خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه در ایجاد صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزایی بسیج رتبه دوم کشور را داریم گفت: ۷۱۲ طرح عمرانی در سطح استان سمنان توسط بسیج اجرا شده است و ۳۴۷ شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۶۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در همایش فعالان اشتغال‌زایی و آیین افتتاح چهل صندوق قرض‌الحسنه بسیج سپاه ناحیه شاهرود در کانون جوانان بسیج این شهر با گرامیداشت هفته بسیج و چهل سالگی این شجره طیبه با تشکر از مسؤولین ادارات جهادکشاورزی و کمیته امداد و معاون فرماندار و رئیس دفتر آستان قدس رضوی در همراهی با سپاه و بسیج سازندگی با بیان اینکه تشکیل بسیج معجزه ذهنی امام راحل بوده است اظهار کرد: تشکیل بسیج الهامی از طرف خدا بوده و رسیدن انقلاب به چهل سالگی بدون بسیج محقق نمی شود و تشکیل بسیج در استمرار انقلاب معجزه بوده است.
وی با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج گفت: اولین دلیل معجزه بودن آن است و حضرت امام راحل به شدت اعتقاد به نقش مردم در تحقق انقلاب و حفظ آن داشتند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) تصریح کرد: امام راحل اول موضوع ارتش بیست میلیونی را مطرح می کند که جمعیت کشور ۳۶ میلیون بوده و این یعنی بخش فعال جامعه کنونی تواند نقش آفرینی کند و امام به نقش آفرینی مردم معتقد بود.
وی با بیان اینکه بسیج مظهر مردم سالاری دینی است گفت: رهبری انقلاب اسلامی نیز بر نقش مردم در همه عرصه ها تاکید داشته و دارند و این فلسفه شکل گیری بسیج است.
دامغانی افزود: جنس بسیج در چند سال اخیر کار برای مردم و از خود مردم است و نمود عینی کار تسهیل گری در امر اشتغال و سر و سامان دادن به سرمایه های آزاد مردم در قالب تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج است و معتقد به تصدی گری نداریم و کار توسط مردم برای مردم است.
وی ادامه داد: در صندوق قرض‌الحسنه بسیج به دنبال این هستیم که مردم محله و قشر سرمایه های اندک را جمع و مسائل اجتماعی بویژه حوزه اشتغال را حل کنند.
دامغانی با اشاره به اینکه استان سمنان رتبه دوم کشور را در ایمیل صندوق های قرض الحسنه بسیج گفت: آفت تشکیل صندوق ها که اشتغالزایی است شاید در این حوزه کار نکنند و یابد مراقب بود صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا را تبدیل به صندوق خانگی نکنیم.
فرمانده سپاه استان سمنان خاطر نشان کرد: اگر تعاونی های قرض الحسنه را ایجاد کنیم به اهدافمان در صندوق قرض‌الحسنه بسیج اشتغالزایی رسیدیم.
وی با اشاره به ایجاد شغل پایدار در منطقه خارتوران با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا با دو میلیون و پنج میلیون تومان تحول ایجاد کرده است.
وی تلاش ما محدود به صندوق های قرض الحسنه بسیج نیست گفت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با توانمند کردن هدفمند افراد بیکار در سطح استان شغل ایجاد کردیم و مستند است.
دامغانی افزود: در مجموعه سپاه یکی از اولویت های اصلی نقش آفرینی، حوزه محرومیت زدایی و خدمت رسانی است که یکی از نمودهای آن صندوق های قرض الحسنه اشتغالزای بسیج است که هنوز از کیفیت کار راضی نیستیم و جای کار بیشتر را داریم.
وی با اشاره به آمار خدمات رسانی سپاه در یکسال گذشته گفت: در سیل در مناطق مختلف کشور، استان موفق عمل کرد و ۷۱۲ طرح عمرانی را در سطح استان که عمده در شرق استان بود انجام دادیم و بیش از ده هزار بسته حمایتی در سطح استان توزیع شد و بیش از ۷۰۰ سری جهیزیه توزیع و در اشتغالزایی ۷۲۷ نفر در تثبیت اشغال و ۳۴۷ نفر شغل ایجاد کردیم و ۱۴۰ شغل توسط صندوق قرض‌الحسنه ایجاد و از ۴۴۶ واحد تولیدی کوچک حمایت کردیم و ۵ هزار نفر روز اردوی جهادی انجام شد و در حوزه سلامت در سطح استان اقدامات زیادی انجام داد و بسیج جامعه پزشکی رتبه اول کشور را کسب کرد و شاهرود هم نقش پررنگی داشته است.
در این همایش از یادبود چهل صندوق قرض‌الحسنه در چهل سالگی بسیج با حضور فرمانده سپاه استان و سایر مسؤولین شهرستانی رونمایی شد و از فعالین عرصه بسیج سازندگی با لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
در حاشیه این همایش نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی و خانگی در معرض دید و فروش قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها