خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

گردهمایی 10 هزار نفری بسیجیان در شهر همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از گردهمایی 10 هزار نفری بسیجیان در شهر همدان به‌مناسبت هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۲۳۸۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

گردهمایی 10 هزار نفری بسیجیان در شهر همدان سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری 800 برنامه به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در استان همدان اظهار داشت: این برنامه‌ها در قالب 53 عنوان برنامه شاخص اجرایی می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های این هفته افزود: اولین روز از هفته بسیج روز پنج‌شنبه 30 آبان با عنوان «بسیج؛ مقاومت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده که از برنامه‌های این روز عطرافشانی مزار شهدا، دیدار نخبگان بسیجی با ائمه جماعات در تمام شهرستان‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور در هفته بسیج عنوان کرد: این اعزام‌ها در دو مرحله، یک مرحله به غرب و مرحله دیگر به جنوب کشور انجام شده و حدود 3 هزار دانش‌آموز به این مناطق اعزام شدند.

وی ادامه داد: یادواره شهدا با عنوان آبروی محله از برنامه‌های خوب در استان همدان و شهرستان‌ها است که به قوت بیشتر در هفته بسیج برگزار می‌شود.

سردار مجیدی عنوان کرد: روز جمعه یکم آذر ماه نیز با عنوان «روز بسیج، اخلاق و معنویت» است که از برنامه‌های این روز برگزاری دعای ندبه با شعار «بسیج، زمینه‌ساز ظهور» است.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره‌های رایگان وسط اقشار مختلف بسیج و برگزاری میقات صالحین با حضور حلقات صالحین و متربیان، سخنرانی در نماز جمعه و... از دیگر برنامه‌های دومین روز از هفته بسیج در استان همدان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: در سومین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، علم و فناوری» افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج در تالار قرآن همدان را در برنامه داریم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این روز مشارکت 6 هزار نفر دانش‌آموزان در آموزش سواد رسانه‌ای است چراکه یکی از آسیب‌هایی که فرزندان ما آگاهی از این موضوعات ندارند، سواد رسانه است که این برنامه در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

سردار مجیدی از آئین رونمایی از سامانه جامع و خط ناب در راستای سند انتظار طی هفته بسیج خبر داد و گفت: این سامانه جایگاه یک بسیجی را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: افتتاح مهدهای قرآنی، نواختن زنگ «ایثار و مقاومت»، برگزاری یادواره شهدای زن ایثارگر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سومین روز از هفته بسیج است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، فرهنگ و بصیرت» عنوان کرد: در این روز نیز اعزام گروه‌های جهادی پیشکسوتان به مناطق محروم به خصوص مناطق سیل‌زده، همایش الگوهای برتر فرهنگی معلمان تراز انقلاب با همکاری آموزش و پرورش را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این روز برگزاری طرح شهید «بهنام محمدی» به عنوان یکی از برنامه‌های خوب و تاثیرگذار است که با مشارکت آموزش و پرورش در 85 مدرسه انجام می‌شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 5 آذر ماه، پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، دفاع و امنیت» نامگذاری شده است که تجمع بسیجیان را در شهرستان‌های استان در برنامه داریم، ابراز داشت: گردهمایی 10 هزار نفری بسیجیان شهر همدان نیز با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران در این روز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه 6 آذر ماه به نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت‌رسانی» جشنواره صالحین به همراه تجلیل از برترین حلقه‌ها صالحین برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در بسیج سازندگی گفت: تهیه جهیزیه برای 500 خانواده‌ زیر پوشش کمیته  امداد و بهزستی از جمله اقدامات بسیج سازندگی بوده که در هفته بسیج 200 جهیزیه به این خانواده‌ها اهدا می‌شود.

وی با اشاره به تعهد سپاه استان همدان برای احداث یک هزار و ۴۰ پروژه به‌مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی افزود: افتتاح این پروژه‌ها در هفته بسیج است که از جمله آنها احداث و مرمت حسینیه، خانه عالم، سالن ورزشی و مرمت و دیوارکشی مدارس در مناطق محروم است.

سردار مجیدی با اشاره به خدمات‌رسانی سپاه استان همدان به سیل‌زدگان در استان گلستان و همدان یادآور شد: در این راستا ۱۳ هزار بسته غذایی، ۴۰۰ هزار قرص نان، یک هزار و ۲۰۰ کیسه آرد، ۵۹ هزار و ۸۰۰ دست پوشاک، ۱۳ هزار تخته پتو و ۵۰۵‌ تخته فرش و... به این مناطق ارسال شد.

وی با اشاره به اعزام روحانی به روستاهای پرجمعیتی که روحانی نداشتند، گفت: در این زمینه نیز 28 خانه عالم احداث و 20 روحانی در آنها مستقر شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات