزی استان همدان از ۲۵ آبان ماهمحمدتقی امیدی‌ساکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص اقداماتی که بسیج دانش‌آموزی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ ایثار انجام داده است، اظهار داشت: از جمله اقدامات بسیج دانش آموزی در این خصوص اعزام ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان به راهیان نور غرب و جنوب کشور است که اعزام به غرب انجام شده و از ۲۵ آبان ماه افتتاحیه اعزام راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: یک هزار و۷۶ شهید دانش‌آموز استان همدان سند گویای ایثار و شهادت و حماسه هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: شهدا از نفس افتادند تا نسل‌های آینده از نفس نیفتند؛ ما امنیت کشور امروز را مرهون خون آن دلاورمردانی هستیم که پیر و جوانشان حماسه آفریدند.

وی تاکید کرد: اقشار متخصص، پزشک، معلم، دانش‌آموز همه و همه حماسه‌ها آفریدند و با نثار خون خویش که عزیزترین هدیه الهی به هر انسان است آن را در طبق اخلاص گذاشتند و در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند.

امیدی‌ساکت با استناد به بیانات رهبری تاکید کرد: یکی از راه‌های تداوم راه شهدا نمک شناسی حق شهدا است چراکه آنها راهی باز کردند تا ما در آن مسیر قدم برداریم و حرکت کنیم و قدردان آنان باشیم.

وی افزود: لازم است دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند با فرهنگ و ایثار و شهادت آشنا شوند و درس‌های آنان در کنار مقوله‌های آموزشی و تربیتی آشنایی با حس وطن دوستی باشد و این وظیفه را داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص مهمترین نقش بسیج دانش‌آموزی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بسیج دانش آموزی در راستای تحقق این بیانیه و تبیین و عملیاتی کردن آن وظیفه دارد و قدم‌هایی را برداشته است.

وی با بیان اینکه دو مجموعه نخبگان دانش‌آموزی در سطح استان داریم، ادامه داد: یکی از این مجموعه‌ها شورای علوی و ترکیبی از نخبگان بسیج دانش‌آموزی برادر و دیگری شورای فاطمی است که متشکل از نخبگان بسیج دانش‌آموزی خواهر است.

امیدی‌ساکت تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که در هفته بسیج دانش‌آموزی به آن اعزام شدند کنگره ملی شورای همفکری آینده‌سازان بود که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی بیان کرد: از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره دیدار دانش‌آموزان با رهبر انقلاب بود که نخبگان بسیجی استان همدان نیز در این برنامه حضور داشتند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی و محوری این شورا در استان پیگیری و تبیین عملیاتی کردن گام دوم انقلاب در فرمایشات رهبری است.

وی افزود: کسانی که ولایت‌مدار هستند و دل در گرو انقلاب دارند و همه آحاد جامعه باید تلاش کنند و قدم بردارند تا گام دوم انقلاب اجرایی شود.

امیدی‌ساکت در خصوص طرح یاوران ولایت گفت: طرح یاوران ولایت که دانش آموختگان این طرح فرماندهان واحدهای دانش‌آموزی بودند و چند شبانه روز در اردوگاه فجر همدان برگزار شد یکی از سرفصل‌های اصلی و دروس کارگاهی تبیین گام دوم انقلاب بود و با همکاری معلمان ولایت‌مدار این برنامه در مدارس به طور کامل در حال اجرا است.

وی گفت: این سند، سند مسیر حرکت و وظایف و مأموریت‌های ما بوده و امید است در عملیاتی و اجرایی کردن گام دوم انقلاب در فرمایشات مقام معظم رهبری گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات