امام جمعه رشت گفت: از مسئولان انتظار داریم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و کارخانجات را سامان داده و جلوی واردات بی‌رویه را بگیرند از طرفی با ایجاد رقابت بین خطوط تولید جلوی افزایش قیمت کالاها هم گرفته می‌شود. 
کد خبر: ۹۱۹۷۰۹۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: از جمله شرایط تنبیه در حقیقت منع و جلوگیری از خطای خطاکار است اما عده‌ای تنبیه را در ضرب و شتم و کتک می‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه تنبیه باید سنجیده و حساب‌شده باشد و اگر حدود تنبیه رعایت نشود اثر منفی در پی خواهد داشت افزود: امام علی(ع)  فرمودند که افراط در سرزنش، تنبیه و ادب در واقع میزان لجاجت شخص را بالا می‌برد و اگر حدود تنبیه رعایت نشود موجب کینه‌توزی و دشمنی شخص می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مناسبت 16 آذرماه و سالروز وفات حضرت معصومه(س)  گفت: مکان حکومت امام‌ زمان(عج) در هنگام ظهور در کوفه و در کنار مسجد سهله است و امام صادق(ع) درباره قم نیز فرمودند که حرم ما قم است و بانویی از فرزندان من در آنجا دفن می‌شود و کسی که او را زیارت کند، بهشت نصیبش می‌شود.

امام جمعه رشت به حوادث تلخ از جمله به توپ بستن گنبد مطهر حرم امام رضا(ع) و سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی اشاره و بیان کرد: به توپ بستن گنبد حرم رضوی در سال 1287 شمسی توسط سربازان روسی یکی از حوادث تلخ در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و دقیقاً یک سال پس از این حادثه، میرزاکوچک جنگلی را هم‌ به شهادت رساندند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به مناسبت 16 آذرماه و روز دانشجو افزود: همزمان با 16 آذرماه سال 1332 و 4 ماه پس از کودتای 28 مرداد، چند دانشجو شجاع و مطالبه‌گر به‌دلیل اعتراض به دیدار نیکسون یکی از مسئولان ایالات متحده آمریکا و سرگیری روابط ایران با بریتانیا به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از طریق "جنگ شناختی" درصدد مقابله با ملت ایران و تمام ملت‌های مسلمان است تاکید کرد: امروز دشمن سعی می‌کند که با افکار و تفکر ملت‌های مسلمان مقابله کند و در این مسیر نخبگان جامعه اسلامی را مورد هدف قرار می‌دهد و سعی در تخریب عقاید ملت‌ها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اقدامات انحرافی دشمن عنوان کرد: از جمله اهداف دشمنان این است که تلاش و شجاعت ملت ایران را در مقابله و ایستادگی در برابر دشمن در جنگ تحمیلی زیر سوال ببرند در صورتی که همگان می‌دانند جنگ 8 ساله به ما تحمیل شد و خود سازمان ملل هم در آن سال‌ها اعتراف کرد که صدام آغازگر جنگ بود.‌

وی، احیا و راه‌اندازی مجدد کارخانه کاشی خزر گیلان را اتفاقی بسیار خوب و امیدوارکننده دانست و افزود: کارخانه کاشی خزر گیلان به دلیل ضعف مدیریت‌ها و عدم توجهات در سال 94 تعطیل شد و اما هم‌اکنون با حمایت سرمایه‌گذاران و مدیران فعالیت خود را آغاز کرد که بسیار امیدوارکننده است.

آیت‌الله فلاحتی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی را ضروری دانست و بیان کرد: امروز محصولات مختلفی در داخل کشور تولید می‌شود لذا از مسئولان انتظار داریم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و کارخانجات را سامان داده و جلوی واردات بی‌رویه را بگیرند از طرفی با ایجاد رقابت بین خطوط تولید جلوی افزایش قیمت کالاها هم گرفته می‌شود. 

امام جمعه رشت با اشاره به برخی اظهارات مسئولان 3 کشور آلمان، انگلیس و فرانسه گفت: اخیراً برخی مسئولان سیاسی این کشورها مسأله "مکانیسم ماشه" را بیان کردند و گفتند که موشک بالستیک ایران ‌برای جامعه جهانی خطرناک است در صورتی که خودشان ابزارهای شیمیایی را در جنگ تحمیلی به صدام دادند تا بر سر مردم‌بی‌گناه فرود آورد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان تصریح کرد: دشمنان بدانند که ملت ایران دیگر دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند و جمله " مرگ بر آمریکا" همواره بر سر زبان مردم ما است و ایران امروز موشک بالستیک و ابزارهای نظامی را با هدف ایجاد امنیت و برقراری آرامش برای مردم خود می‌سازد.

وی انتخابات مجلس را مورد اشاره‌ قرار داد و افزود: امروز حضور نمایندگان مؤمن و انقلابی در مجلس باید مورد توجه باشد و به هیئت‌های اجرایی و نظارتی تاکید می‌کنم که افرادی که دارای صلاحیت‌های لازم نیستند و در حوزه انتخابی خود نمی‌توانند کاری انجام دهند را توجیه کنند و به آنان بگویند که نمایندگان مردم در مجلس باید انقلابی و خدمتگزار به مردم باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، حفظ آبروی افراد را مورد تاکید قرار داد و  خاطرنشان کرد: حفظ آبروی افراد بسیار مهم است بنابراین هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات دقت کنند که آبروی فردی که رد صلاحیت می‌شود حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های نمایندگان مجلس افزود: عملکرد یک نماینده مجلس در میدان عمل به صورت حزبی و جناحی نباشد و باید دارای بصیرت لازم، صاحب اندیشه و دشمن‌شناس باشد و به منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب نیز توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات