همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شد

همایش مطالبه ­گری، بایدها و نبایدها هم زمان با هفته گرامیداشت بسیج و به همت معاونت اجتماعی سپاه امام صادق علیه السلام و سازمان بسیج رسانه استان بوشهر در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۳۵۲۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، امام جماعت روستای درودگاه شهرستان دشتستان در این همایش با اشاره به مطالبه گری در این روستا، اظهار کرد: کار کردن در مسجد با کار کردن با محوریت مسجد تفاوت دارد که متأسفانه امروز شاهد این مسئله هستیم که مساجد ما به یک نمازخانه تبدیل شده ­اند و امام جماعت مسجد اختیارات ناچیزی در محیط مسجد دارد که این یک ضعف بزرگ است.

همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شد

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اقدامات مطالبه­ گرانه در سطح این روستا گفت: کاری که ما در این روستا انجام دادیم 25 کارگروه از خود مردم تشکیل دادیم که هر کارگروه در یک زمینه، مطالبات و مشکلات روستا را پیگیری می ­کند.

وی افزود: تشکیل این کارگروه ­ها باعث شده است تا یک تحرک و امیدی در مردم ایجاد شود که خوشبختانه این کارگروه ­ها تاکنون توانسته ­اند خیلی از مشکلاتی را که حل آن ­ها سخت بود و سال ­ها حل نشده و برای مردم یک عقده شده بود، حل کنند.

سرهنگ عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام نیز در ابتدای این همایش با اشاره به هوشیاری مردم در جریان اغتشاشات اخیر گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم فتنه بزرگی که قرار بود رخ دهد به محض تولد، مُرد و مردم با حضور خود در راهپیمایی بار دیگر نشان دادند که پشت سر نظام هستند و محکم هم پای کار ایستاده ­اند.

معاون دادستان بوشهر هم در این همایش با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: متأسفانه همه ما در جریان اغتشاشات اخیر دیدیم که مطالبه­ گری جای خودش را با طلبکاری عوض کرده بود.

همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شد

آقای مقاتلی اظهار کرد: در جامعه امروزی ما هیچ کس با مطالبه­ گری مخالف نیست و همگان می­ دانند که روحانیت اولین مطالبه­ گران تاریخ ما هستند.

وی بصیرت را لازمه مطالبه­ گری اجتماعی عنوان و تصریح کرد: مطالبه ­گری اجتماعی یعنی این که با تعامل، حقی را پیگیری کنیم که فکر می­ کنیم این حق از ما ضایع شده است که این کار لازم است با بصیرت همراه باشد.

یکی از اعضای قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان بوشهر نیز در این همایش گفت: دانشجویان می ­توانند مسائل تخصصی کشور را از طریق مطالبات خود دنبال کنند و با انجام کار دقیق و تخصصی، مطالبات خود را به یک گفتمان تبدیل کنند.

خانم دکتر فقیه اظهار کرد: مطالبه ­گری اگر به صورت تخصصی انجام شود می­ تواند به شدت تأثیرگذار باشد و اگر قرار است مطالبه­ گری در جامعه به خوبی صورت گیرد فراهم کردن یک محیط امن نیز برای مطالبه­ گر از اهمیت زیادی برخوردار است.

همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شد

حسن بحرانی مجری این برنامه که خود نیز یکی از مطالبه ­گران مسائل اجتماعی است که در حوزه کلیپ ­سازی طنز فعالیت می­ کند یکی از کلیپ­ های مجموعه طنز «وو مو چه» را که خود کارگردانی کرده است به نمایش گذاشت و به بیان مطالبی درباره مطالبه­ گری به این شیوه پرداخت.

همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شد

همایش مطالبه­ گری، بایدها و نبایدها در بوشهر برگزار شد

مهمان ویژه این همایش محسن مهدیان معاون خبر خبرگزاری فارس بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات