خبرهای داغ:
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

جنگ رسانه جنگی همه جانبه و هوشمند است/ ایران معدن امنیت است

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: جنگ رسانه جنگی همه جانبه و هوشمند است، رسانه‌های بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال سعودی هر دو، بازوی رسانه‌ای برای تخریب شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۹۴۷۸۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

جنگ رسانه جنگی همه جانبه و هوشمند است/ ایران معدن امنیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین ربیعی در نشست بصیرتی بسیج اساتید که در سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های بین المللی و قرآنی همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بسیج حقیقتی شبیه به افسانه‌ها است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار امروز با اقشار مختلف بسیجیان در مورد بسیج اساتید عنوان فخر بسیج اساتید را بکار بردند که اشاره به نامه سال گذشته برخی از اساتید به ایشان بود مبنی بر اینکه شرایط بحرانی است و به بن بست رسیدیم و در جواب آنها برخی اساتید بسیجی پاسخ دادند که بن بست نداریم، ما با ظرفیت‌هایی که داریم دنبال راهکار و راه حل هستیم.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه عنوان کرد: راهکار مشکلات، تضمین عینی دولت است.

وی در خصوص نقش دشمنان در آشوب‌های اخیر با توجه به اعترافات شبکه بی بی سی، عنوان کرد: نقش دشمن در این آشوب‌ها کاملا برجسته بود، طوری که کارشناس این شبکه عنوان کرد که طی سه سال نیروهایی را آموزش داده‌اند.

ربیعی با بیان اینکه طی یک سال اخیر حجم بالای کشفیات اسلحه را توسط سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات داشته‌ایم که کشف و ضبط شد، بیان کرد: دشمنان منتظر اشتباه دولت بودند که با آن به هدف خود برسند و دولت بدون اقناع افکار عمومی و نخبگان و کسانی که تاثیرگذار هستند قیمت بنزین را افزایش داد.

وی افزود: ۵۰۰ شرکت در بازار سرمایه‌ای کشور و بورس طی چهار روز ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دلیل محدودیت‌های اینترنت برای آشوب‌های اخیر خسارت دیدند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: در ایرانی که معدن امنیت است، با توجه به آشوب‌های اخیر، فدراسیون جهانی کشتی مسابقات کشتی فرنگی را که قرار بود در ایران برگزار شود به دلیل نبود امنیت معلق کرد.

وی گفت: موضوع گرانی بنزین در جلسه سران سه قوه تصویب شد اما بعضی‌ها نسبت به شیوه و زمان آن اعتراض داشتند چراکه باید برنامه‌ریزی جامع‌تری اتفاق میافتاد تا خسارت بسیار کمتری بر کشور متحمل می‌شد و بستر را برای دشمنان فراهم نمی‌کردیم.

ربیعی در خصوص دغدغه مردم با توجه به تجربیات سال‌های قبل، عنوان کرد: دغدغه مردم گران شدن بنزین نیست، مردم نگران تاثیر مستقیم افزایش قیمیت بنزین بر دیگر کالاها و سایر شئون زندگی خود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز با واژه جدیدی با عنوانclean war  یا جنگ تمیز که همان جنگ رسانه‌ای است روبرو هستیم و بستر ما در حال حاضر جنگ رسانه‌ای است.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: جنگ رسانه جنگی همه جانبه و هوشمند است، رسانه‌های بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال سعودی هر دو، بازوی رسانه‌ای برای تخریب شده‌اند.

وی در خصوص زیرساخت‌های اینترنت در زمان آشوب‌ها، گفت: در این حوزه اعتقاد این است که زیرساخت ملی اینترنت یک ضرورت امکان‌ناپذیر برای کشور است؛ دو هفته پیش روسیه ملی شدن اینترنت خود را جشن گرفت، یعنی می‌توانند از اینترنت بین‌المللی مستقل عمل کنند.

ربیعی افزود: در آشوب‌های اخیر، با وجود همه کم توجهی‌ها که به شرکت‌های ملی شده بود، توانستند در برخی عرصه‌ها نمره قبولی بگیرند، به طور مثال در وقایع سال ۸۸ با قطع اینترنت، در خدمات بانکی خلل ایجاد شد و به صورت دستی و به روال قدیم بازگشت اما در سال ۹۸ با توجه به قطع اینترنت بین المللی، شبکه بانکی کشور هیچ مشکلی نداشت و تنها در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوگر مشکل داشتیم.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص تحریم‌های موتور جستجوگر گوگل، گفت: ۴۴ درصد خدمات گوگل در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه برای ایران مورد تحریم واقع شده است، در این شرایط تحریم نبود موتور جستجوگر ملی بسیار احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آشوب‌های اخیر با توجه به اینکه خسارت‌هایی داشتیم اما نقاط طلایی خوبی نیز داشت و آن اینکه ما وضعیت خود را بهتر شناختیم.

ربیعی در ادامه با اشاره به گزارش صندوق بین‌المللی پول در حوزه اقتصاد ایران، گفت: این گزارش از دو بخش تشکیل شده که به بخش اول بیشتر توجه شده و بخش دوم مهجور مانده است.

وی عنوان کرد: بخش اول در سال ۲۰۱۹، ۵.۹ درصد کوچک شد و با توجه به تحریم‌های بالای اقصادی آمریکا و نظام سلطه بر ایران و علاوه بر آن ناکارآمدی دستگاه‌های داخلی و شفاف نبودن قوانین این اتفاق افتاد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص بخش دوم گزارش صندوق بین المللی پول که مهجور مانده و مهمترین بخش است، تاکید کرد: پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۲۰ اقتصاد ایران هیچ تغییری نخواهد داشت و این بدین معنا است که تحریم‌های آمریکا رو به پایان است و آمریکا بیشتر از این نمی‌تواند فشار بیاورد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بخش دوم صندوق بین‌المللی پول، گفت: ایران در حوزه اقتصادی دچار تحریم‌های بی‌سابقه‌ای شد و با یاری خداوند بی‌سابقه‌ترین شکست را در این عرصه دشمن متحمل خواهد شد.

ربیعی گفت: امید است که در مسیر رسالت بسیج و تکلیفی که بر عهده تک تک ما گذاشته شده حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار