خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:

بسیج یک جریان بسترساز دینی، اخلاقی منطبق با فطرت همه انسان‌ها است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: بسیج یک جریان بسترساز دینی، اخلاقی منطبق با فطرت همه انسان‌ها است که باید در این بستر و ریل حرکت کنند و این تعریفی از بسیج است.
کد خبر: ۹۱۹۴۵۸۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

بسیج یک جریان بسترساز دینی، اخلاقی منطبق با فطرت همه انسان‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس در اداره کل زندان‌های همدان خطاب به کارکنان زندان‌ها اظهار داشت: شما رسالت سنگینی را برعهده دارید و در خط مقدم امنیت و انسان‌سازی لایه‌ای از ماموریت‌های جمهوری اسلامی به شما واگذار شده است.

وی افزود: بايد دستاوردهای بسيج در كشور به خوبی تشريح شود تا همه دنيا با اين دستاوردها آشنا شود و به همگان بگوييم كه اين دستاوردها حاصل فداكاری‌ها و خون شهدا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: بسیج یک جریان بسترساز دینی، اخلاقی منطبق با فطرت همه  انسان‌ها است که باید در این بستر و ریل حرکت کنند و این تعریفی از بسیج است.

وی با بیان اینکه  یکی از ویژگی‌های بسیج شرطی عمل نکردن است، افزود: بسیج یعنی کسی که در زمان جنگ صدها دلیل داشت برای اینکه در جبهه حضور پیدا نکند و تمام دلایل لفظی و عاطفی را پشت سر ‌گذاشت و حضور پیدا می‌کرد.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: قدر بسیج را بدانیم و تفکر بسیجی را در جامعه تبیین کنیم و دیدگاه‌های ضعیف را در مورد جایگاه بسیج نپذیریم و همه بسیجی بمانیم و مقام آن را حفظ و شأن بسیج را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه امروز ترویج  یابد، افزود: دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد و یک افتخار ملی است و ما میراث این افتخار غیر قابل تکرار هستیم بنابراین باید ابعاد این حماسه به نسل جدید جامعه منتقل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه حوادث هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس  نشانه‌ای از فداکاری ملت ایران است، ادامه داد: بسیاری از ابعاد دفاع مقدس ناشناخته مانده و با گذر زمان نمایان می‌شود.

وی به سه عملیات بزرگ در طول جنگ اشاره کرد و گفت:عملیات  بیت‌المقدس  و آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر8 (عملیات مشهور فاو)  و عملیات کربلا 5 از این نوع عملیات بودند و به نقش رزمندگان استان همدان در عملیات والفجر8 اشاره کرد و با بیان خاطرات آن دوران از غرور آفرینی‌های آنان یاد کرد.

گفتنی است؛ کلاس آشنایی با دفاع مقدس  با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی با مفاهیم، آموزه‌ها و علوم دفاع مقدس با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس  برای کارکنان اداره کل زندان‌های استان همدان  طی دو روز برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات