رضاعابدینی گفت:قرآن و ارتقاء فرهنگ دینی بر مبنای آموزه های قرآن کریم از مهم ترین اموراتی است که به برکت پیروزی انقلاب در کشور از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۰۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛رضا عابدنی از فعالان وکارشناسان عرصه قرآن استان در گفتگو باخبرگزاری بسیج استان تاکید کرد:یکی از نکات قابل توجه فرهنگی نگاه ویژه به قرآن در جامعه در بخش های گوناگون است که باید در کارها پیش بینی شود.

وی افزود: در «خودسازی و خودپروری » هر فرد در جامعه باید نقش و وظیفه اش را در قبال قرآن بداند و در مقام عمل به آن استوارباشد و البته در «جامعه تراز اسلامی » و «تمدن سازی» نیز باید مطالعات و پژوهش های  قرآنی به سمت و سوی اصلاح اجتماعی و دستیابی به «جامعه قرآنی» سوق پیدا کند.

عابدنی اظهارکرد:قرآن بدون عترت ثمر ندارد؛ آنهایی که بدون درک اهل بیت(ع) درمحضرقرآن بودند، عاقبت مشخصی نداشته اند و بسیاری از مسلمانانی که دسترسی به اهل بیت(ع) نداشتند، عاقبتشان به گمراهی وضلالت بوده است شدنداین نکته قابل توج است که قرآن و عترت باید در کنار هم باشند.

کارشناس مسائل قرآنی استان مرکزی  عزت و سربلندی رابرگرفته از قرآن دانست و گفت: هر جوان مسلمانی با اعتماد و اعتقادکامل  می‌تواند به دنیا بهماند که قرآن معجزه ای بی نظیراست که هیچ کسی نمی تواند حتی یک آیه مانند آن بیاورد

عابدنی تصریح کرد:در این وضع جهانی که دشمنان انقلاب اسلامی قدعلم کرده اند، قرآن توانسته است جوان‌هایی را تربیت کند که با عقیده ای الهی درمقابل فتنه انگیزی های دشمن زبون ایستادگی نماید.

وی تاکیدکرد: با وجود مشکلات و ضعف هایی که درجوامع مختلف اسلامی دیده می شود قرآن مجید کار و تلاش را تاکید می داند و در روايات نيز جديت و تلاش، به عنوان راه رستگاري جامعه عنوان شده است.

عابدنی خاطرنشان کرد: موضوع امسال کار و تلاش است که مورد تأکید قرآن کریم نيز هست. قرآن کریم با توجه به اینکه همه برنامه‌های سعادت‌بخش زندگی انسان را در نظر دارد و نسبت به آنها راهنمایی می‌کند، موضوعات فردی انسان و موضوعات اجتماعی مرتبط به سعادت او را به خوبی بیان کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات