خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان گفت: دانشجویی که آرمان خواه و عدالت طلب است امروز با دولت و مجلسی سر و کار دارد که نمیدانند میخواهند برای اداره مملکت چکار کنند.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۵۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
دانشجویان امروز با دولت و مجلسی سر و کار دارند که نمیدانند میخواهند برای اداره مملکت چکار کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محمد مهدی زنده دلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دامغان بوده که متن سخنرانی وی به شرح ذیل است:
اعوذبالله بالله من نفسی و اعوذبالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
از اینکه در جمع نماز گزاران دامغانی هستم بسیار خوشحالم، چند خطی به عنوان یک دانشجوی بسیجی سخن میگویم ، فردا ۱۶ ام آذر است، روز دانشجو، روزی که در ۱۳۳۲ خون بزرگ نیا و قندچی و شریعت رضوی در اعتراض به استکبار به زمین ریخت و از برکت خون آنان تشکل‌های دانشجویی جان گرفت.
جنبش دانشجویی مسلمان در سالیان پیش روز‌های گوناگونی را پشت سر نهاده، روزی در مبارزه با تفکر مارکسیسم و کمونیسم جلوی ایادی شرق ایستاد و روز دیگر در مقابل نفوذ لیبرالیسم در دانشگاه‌ها قد علم کرد و به مبارزه با ایادی غرب پرداخت، و بعد از آن در ۶۸ و ۷۸ و ۸۸ با نفوذ دشمنان نظام در دانشگاه فریب عده‌ای دانشجو روبرو شد و از آن آزمون هم سربلند بیرون آمد.
امروز، اما برای تشکل‌های دانشجویی روزگار سختی است، دانشجویی که آرمان خواه و عدالت طلب است امروز با دولت و مجلسی سر و کار دارد نمیدانند میخواهند برای اداره مملکت چکار کنند.
دولتی که روزی با شعار تدبیر و امید به میدان آمد امروز با بی تدبیری امید مردم را نا امید کردهتا بود بر طبل برجا کوبیدند و گفتند اگر بشود چنین میشود و چنان میشود، برجامشان که به جایی نرسید گفتند در اقتصاد و سیاست اختیار برای اداره کشور نداشتیم
اگر در اقتصاد اختیار نداشتید چگونه در یک شب ۳۰۰ درصد قیمت بنزین را افزایش دادید، حال گیریم که میخواستید.
افزایش هم دهید چرا پیوست‌های امنیتی، فرهنگی را در نظر نگرفتید و طبق قانون به تدریج افزایش ندادید، شاید برای آقایان یقه سفید بنزین ۳ هزار تومانی تفاوتی با بنزین هزار تومانی نداشته باشد.
اما عموم مردم تحت فشار قرار میگیرند، راننده و پیک موتوری و کسی که کارش حمل و نقل است با بنزین ۳ هزار تومانی چه بلای به سرش می‌آید مجلس هم که وظیفه اش نظارت است انگار که در خوابی عمیق فرو رفته، مجلسی که نه طرحی برای بهبود اوضاع دارد نه به طرح‌های دیگران توجهی میکند
بار‌ها جنبش دانشجویی گفت: CGT مالیات بر عایده سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کنید قول میدهیم در چند ماه مردم تاثیرات را در زندگیشان ببینند، اما متاسفانه حتی در صحن علنی هم درست و حسابی طرح نشد.
اما در عرض ۲۰ دقیقه برجام را تصویب میکنند و نسخه دشمن پیچ fatf را راهکار برون رفت از مشکلات میدانند چه میشود مجلسی که زیر بار شفافیت آرا خود نمیرود که رای میدهند مردم بفهمند نماینده شان با کدام طرح موافق بوده با کدام مخالف، یه دفعه طرفدار شفافیت شده تصمیم میگیرند اطلاعات مالی مملکت را در اختیار غرب قرار دهد.
بزرگواران چند وقت دیگر انتخابات مجلس است در انتخابات شرکت کنید، رای دهید رای دهید رای دهید، اما به کسی رای دهید که حرف و عملش یکی باشد، وام دار کانون‌های قدرت و ثروت نباشد و با خدا ترسی از حقوقمان دفاع کند.
در عرصه شهرستانی هم عملکرد بعضی ادرات محل سوال است، امروز حدود ۳۰۰ نفر در دامغان به سالک مبتلا شده اند
شبکه بهداشت کجایی، بیا در تریبون نمازجمعه و پاسخگوی مردم باش بیا بگو چکار کرده‌ای چرا ۳۰۰ نفر بیمار شده اند و بیا بگو این چه وضعیت تقسیم پزشکان متخصص استان است و چرا سهمیه دامغان اینگونه است؟
یا در بحث معادن طزره ،اداره صنعت معدن بیا بگو چطور به معدنی مجوز دادی و اقتضائات زیست بومی منطقه را در نظر نگرفتی.
چند ماه پیش معادن طزره کشته داد آیا کسی بررسی کرده دلیل ماجرا چه بوده است، آیا خانواده قربانیان حادثه به حق و حقوقشان رسیده اند؟ آیا معدن ایمن سازی شده تا اتفاق تازه‌ای رخ ندهد، دادستان محترم! به عنوان مدعی العموم ورود کنید
ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های دامغان وجود دارد، در یک مورد پلی که قرار بوده سایت‌ای و بی دانشگاه را به هم وصل کند به خاطر عدم هماهنگی ماه هاست بلاتکلیف مانده
یا در بحث امنیت دانشگاه عملا فقط نیروی انتظامی تا حدی پای کار آمده و الا دستگاه‌های مسئول دیگر به هم پاس میدهند.
نماز جمعه را گفته اند نماز دشمن شکن جمعه، نماز جمعه‌ای دشمن شکن است که مفسد اقتصادی از فریاد‌های تریبون آن لرزه به جانشان بیفته و آحاد ملت با شنیدن خطبه‌ها دلگرم شوند.
اینگونه نماز جمعه دشمن را در هم میشکند هم دشمنان خارجی را و هم یادشان را در داخل.
بگذارید بگویند آمده بود از تریبون استفاده کند، بگذارید بگویند آمده بود جوسازی کند، بگذارید بگویند آمده اند باب جدیدی در سیاست باز کنند نه با میخواهیم یک باب را احیا کنیم، و آن این است مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. /ع
و آخر دعوانا ان استطعت الله
ارسال نظرات
پر بیننده ها